واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه (این لینک به روز میشود)

واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه (این لینک به روز میشود)

به گفته پنتاگون در حملات هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه برای اولین بار از جنگنده‌های F22 در موقعیت جنگی استفاده شده است. عکس زیر یکی از مراکز فرماندهی داعش را نشان می‌دهد که توسط جنگنده‌های F22 بمباران شده است.


فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که "هرگونه حمایتی" برای یافتن راه حلی سیاسی در خاورمیانه لازم است.


به نوشته روزنامه هارتص اسرائیل، آمریکا پیش از حمله هوایی به سوریه اسرائیل را مطلع کرده بود. این روزنامه می‌نویسد آمریکا نگران این بوده که اسرائیل جنگنده‌های کشورهای عربی را با دشمن اشتباه بگیرد.


ژیل دو کرچوف رییس ضد تروریسم اتحادیه اروپا می‌گوید در عرض چند ماه گذشته شمار اروپایی‌هایی که به پیکارجویان اسلام‌گرا در ترکیه و عراق پیوسته‌اند از دو هزار به سه هزار نفر افزایش یافته است.


یک مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت حدود ۳۰۰۰ اروپایی در میان شبه‌نظامیان در سوریه و عراق در حال نبرد هستند.


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از حمله به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه استقبال کرده و گفته ترکیه می‌تواند کمک‌های نظامی و تدارکاتی فراهم کند.


یک مقام سعودی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور تایید کرده که عربستان در عملیات علیه شبه‌نظامیان در سوریه به رهبری آمریکا شرکت داشته است.


دبیر کل سازمان ملل متحد: من اطلاع دارم که حملات امروز به درخواست مستقیم دولت سوریه انجام نشده ، اما می‌دانم که دولت سوریه قبلا از این موضوع خبردار شده است.


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل امروز گفت حملات آمریکا به مواضع داعش و جبهه نصرت در سوریه "در مناطقی بوده که دولت سوریه کنترل محسوسی بر آنها ندارد."

"تردیدی نیست که این گروه‌های تندرو صلح و امنیت بین‌المللی را مستقیما تهدید می‌کنند و اجماع بین‌المللی هم در این باره وجود دارد."


سرتیپ امیر پوردستان دیروز نیز گفته بود: "ما ضمن رصد تمام حرکات در عراق متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های لازم در خودمان ایجاد کردیم و امروز این آمادگی را داریم که در صورت نزدیک شدن داعش به مرزهای ما، در عمق خاک‌های عراق آنها را هدف قرار دهیم."


سرتیپ امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران امروز گفت: "آمریکا امروز راهبرد خود را تغییر داده و جنگ های نیابتی را در دستور کار خود قرار داده است و پژاک، داعش و النصره همگی به نیابت از این کشور فعالیت دارند بنابراین این چهره جدیدی از تهدیدات در منطقه ظهور کرده است. برای مقابله با این فضای جدید تاکتیک ها و دکترین خاص خود را تعریف و در حوزه دفاع زمینی با توجه به ظرفیت های موجود و قابلیت ها در صنعت دفاعی فاصله ایده تا محصول را کوتاه کرده ایم."


به گزارش رویترز بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت "افراط گرایانی که در مناطقی هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی هستند".


به گزارش آسوشیتدپرس دولت آذربایجان اعلام کرد که ۲۶ نفر از شهروندان کشورهای حوزه شوروی سابق را که قصد پیوستن به شبه‌نظامیان در سوریه را داشتند دستگیر کرده است.


پنتاگون می‌گوید از این که حملاتش تلفات غیرنظامی به جا گذاشته اطلاعی ندارد. شبکه الجزیره تصاویری از استان ادلب در شمال غرب سوریه پخش کرده که در آن مردم در حال بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار بودند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه ترکیه اعلام کرده که هزار پیکارجوی خارجی را که قصد رفتن به سوریه را داشتند اخراج کرده است.


سپهبد ویلیام می‌ویل فرمانده عملیاتی ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر تایید کرد که گروه خراسان در مراحل نهایی تدارکات عملیاتی بزرگ در کشورهای غربی و احتمالا آمریکا بوده‌اند.


دریادار کربی: حملات هوایی در سه مرحله انجام شد.


دریادار کربی گفت حملات دیشب آغاز یک عملیات مستمر است اما گفت در باره آنچه بعدا انجام خواهد شد صحبتی نخواهد کرد.


پنتاگون می‌گوید حملات هوایی در سوریه باعث تقویت حکومت بشار اسد نمی‌شود.


دریادار کربی: داعش قابلیت تطبیق زیادی دارد و از آنچه ما انجام می دهیم یاد می گیرد و خود را با آن تغییر می‌دهد.


پنتاگون تایید کرد که چهارده حمله هوایی در سوریه انجام داده است.


دریادار کربی، سخنگوی پنتاگون گفت عملیات دیروز و نیز حملات هوایی چند هفته گذشته به داعش در عراق برای این بوده که نیروهایی که در عراق با داعش می‌جنگند فرصت بازسازی پیدا کنند.


سخنگوی پنتاگون درباره حملات هوایی علیه مواضع شبه‌نظامیان در سوریه گفت "این تازه اول کار است". با وجود این او تاکید کرد که آمریکا قصد انجام عملیات زمینی در سوریه ندارد.


جان کربی سخنگوی پنتاگون حملات هوایی علیه داعش را "بسیار موفق" ارزیابی کرد اما گفت بررسی دامنه تاثیر این حملات هنوز ادامه دارد.


دکتر جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی به بی‌بی‌سی گفت: "هنوز برای قضاوت خیلی زود است اما ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم و البته نگران هستیم. منطقه بحران‌های زیادی را متحمل شده است. الان یمن مسئله دارد، بحران آوارگان در لبنان و اردن هم ادامه دارد و باعث نگرانی شدید ماست. ما امیدواریم تاثیر این حملات هوایی بیش از حد نباشد چون آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد جنبه‌های منفی زیادی دارد."


به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور ساعاتی بعد از حملات هوایی آمریکا و متحدانش گفته است دمشق از هرگونه اقدام بین‌المللی علیه "تروریسم" حمایت می‌کند. او مستقیما به این حملات اشاره‌ای نکرده است.


یک مقام امارات متحده عربی در گفت‌وگو با رویترز تایید کرده که نیروی هوایی این کشور در حملات علیه شبه‌نظامیان دولت اسلامی در سوریه شرکت داشته‌ است.


باراک اوباما: آمریکا مفتخر است که "دوش به دوش" عربستان، بحرین، اردن، قطر و امارات این حملات هوایی را انجام داده است.


باراک اوباما گفت: "قدرت ائتلاف آمریکا با پنج کشور عربی نشان داد آمریکا در مبارزه با داعش تنها نیست."


باراک اوباما پیش از حضور در سازمان ملل در کاخ سفید در مقابل خبرنگاران سخنرانی کوتاهی کرد و گفت: "آمریکا به ائتلاف با کشورهای دیگر برای مبارزه با داعش ادامه خواهد داد."


پلیس فرانسه دیروز سه فرانسوی را که احتمال داده می‌شود در سوریه برای پیکارجویان اسلام‌گرا جنگیده باشند، در فرودگاه اورلی پاریس دستگیر کرد. یکی از این سه نفر شوهر سوده مره است. محمد برادر سوده در سال ۲۰۱۲ در یک رشته عملیات مسلحانه در شهر مونتوبان فرانسه علیه سربازان فرانسوی و شهروندان یهودی، هفت نفر از جمله سه کودک یهودی را کشته بود. این بدترین عملیات تروریستی در فرانسه از سال ۱۹۹۵ بود. گفته می‌شود ۱۵۰ نفر از کسانی که در کنار داعش جنگیده‌اند به فرانسه برگشته‌اند.


باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفته است: "هر کسی که قصد توطئه علیه آمریکا را دارد باید بداند که آمریکا به هیچ وجه آن را تحمل نخواهد کرد و برای این افراد هیچ پناهگاه امنی وجود نخواهد داشت."


تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا به استرالیایی‌ها که برای جنگیدن در "پروژه‌های تروریستی" به خاورمیانه رفته‌اند، هشدار داد در هنگام بازگشت به این کشور با دستگیری، محاکمه و زندان‌ طولانی مواجه خواهند شد.


بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل به رویترز گفته که سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل دوشنبه صبح او را از حمله قریب‌الوقوع آمریکا به مواضع داعش در سوریه مطلع کرده بود.


گروهی موسوم به جند الخلافه در الجزایر یک فرانسوی را به گروگان گرفته و در ویدئویی تهدید کرده که اگر فرانسه به حملات هوایی خود علیه داعش در عراق پایان ندهد او را خواهد کشت.

پلیس و ارتش الجزایر مشغول جستجو در کوه‌های جرجره برای یافتن این گروگان هستند.

مقامات امنیتی الجزایر می‌گویند جندالخلافه از شاخه شمال آفریقای القاعده منشعب شده است.


حملات هوایی آمریکا علیه گروه حکومت اسلامی در سوریه:

واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه (این لینک به روز میشود)


 

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حملات هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه: "ما به سوریه هشدار دادیم که با هواپیماهای آمریکایی درگیر نشود. ما از حکومت سوریه درخواست مجوز برای عملیات نکردیم."


یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که حملات علیه مواضع دولت اسلامی در سوریه ادامه خواهد داشت.


حسن روحانى به شبکه آمریکایی NBC گفت که بمباران مواضع شبه‌نظامیان در سوریه توسط آمریکا غیرقانونى است. چون نه سازمان ملل آن را تایید کرده و نه سوریه چنین درخواستی داشته است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بحرین در بیانیه‌ای مشارکت خود در حملات هوایی علیه مواضع شبه‌نظامیان در سوریه را تایید کرد. پیش از این اردن هم رسما حضور خود در این عملیات را تایید کرده بود. آمریکا می‌گوید علاوه بر این دو کشور، عربستان سعودی، امارات و قطر هم در این حملات شرکت داشته‌اند.


ائتلاف حقوق بشری "همراه سوریه" در بیانیه‌ای گفته است: "هرگونه دخالت بیشتر در خاورمیانه باید شامل برنامه‌هایی باشد که در آن درد و رنج غیرنظامیان سوری هم مورد توجه قرار گیرد." این ائتلاف از ۴۰ سازمان حقوق بشری و امدادی تشکیل شده است.


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یک ساعت دیگر (ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ) درباره حملات شبانه به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه و استراتژی آمریکا در این زمینه صحبت می‌کند.


خبرگزاری رویترز به نقل از گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه گزارش داده که دست کم ۷۰ نفر در حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان داعش در سوریه کشته شده‌اند. این گروه گفته تعداد تلفات احتمالا بسیار بیشتر از این رقم است.


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران حمله هوایی آمریکا به سوریه را "ماجراجویی هالیوودی" نامیده است.


فرانک گاردنر، خبرنگار بی‌بی‌سی در امور دفاعی به نقل از یکی از مقام‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌گوید چهار کشور عربی از پنج کشوری که اسم آنها در حمله به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه مطرح شده، در حملات "شرکت فعال" داشته‌اند. عربستان، اردن، بحرین و امارات متحده عربی برای این عملیات جنگنده فرستاده‌اند، اما قطر به عنوان پایگاهی برای جنگنده‌های آمریکایی در این عملیات شرکت داشته است.


مقامات آمریکایی می‌گویند گروه خراسان در تدارک حمله‌ای قریب‌الوقوع به آمریکا و منافع کشورهای غربی بوده و حمله به اردوگاه آموزشی و مواضع این گروه در حوالی حلب، برای اختلال در این نقشه بوده است. همچنین گفته می‌شود محسن الفضلی فرمانده ۳۳ ساله این گروه یکی از معدود کسانی است که از عملیات یازده سپتامبر خبر داشته است.


نشریه آلمانی اشپیگل می‌گوید به یک گزارش محرمانه‌ وزارت خارجه آلمان دسترسی پیدا کرده که بر اساس آن این کشور هر گونه توافق بین‌المللی برای مبارزه با داعش را منوط به این خواهد کرد که دولت بشار اسد به هیچ وجه نقشی در آن نداشته باشد.


معاون وزیر امور خارجه ایران: "از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جفرافیای سوریه، بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین‌الملل پذیرفتنی نیست چرا که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد."


مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته‌اند گروه خراسان از اعضای القاعده در یمن، افغانستان و پاکستان تشکیل شده و هدف آنها براندازی حکومت بشار اسد نیست بلکه آنها برای عضوگیری از جهادی‌های غربی که به سمت سوریه روانه شده‌اند، در این کشور حضور یافته‌اند. به گفته مقامات آمریکایی این گروه "زیرزمینی" که به دستور ایمن الظواهری سازمان‌دهی شده از داعش خطرناکتر است و فرماندهی آن را محسن الفضلی بر عهده دارد.


حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران: "اقدام آمریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله‌جویانه در منطقه می‌دانیم... جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند."


واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه

جنگنده‌های اف-۱۸ بر عرشه ناو جورج بوش در خلیج فارس آماده پرواز به سمت مواضع داعش در سوریه


بخشی از بیانیه دفتر دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا: "نخست‌وزیر در دو روز آینده در سازمان ملل متحد گفت‌وگوهایی خواهد داشت درباره این که بریتانیا و دیگران برای کمک به تلاش‌های جهانی با هدف مقابله با تهدید داعش چه اقدامات بیشتری می‌توانند انجام دهند. بریتانیا هم‌اکنون هم حمایت‌های نظامی چشمگیری انجام داده، از جمله مسلح کردن کردها و عملیات تجسسی."


ژنرال دمپسی گفت موافقت پنج کشور عربی برای همکاری "بسرعت" حاصل شده و به محض اینکه اولین کشور موافقت کرد بقیه هم اعلام همکاری کردند.


ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه صحبت هایش گفت موافقت پنج کشور عربی برای همکاری با آمریکا در حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه دو روز پیش جلب شده بود.


فرانسه از روز جمعه گذشته حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را آغاز کرد. در پی آن یک فرانسوی توسط شبه‌نظامیان اسلامگرا در الجزایر ربوده شد. این گروه خواهان توقف حملات فرانسه در عراق شده است. امروز نخست وزیر فرانسه گفت این کشور نبرد علیه داعش را متوقف نمی‌کند. او گفت: "این از شرارت تروریسم است که به باج‌گیری، مرگ و تهدید پناه می‌آورد. اگر ما تسلیم شویم و حتی یک قدم عقب‌نشینی کنیم، آنها پیروز خواهند شد."


مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و بلندپایه ترین مقام نظامی این کشور به خبرنگاران گفت: هدف ما این بود که داعش بداند هیچ منطقه امنی برایش وجود ندارد، و ما مشخصا به این هدف رسیدیم.


داگلاس الکساندر، مسئول امور خارجی حزب کارگر بریتانیا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است قطعنامه‌ای در مورد سوریه تصویب کند.


دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از حملات هوایی آمریکا و متحدان عربش علیه مواضع دولت اسلامی در سوریه حمایت کرده است.


پیتر بومونت سردبیر اخبار خارجی آبزرور به نقل از منابع نظامی می‌نویسد:

"هواپیمای روسی که هدف موشک اسرائیلی قرار گرفته یک سوخوی ۲۴ بوده که از یک پایگاه هوایی در شرق سوریه پرواز کرده و گفته می‌شود که کاملا مسلح بوده است. به باور این کارشناسان همچنین گفته می‌شود این هواپیما به قصد بمباران مواضع گروه‌های ضد دولتی وارد حریم هوایی اسرائیل شده بوده."


داعش ویدئویی از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را که در رقه سقوط کرده منتشر کرده و می‌گوید این پهپاد به برج مخابرات شهر برخورد کرده است.


آلیستر برت مدیر سابق خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا حملات هوایی به سوریه را "نقطه عطف" خوانده است.


به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین که مقر آن در بیروت است، حملات هوایی آمریکا و متحدانش، یک کارخانه اسلحه سازی جبهه نصرت را در سرمدا و یکی از ساختمان‌های سرفرماندهی این گروه را در ادلب تخریب کرده است.


مقام‌های کاخ سفید: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ساعات آینده درباره استراتژی آمریکا علیه گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، صحبت می‌کند.


تلویزیون الجزیره حملات آمریکا به مواضع جبهه نصرت را در گزارش‌هایش مورد توجه قرار داده است. خبرنگار الجزیره در استان ادلب در شمال غرب سوریه می‌گوید آمریکا جبهه نصرت را با موشک‌های توماهاوک هدف قرار داده و "محله‌های مسکونی پر از غیرنظامیان را ویران کرده است." الجزیره تصاویری از ساکنان در حال بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار را نشان داده است.


مارک روته، نخست وزیر هلند اعلام کرده بدون حکم سازمان ملل، مبارزه این کشور با داعش به عراق محدود خواهد ماند و در هیچ اقدامی در سوریه مشارکت نخواهد کرد.


واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه

دولت سوریه اعلام کرد از حملات هوایی آمریکا و متحدانش اطلاع یافته بود اما تاکید کرد مبارزه با تروریسم باید با رعایت حق حاکمیت سوریه و مطابق قوانین بین‌المللی انجام شود.


فرانسه، آلمان و ترکیه اعلام کرده‌اند در حملات هوایی آمریکا و متحدانش در سوریه مشارکت نداشته‌اند.


توییتر جان ویلیامز از شبکه ABC به نقل از پنتاگون: "حملات شبانه بسیار بسیار موفق بود. مراکز فرماندهی، کنترل و تدارکات داعش هدف قرار گرفت. حملات تا مدتی ادامه خواهد داشت."



دولت ترکیه از تایید یا تکذیب گزارش‌ روزنامه حریت در مورد چگونگی آزادی ۴۶ گروگان‌ ترک  خودداری کرده است. این افراد را گروه داعش در عراق گروگان گرفته بود. به نوشته این روزنامه، آزادی این گروگان‌ها در قبال آزادی پنجاه نفر از افراد داعش بوده که در سوریه به دست گروه‌ لواء التوحید اسیر شده بودند.




رویترز به نقل از دو شاهد گزارش داده است که ساکنان شهر رقه بعد از حملات هوایی بامداد سه‌شنبه در حال فرار از این شهر هستند.




بخشی از بیانیه وزارت خارجه سوریه که در تلویزیون دولتی پخش شد: دیروز (دوشنبه) ولید معلم، وزیر خارجه از طریق وزیر خارجه عراق نامه ‌ای را از همتای آمریکایی‌اش جان کری دریافت کرد که از طریق آن مطلع شد آمریکا قصد دارد مواضع داعش در سوریه را هدف قرار دهد.




سلیم حربا تحلیل‌گر سیاسی به تلویزیون دولتی سوریه گفت حملات هوایی آمریکا "قدمی رو به جلو برای همکاری بیشتر در مبارزه با تروریسم" است.

او همچنین گفت: "تمام گروه‌های شبه نظامی که در سوریه می‌جنگند تروریست هستند و باید هدف حمله قرار بگیرند."


نیروی دریایی آمریکا ویدیوی شلیک موشک‌های توماهاوک از ناو آمریکایی آرلی برک در دریای سرخ را منتشر کرد.


رابرت برنز، خبرنگار AP در توییترش به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی: گروه خراسان در سوریه به این دلیل مورد حمله قرار گرفت که به مرحله اجرایی یک حمله برنامه‌ریزی شده به آمریکا یا اروپا نزدیک شده بود.




ارتش اسرائیل می‌گوید یک هواپیمای نظامی سوریه را که وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود، سرنگون کرده است. با این حال مقام‌های اسرائیل می گویند به اعتقاد آنها، ماموریت هواپیمای سوری حمله به شورشیان در داخل خاک سوریه بوده نه عملیات در خاک اسرائیل.


اریک گروو، تحلیلگر امنیتی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سیاین سوال را مطرح می‌کند: چه نیرویی قرار است در سوریه عملیات زمینی انجام دهد؟ ارتش آزاد سوریه بین شبه‌نظامیان تندرو و نیروهای دولتی سوریه گیر افتاده است.


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده قرار است در دیدارهایش با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه درباره نحوه مقابله با شبه‌نظامیان دولت اسلامی هم گفت‌وگو کند.


شبه‌نظامیان دولت اسلامی ویدیوی دیگری از جان کنتایل، روزنامه‌نگار بریتانیایی منتشر کرده‌اند. او در این ویدیو می‌گوید غرب قدرت شبه‌نظامیان را دست کم گرفته است. داعش تا کنون سه گروگان غربی را کشته و تهدید کرده که الن هنینگ، یک امدادگر داوطلب بریتانیایی را هم خواهد کشت.


پنتاگون می‌گوید بجز داعش، اعضای گروه خراسان هم که از پیکارجویان قدیمی القاعده تشکیل شده هدف حملات هوایی بوده است.


کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید برنامه‌ای اضطراری را برای تخلیه چهارصد هزار نفر از سکنه شهر کوبانی در عراق که زیر حملات داعش قرار دارند تهیه کرده است. قرار است ساکنان این شهر در ترکیه اسکان داده شوند.

واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه

 


پلیس ضد ترور آلمان اعلام کرد مردی را که در اردوگاه داعش تعلیم نظامی دیده بود دستگیر کرده است.


دیدبان حقوق بشر سوریه، یک موسسه مستقل که مقر آن در لندن است، شمار کشته‌شدگان حملات هوایی آمریکا و متحدانش را به سوریه پنجاه نفر اعلام کرده است.


ائتلاف ملی سوریه، مخالف دولت و مورد حمایت غرب، از حملات هوایی اخیر استقبال کرده است. یکی از اعضای این ائتلاف به رویترز گفت: این اقدام باعث تقویت ما در برابر بشار اسد خواهد شد... این حملات باید تا نابودی کامل دولت اسلامی در سوریه ادامه پیدا کند.


تعدادی از نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا که سال گذشته با حمله نظامی به سوریه مخالفت کرده بودند، به خبرنگار بی‌بی‌سی گفتند که در شرایط فعلی از اقدام نظامی حمایت می‌کنند.


تلویزیون دولتی سوریه بخش‌هایی از بیانیه وزارت خارجه این کشور را پخش کرد. این بیانیه می‌گوید: "سوریه از هرگونه اقدام بین‌المللی با هدف نبرد با تروریسم، چه علیه گروه تروریستی داعش، چه جبهه نصرت یا هر گروه دیگری حمایت می‌کند."


واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه

شبه‌نظامیان دولت اسلامی در شهر رقه سوریه می‌گویند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به یک برج مخابراتی برخورد کرده است. در این عکس به نظر می‌آید فردی در حال بررسی قطعات این پهپاد است.


تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور "بیانیه مهمی" صادر خواهد کرد. جزییات بیشتری درباره این بیانیه داده نشده است.


به گفته گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز سه‌شنبه ۳۰ شبه‌نظامی القاعده در استان حلب در غرب سوریه در حملات هوایی کشته شدند.


توییتر رادیو آزاد عراق به نقل از منابعی در شهر رقه سوریه: شبه‌نظامیان داعش که انتظار حمله هوایی آمریکا را داشتند شبانه دفاتر خود را تخلیه کرده بودند.


دولت اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور برای "تامین امنیت و ثبات در مرزهای این کشور و پیشگیری از نفوذ شبه‌نظامیان" در حملات هوایی به مواضع داعش شرکت کرده‌اند.


یک مقام ناتو به خبرگزاری رویترز گفت که این سازمان نقشی در حملات هوایی به سوریه نداشته است.


وزارت خارجه روسیه: تلاش‌ها برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک خاص با نقض حاکمیت ملی کشورها در منطقه تنها باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی بیشتر می‌شود.


واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا و چند کشور عربی به مواضع داعش در سوریه

وزارت خارجه روسیه به حملات هوایی آمریکا به داعش در سوریه اعتراض کرده و گفته چنین اقدامی باید مطابق قوانین بین‌المللی صورت گیرد. روسیه همچنین گفته تنها اطلاع دادن کافی نیست و آمریکا باید رضایت دولت سوریه را برای این حملات جلب می کرده است.

+64
رأی دهید
-2

aram.01 - کردستان - ایران
زنده باد آمریکا...بزنید این وحشیها رو لت و پار کنید...عصر حجریهای بو گندو...
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 13:45
Imod.barbekan - منامه - بحرین
کجان پدافند دفاعی سوریه ،اینا که گفته بودن هر هواپیمایی که طرف مرزهای سوریه بیاد مثل ملخ شکارش میکنیم
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 13:46
myfb1393 - شهررضا - ایارن
زنده باید usa
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 15:13
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
مهم اینه که اسد و دولتش پا بر جا باشه.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 15:25
Azadi-Namur-Belgique - نمور - بلژیک
چه دنیای خر تو خری شده دیگه تمام سیاستمدارن اروپا و امریکا از سایه خودشان هم میترسند بد نیست که اینها بدانند عاقبت چاه کن جاش ته چاه است این همه کاری کردند که جهان سوم دائم با هم در جنگ باشند حالا خودشان هم اسیر شدند من شخصن لحظه شماری میکنم که این کشتارها به امریکا و اروپا برسه تا بفهمند که سالیان سال است که به مردم اینور دنیا چقدر ظلم کرده اند کم کم سریال 24 داره به واقعیت می پیونده
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 17:33
جنگنده - تهران - ایران
عقب افتاده ها را نگاه کنید که میگویند زنده باد آمریکا, خاک بر اون سرتون که هنوز نمیدونید داعش و القاعده و طالبان ساخته آمریکا و عربستان و اسرائیل و نوچه هاشون هستند. خاک دو عالم بر سرتان.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 18:31
caroline - تهران - ایران
تاریخ مصرف داعش هم براى آمریکا و کشورهاى عربى تموم شده.... در کل مهم اینه که این گروه با اون عقیده عصر حجرى از بین بره....
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 19:19
Azadikhah - تكسل - هلند
همه‌شان به موقع پودر میشوند نگران نباشید!
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 20:47
greentree - تهران - ایران
زنده باد ابر قدرت جهان ،من به نوبه خودم به برادران و خواهران تحصیل کرده و باهوش آمریکایی تبریک میگم و به اونها افتخار می‌کنم
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 21:15
greentree - تهران - ایران
اگه ممکنه یک موشک لیزری دقیق هم بزنید به بیت رهبری که میلیون‌ها ایرانی‌ را شاد کنید ،،،امین
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 21:17
نازک بین - شفیلد - انگلستان
جنگنده - تهران - ایران : عزیز دل برادر . شما نگران بقیه نباش بلکه فکر معالجه خودت باش که با توهم و خیال پردازی معادله سیاسی منطقه را وارونه تجزیه تحلیل میکنی.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 22:09
fariba azizi - پاناما سیتی - پاناما
غصه نخورین،،ذوق زده هم نشین،،فردا نوبته ایرانه‌،،نوبته شما هم میرسه
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 01:29
جنگنده - تهران - ایران
نازک بین - شفیلد - انگلستان....................... آمریکا اگر قدرتشو داشت بعد از یازده سال میتونست طالبان پا برهنه را از بین ببرد حالا با داعشی در افتاده که خودش تولیدش کرده و داعش هم پاچه صاحبش را به زودی خواهد گرفت. برو مواظبه خودت باش یهو داعشیها،‌ گروگان نگیرنت بعد سرت رو جلوی دورین بیخ تا گوش ببرند و دولت انگلیس هم فقط بخنده بهت همونطور که به خبرنگار انگلیسی ذبح شده خندیدند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 09:28
aram.01 - کردستان - ایران
جنگنده-چون خودت هستی همه چیز رو عوضی می بینی. اگر داعش ساخته آمریکا بود تو از پیشرویهاش در کردستان خوشحال نمیشدی ... خاک بر سر اربابانت،خاک به همراه سیمان که نتونی پاکش کنی.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 07:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.