رویترز: دهها نفر از جنگجویان «داعش» و جبهه النصره در سوریه بر اثر حملات هوایی آمریکا کشته شدند

به گزارش رویترز،دهها نفر از جنگجویان گروه «حکومت اسلامی» (داعش) و جبهه النصره بر اثر حملات هوایی آمریکا و  هم‌پیمانانش در سوریه، کشته شدند.  

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید حملات هوایی آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه علیه گروه «حکومت اسلامی» و جبهه النصره « ۵۰ کشته» بر جای گذاشته‌است.

ایالات متحده نیز بامداد سه‌شنبه، یکم مهر، خبر داد که نیروهای این کشور هشت حمله هوایی علیه گروه‌های مرتبط با القاعده در غرب حلب انجام داده‌اند.

جنگنده‌های آمریکا، عربستان، امارات متحده، قطر، اردن، و بحرین حملات هوایی خود علیه مواضع جبهه النصره و گروه «حکومت اسلامی» در سوریه را از عصر دوشنبه آغاز کرده‌اند و این حملات بامداد سه‌شنبه نیز ادامه یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه گفته‌است که یکی از این حملات هوایی یک ساختمان مسکونی محل استقرار جبهه النصره، از گروه‌های مرتبط با القاعده، را در غرب استان حلب هدف قرار داده‌است.

این سازمان حقوق بشری می‌گوید که طی حملات آمریکا و هم‌پیمانانش «۳۰ جنگجوی گروه النصره و هشت غیرنظامی که در میان آنها چندین کودک نیز بوده کشته شده‌اند.»

به نوشته رویترز، ایالات متحده اعلام کرده که نیروهای آمریکایی جمعاً ۱۴ حمله به مواضع حکومت اسلامی (داعش سابق) در نزدیکی رقه، دیرالزور، حسکه، و ابوکمال در سوریه انجام داده که شامل حمله با جنگنده، بمب‌افکن، پهپاد، و موشک‌های تاماهاک می‌شود.

در این حملات از بمب‌افکن‌های بی۱، هواپیماهای اف۱۵ای و جنگنده‌های اف۱۶، اف/اِی-۱۸ و اف۲۲ استفاده شده‌است.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نوشت که در این حملات «اهداف متعدد داعش نابود شده یا خسارت دید که این اعداف شامل اعضای گروه، تأسیسات تمرین نظامی، مقرهای فرماندهی، انبارها، مرکز مالی، کامیون‌ها و خودروهای زرهی داعش می‌شود.»

در این بیانیه ذکر شده‌است که جمعاً ۴۷ موشک تاماهاک از ناوهای آمریکا در دریای سرخ و شمال خلیج فارس به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک شده‌است.

در همین حال، به گزارش رویترز، گروه اپوزیسیون «ائتلاف ملی سوریه» روز سه‌شنبه از حملات هوایی آمریکا و هم‌پیمانان عربش علیه حکومت اسلامی استقبال کرده‌است.

این گروه گفته‌است: «این حملات باعث تقویت ما علیه [بشار] اسد می‌شود و این کارزار باید تا ریشه‌کن شدن کامل حکوت اسلامی از سرزمین سوریه ادامه پیدا کند.»

دولت بشار اسد روز سه‌شنبه گفت که آمریکا تنها چند ساعت پیش از آغاز حملات هوایی یادشده دولت سوریه را از قصد خود آگاه کرده‌است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای گفته‌است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، خبر این حملات هوایی را «چند ساعت پیش از آغاز» از طریق وزیر خارحه عراق به دولت سوریه اطلاع داده است.

+57
رأی دهید
-2

parsi parsi - کرمان - ایران
به امید نابودی کامل پشمالوهای عقب مانده
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 13:43
dara20 - تهران - ايران
خوب شهید راه دین مبین شدند الان دارند با ۷ تار حوری حال میکنند، نفله شدنتان خجسته باشه
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 18:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.