هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی “ستاد عتبات عالیات” برای ساخت “صحن زهرا” در شهر نجف

تقاطع: رییس “ستاد بازسازی عتبات عالیات” در ایران با اشاره به هزینه‌ی ۲۰۰ میلیارد تومانی این ستاد در ساخت پروژه “صحن زهرا” در محل آرام‌گاه امام اول شیعیان در شهر نجف، پیش‌بینی کرد که برای تکمیل این پروژه، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز باشد.

حسن پلارک روز چهارشنبه (۲۶ شهریور-۱۷ سپتامبر) با بیان این‌‌ ادعا که “بخش بسیاری” از مبلغ هزینه‌شده در این پروژه توسط “مردم” تامین شده است، به خبرگزاری تسنیم گفت که “ستاد” تحت ریاستش، در صورت پرداخت ۱۰۰۰ تومان توسط هر ایرانی، پروژه را جمع خواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که “ستاد بازسازی عتبات عالیات” برای ادامه کار هم‌چنان به کمک مادی نیاز دارد، از شهروندان خواست تا از طریق ۲ اپراتور تلفن همراه “ایرانسل” و “همراه اول”، به تامین بودجه‌ی لازم برای تکمیل پروژه ساخت “صحن” کمک کنند.

آقای پلارک هم‌چنین از پیشرفت ۷۵ درصدی در ساخت کتابخانه و موزه این “صحن” خبر داد و با اشاره به آغاز مرحله “نازک‌کاری” از ماه آینده تصریح کرد که بر اساس قرار از قبل اعلام‌شده، این دو پروژه، طی ۲ سال به پایان خواهند رسید.

بیان این اظهارات در حالی است که پیش‌تر در ۲۸ خردادماه امسال، مهدی زندیه وکیلی، رییس “ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی” گفته بود که در سه ماهه‌ی نخست سال جاری، «۴۰ نیرو برای انجام امور مختلف فنی و تخصصی از استان مرکزی به کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اعزام شده‌اند».

به گزارش خبرگزاری “مهر”، وی هم‌چنین گفته بود که «پنج هزار تُن سنگ معدن تراورتن توسط معدن‌داران محلات جهت ساخت ستون‌های سنگی یکی از طبقات صحن حضرت زهرا اهدا شده است».

در اسفندماه سال گذشته نیز، حسن پلارک، در یک نشست خبری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌های مردمی برای تکمیل عتبات عالیات در سال ۹۲، گفته بود که «این کمک‌ها از سراسر دنیا در قالب پول نقد، طلا و کالا از ۱۵۸ میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۳۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ افزایش یافته است».

گفتنی است “ستاد بازسازی عتبات عالیات” که بر اساس اساس‌نامه‌اش، نهادی “غیردولتی، داوطلبانه و غیرانتفاعی” است، تنها در سال گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش یا واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به عنوان کمک از دولت دریافت کرد.

این مبلغ در آخرین روز کاری سال گذشته خورشیدی و با دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی به سازمان خصوصی‌سازی به این ستاد پرداخت شد.

آقای جهانگیری در ابلاغیه مربوط به پرداخت این مبلغ، به بند ۱-۲۷ قانون بودجه سال گذشته که دولت را موظف می‌کرد تا درآمدهای حاصل از فروش اموال و شرکت‌هایش را صرف اموری چون بازسازی اماکن مذهبی کند، استناد کرده بود.

+57
رأی دهید
-107

دریای پارس - ایران - ایران
واقعا آدم گر میگیره از این همه ظلم به ایرانی.اون داعشیهای وحشی بجای بریدن سر بیگناهان باید بیان سر این کودنهای مرده پرست را ببرنو ویران کنند این بتخانه ها را.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 01:29
azadi-iran - وین - اطریش
مردم احمق ایران حقشان است که سرمایه ملی شان برای ابادی کشورهای تروریستی عربی صرف بشود تا ساخت مدرسه در شهرها و نقاط دور افتاده این سرزمین. مردمی که افسارشان را به آخوندهای بی دین داده اند و صدای شان هم در نمی آید. آینده بسیار تاریک تری در انتظار ایران می باشد . اگر مردم اقدامی اساسی نکنند
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 01:36
ekman - شیراز - ‫ایران
غرامت جنگی ای که عراق به ایران بدهکار است را نمیگیرند،تازه با پر روئی از ملّت ایران تقاضای ریختن پول جهت بازسازی این اماکن میکنند.من که تمام این خبر را نخواندم و واقعا جوش آوردم و از این بیشرف ها حالم زیر و رو شد.ای تف به قبر پدر و مادر این حـ... ها که بفکر همه هستند بجز ملت بدبخت خودمان.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 01:41
paksan - آمریکا - آمریکا
بت پرستی دیگه شاخ و دم داره مگه!؟ میگند اونجا به خدا نزدیکترند ولی آیا خدا تو همین چهاردیواری ها فقط پیدا میشه؟
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 02:09
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
آخر بی‌ ناموسی و بیشرفی. در حالی‌ که اینهمه مردم فقیره و محتاج نا‌ن شب تو ایران وجود داره
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 02:21
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
صدهزار مرتبه شکر که این امامان ، نماد و اسوه ساده زیستی بودند ، وگرنه خرج گنبد و باروشون چقدر واسه ما آب میخورد
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 03:29
greentree - تهران - ایران
ایران را خشکسالی وسیع فرا گرفته و زندگی‌ میلیون‌ها نفر از مردم ایران در خطر افتاده ،،اینها هنوز به فکر ساخت حرم هستند !!!...... فکر کردید شاه سلطان حسین از اینها بی‌ عرضه تر و احمق تر بود ؟
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 04:03
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
واقعا چه چیزی باید گفت در مقابل این همه جهالت و حماقت از یکطرف و سواستفاده و سواری گرفتن از طرف دیگر.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 05:02
senator x - تهران - ایران
چراغی که بخانه رواست,بمسجد حرام است.امام علی.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 06:49
perspolisi - سیدنی - استرالیا
یعنی‌ اگه پول این پروژه توسط مردم پرداخت شه باید گفت حق ملت همین و از این بد تره. این همه فقیر و بی‌چاره تو اون مملکت هست اینا می‌رن ۴۰۰ میلیارد خرج بیهوده می‌کنن
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 06:59
azadeh11 - آمستردام - هلند
بجای خرج کردن بیخودی،این همه پول را صرف آب کنید. که کشور اینقدر نیاز به آب نداشته باشد. چرا اینقدر منفی‌ میدهید. این مهمه که مردم بدانند پول کجا میره..یا نه
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 07:25
Majid63 - پاريس - فرانسه
ای گور به گور شده ها.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 08:35
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
تا احمق تو این ایران هست اخوندم هستن..خاک عالم تو سرأهتون کنن که به قول آبو علی‌ سینا اندر جهل مرکب میمانید و هستین.خوب نمیبینین که دارن این مسلمونای سنی از دم مسجد و آگر جای که می‌رسن خراب می‌کنن ..نمیبینین که تروریست‌ها ۴۰ درصد از عراق رو گرفتن ..تا کی‌ خر هستین آخه این پول رو چرا خرج اونهایی که تو ایران احتیاج دارن نمیکننین
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 08:36
omid29 - برلین - آلمان
خاک بر سر ایرانی‌های احمقی که واسه گور به گور شدن یه عرب بوگندو پول میدن
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 09:59
perser68 - آلمان - آلمان
جونور کلارک راست میگه!یه مقدار کمک از طرفه دخترای دانش آموزه شین آبادی بوده که بابته کباب شدنشون از سرکردگانه شیاده حکومته آخوندی تشکر کردن! یه مقدارشو اون پدری که داشته با وانتش آهن قراضه میفروخته و جلوی چشمای پسره۱۳ساله خودش با پنجه بکس آدمخورانه خامنه ای نقشه بر زمین شد پرداخت کرده!یه مقداریشو کارگرائی که ۲۰ماه حقوقو دستمزدشونو هنوز نگرفتن دادن! اون خانومایی که زیر چادر طلا دزدیدن،اونام کمکه شایانی کردن!کمکهای مردمی همینجور داره میرسه!ننگ بر حکومته داعشی آخوندی
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 08:27
هستیا - شیراز - ایران
تا حالا من فک میکردم ایران فقط مستعمره روسیه هست
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 10:41
karaji - گتنبرگ - سوئد
دختران و زنان ایرانی‌ تو مالزی و امارات فاحشگی می‌کنند و این بکش‌ها پولهارو صرف امر خیر می‌کنند !!
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 11:00
محسن احمد علی - دبی - امارات متحده عربی
ما همه مسلمان هستیم و به همه امامان احترام میگذاریم. اما چرا باید پول ما در صورتی که مردم خود محتاج هستن و جوانان کشورم هزاران مشکل جوراجور دارن، باید خرج این امور بشه...چرا خود آقایونی که در راس کار هستن و وضع مالیشون هم خیلی خوبه، این پولو از جیب خودشون نمیدن؟؟ چرا؟؟؟
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 14:30
dara20 - تهران - ايران
با این پول‌ها هزاران ایرانی محتاج و فقیر سر سامان می‌گرفتند آنوقت شما تیره دلان بی‌ شرافت ثروت ملی این مردم را خرخ عرب‌های کثیف می‌کنید آنهم در راه ترویج خرافه و مرده پرستی.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 12:59
Azadikhah - تكسل - هلند
از ماست که بر ماست!
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 16:12
senator x - تهران - ایران
بابا اینجا, دیگه حق با اهل تسنن هست.یک عمر تو مخ ما کردند که امامها و معصومین با حداقل زندگی میکردند.پس داستان علی و شمع و برادرش چه شد؟تمام طول زندگی محقرانه؟ مقبره مانند فراعنانه مصر؟ واقعا گند بزنه هرچه مذهبه
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 16:44
تیتو تیتو - تهران - ایران
تمام هزینه کرد این پول از حرامترین پولهاست .
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 17:04
sarbaz007 - المان - المان
بازم بشنیم فقط نگاه کنیم............
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 17:27
motalleb - یوتبوری - سوئد
مسلما وقتی این بت ساخته بشه مردم ازش کمک خواهند خواست چطو ر چنین شخصی خودش نمیتونه بدون گدایی از دیگران تامین هزینه بکنه ؟؟
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 18:01
azadi2011 - تورنتو - کانادا
بت پرستی در سرزمین بیگانه یک نوع استعمار است وباید تعطیل گردد
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 23:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.