سخنگوی قوه قضاییه: بازداشت غنچه قوامی ربطی به ورزش ندارد

غلامحسین محسنی ا‌ژ‌ه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، گفته است که بازداشت غنچه قوامی، شهروند ایرانی-بریتانیایی ربطی به ورزش ندارد.

او امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه در نشست خبری خود گفت: "برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد."

غنچه قوامی، که ۲۵ سال سن دارد، ۸۵ روز پیش و پس از رفتن برای تماشای یک مسابقه والیبال مردان در ایران ستگیر شد.

در همین حال خانواده خانم قوامی می‌گویند که نمی‌دانند او به چه اتهامی تحت بازداشت است.

بنابه گزارش‌ها وی اکنون در زندان اوین در تهران نگهداری می‌شود.

وزارت خارجه بریتانیا گفته است که از گزارش‌های مربوط به بازداشت خانم قوامی آگاه و در حال "پیگیری" موضوع است.

وزارت خارجه بریتانیا در عین حال گفته است که "توانایی‌اش برای کمک به شهروندان بریتانیایی که در ایران دچار گرفتاری شده‌اند محدود است" و "بعید است" مقام‌های ایرانی حق دسترسی کنسولی اعطا کنند.

خانم قوامی ابتدا در روز ۲۰ ژوئن پس از آن بازی، بازداشت شد.

در آن زمان اعتراضی علیه محرومیت زنان از تماشای مسابقات در جریان بود اما ایمان قوامی برادر غنچه به "بی بی سی ۵ لایو" گفت که او "فقط رفته بود تا برای تماشای بازی وارد ورزشگاه شود." خانم قوامی آزاد شد اما چند روز بعد وقتی برای گرفتن وسایل شخصی‌اش برگشت دوباره بازداشت شد.

آقای قوامی گفت که خواهرش از زمان بازداشت نتوانسته وکیلش را ببیند؛ اما پدر و مادرش اجازه دیدار با او را حدود ۵۰ روز بعد از بازداشت یافته‌اند.

گفته می‌شود او بخشی از دوره بازداشت را در حبس انفرادی گذرانده است.

+16
رأی دهید
-24

perser68 - آلمان - آلمان
آخه میرید ایران که چی؟ با جونه خودتون بازی میکنید و خونواده رو گرفتار! پس به جرمه چی گرفتنش؟ حتماً دو کیلو تریاک از لای موهاش پیدا کردن؟ اینا توریست میخوان چه کنن!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 22:33
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
به ورزش ربطی‌ نداره ، درسته ! به حیوان بودن و فلاکتِ ولی‌ِ قبیح و یک مشت فدای آقا ربط داره که از بس بد بخت و ناا توان هستند که از ۴ تا جوک واسه خمینی و حضورِ ۲ تا زن در ورزشگاه می‌ترسند ! ترسو بودن از خصوصیاتِ ولایت قبیح بوده و هست !
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 22:43
nasl sokhta - لندن - انگلیس
خوب پفیوز چرا جرمش را اعلام نمیکنید ،حتما منتظرید تا شکنجه‌ها جواب بدهند و جرمش ساخته بشه.کثیفترین و جنایتکارترین حکومت در دنیا همین رژیم آخوندی است که در کارنامه ‌اش یک عمل مثبت وجود ندارد جز شکنجه قتل و ویرانی
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 00:31
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
. به ورزش ربطی‌ نداره,به ورزش ربطی‌ نداره ,به ورزش ربطی‌ نداره. . واقعا هنوز حالیتون نشده که چرا این دخترک گرفتند؟ یه نگاه به چشم و ابروش بکنید تا حالیتون بشه. خوب طفلکی خوشگله دیگه، اگر یک دختر زشتی بود تا بحال صد مرتبه از زندان انداخته بودنش بیرون. کی‌ می‌خواهید متوجه بشوید در ایران شما امنیت ندارید. حالا چه دست دزد بیفتید چه دست پاسبان.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 07:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.