پلیس ایران: انصار حزب‌الله در برخورد با بدحجابی تجدید نظر می‌کند

انصار حزب‌الله گفته بود گشت‌های موتوری‌اش را احیا می‌کند


پلیس ایران از موافقت گروه انصار حزب‌الله با تجدید نظر در طرح خود برای "امر به معروف و نهی از منکر" خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا به نقل از معاون اجتماعی نیروی انتطامی در جلسه‌ای که دبیر کل انصار حزب‌الله با رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا برگزار کرده، قرار شده است این گروه "از قالب‌ها و ظرفیت‌های رسمی و موجود نظام" استفاده کند و هر گونه فعالیت آنها با مجوز مراجع رسمی انجام شود.

هفته گذشته عبدالحمید محتشم، دبیر کل انصار حزب الله، اعلام کرد که این تشکل قصد دارد از این هفته جاری ۴۰۰۰ نفر را برای مقابله با "بدحجابی" به خیابان‌ها بفرستد.

آقای محتشم گفته بود این افراد، در قالب "گشت‌های ارشادی انصار حزب‌الله" و به طور "تمام عیار" وارد عمل می شوند و شامل ۳۰۰۰ زن و ۱۰۰۰ مرد خواهند بود.

در واکنش به این اظهارات عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفت: "هر فعالیت اجتماعی باید مبتنی بر قانون باشد" و وزارت کشور "در این زمینه متناسب با اقدام‌های صورت‌گرفته رفتار خواهد کرد."


"منکوب مفسدین"

انصار حزب الله، روز ۱۸ شهریور با "اعلان رسمی" آغاز به کار گشت‌های موتوری این گروه برای "منکوب کردن مفسدین و حامیانشان" گفته بود باید "شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند، منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند."

از همان زمان واکنش‌های عمدتا منفی مقام‌های دولتی و انتظامی ایران و در مقابل تاکید انصار حزب‌الله بر آغاز گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر خبرساز شد.

سخنگوی وزارت کشور هشدار داد: "اگر اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی توسط هر گروهی انجام شود، بدون‌شک نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خودش عمل خواهد کرد و در این زمینه هیچ اغماض و چشم‌پوشی‌ای در کار نیست."

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، هم گفت که برخورد "فیزیکی و تند" با بدحجابی "برای اسلام هزینه دارد و در کشورهای همسایه به اندازه کافی تلاش می‌کنند که "چهره اسلام را خشن و غیرمنطقی" نشان دهند.

آقای نوبخت گفت: "باید این افراد بدانند طی سال‌های گذشته این روش نه تنها موثر نبوده، بلکه این پدیده (بدحجابی) را در پاره ای از موارد تشدید کرده است."

هنوز واکنشی از انصار حزب‌الله در ارتباط با اعلام خبر تجدید نظر این گروه در برنامه‌های تازه‌اش منتشر نشده است.

انصار حزب‌الله، که با عنوان "گروه فشار" هم از آنها شناخته می‌شود، از اعضای تندروی نهادهای حکومتی مانند بسیج تشکیل شده و از دهه ۱۳۷۰ در فضای سیاسی و اجتماعی ایران فعال بوده است.

+39
رأی دهید
-7

kamran631 - لیون - فرانسه
دم پلیس گرم ! بزنید تو پوز انصار حزب‌الله, این سگ‌های هار ولی‌ وقیح !!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 13:43
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
هه هه پشم و پیل عبداحمید محتشم ریخت!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 16:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.