روحانی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

رئیس جمهور ایران پیش از ترک تهران در مراسم رژه نیروهای مسلح سخنرانی کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تهران را به قصد شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل که در نیویورک در جریان است، ترک کرد.

آقای روحانی بر اساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، دومین سخنران نشست صبحگاهی پنجشنبه این هفته (سوم مهرماه برابر با ۲۵ سپتامبر) خواهد بود.

این دومین حضور آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل است. او سال گذشته هم در سازمان ملل سخنرانی کرد و در پایان سفرش گفت‌و‌گویی تلفنی میان او و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انجام شد که در تاریخ ۳۵ ساله جمهوری اسلامی بی سابقه است.


دومین حضور در سازمان ملل

رئیس جمهور ایران امروز پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد گفت به غیر از حضور در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست آب و هوا برای بررسی مساله محیط زیست هم که سران حدود ۱۰۰ کشور در آن حضور دارند، شرکت می کند.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور او را در سفر نیویورک همراهی می کنند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم از هفته گذشته وارد نیویورک شده است.

برخی از دیپلمات های ایرانی گفته اند که احتمالا نشست وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ هم در همین روز در نیویورک برگزار خواهد شد. در حال حاضر دور هفتم مذاکرات جامع اتمی با هدف حل و فصل نهایی پرونده اتمی ایران در نیویورک در جریان است.

رسانه های ایران می گویند که آقای روحانی در سفر به نیویورک با برخی از همتایان خود در گروه ۱+۵ هم دیدار خواهد کرد اما رئیس دفتر او گفته هنوز برنامه ای برای دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تنظیم نشده است.

رئیس جمهور ایران پیش از ترک تهران در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت حمله عراق به ایران و آغاز جنگ ۸ ساله هر سال برگزار می شود گفته بود "دشمن پس از ۸ سال دفاع مقدس به بهانه مسئله هسته‌ای و به شکلی جدید جنگ اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرد."

آقای روحانی در سخنرانی خود بار دیگر تکرار کرد که ایران به فکر تولید سلاح کشتار جمعی نیست و "در برابر فشار غرب و قدرت‌ها سر فرود" نخواهد آورد.

+15
رأی دهید
-8

فدای آقا - اودنسه - دانمارک
انشالله سفر بی‌خطر و پیروزی دیگری در خاک حریف برای پر شکوفه کردن باشکوه درخت انقلاب. روحانی منتخب هر ایرانی.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 12:41
sama128 - شیراز - ایران
مموت دزد احمدی فشار که 8 بار رفت نیویورک زر مفت زد و 160 الی 170 نفر مفت خور را برد تا با پول بیت المال بچرند و عشق و حال کنند و بخورند و کسی در این نظام مقدس وجود نداشت بگه چرا و به چه علت این همه غلط اضافی کردی و الان هم که الانه گاها هارت و پورت مفت و بی خود می کنه مرتیکه سراپا دزد حالا باید دید روحانی رفته چی کار بکنه و چند نفر همراه خودش میبره ؟!؟!؟!؟!؟!؟ واقعا من ندیدم رهبر نظام که خودش مقدس و پاک میدونه برای یکبار هم شده بیاد و با تمام قوا جلوی فساد و دزدی و اختلاس و کثافت کاری که در ادارجات و سازمان های دولتی و وزارتخانه ها پر شده را بگیره فقط گیر و گورش دژمن هستش اونهم از نوع آمریکا و غرب . صد رحمت به فیلم های تکراری 60 - 70 سال پیش آدم اونها را با اینکه تکراری هستش می بینه باز یه لذتی میبره از اراجیف این گوشکوب که اونقدر تکراری و دژمن دژمن شده که آدم حالش بهم می خوره مرتیکه دزد.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 12:28
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
دیدار و ملاقات با اوباما ان شاء الله صورت بگیره تا چشم بعضیها از جمله اسرائیلیها ، مجاهدین خلق، سلطنت طلبها ، عربها و بویژه حزب ملائیهای داخلی در بیآد ! اینها خواسته یا ناخواسته، به عمد یا سهو دشمنان مردم ایران شدند. برای آقای روحانی آرزوی موفقیت داریم. نامه دکتر زیبا کلام به روحانی در این خصوص خواسته همه مردم ایران است این نامه جای تامل دارد. روحانی باید به رای دهندگانش توجه کند .خواسته بیشتر مردم ایران حداقل داشتن یک رابطه نرمال با آمریکا و غرب است. روسیه و چین بهتر از آمریکا و غرب نیستند . تاریخ گذشته را فراموش نکنیم . پس از جنگ جهانی دوم روسها تنها با التیماتوم آمریکا بود که خاک ایران را ترک کردند! اینها همان روسیه شوروی هستند . همچنانکه الان شبه جزیره کریمه را بزور از اوکراین گرفتند و در شرق اوکراین هم ناامنی ایجاد کردند!برای ما خطر هستند. چینیها هم کم بد نیستند. چینیها مسلمانان اویغور را آواره کردند. از تاریخ پند بگیرید. لطفا کمی از عقلتان استفاده کنید. هیچ کشوری از کشور دیگر بهتر نیست. اگر با روسیه و چین رابطه عادی داریم بهتر از آن باید با غرب و بویژه آمریکا داشته باشیم.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 14:32
perser68 - آلمان - آلمان
صفا ، حالا اهلو عیال هم رئیسو همراهی میکنن یا نه؟ شاپینگو عشق است تو خیابونای نیویورک ! جنسای چینی هم میخرن؟
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 16:57
perser68 - آلمان - آلمان
یا علی مدد انگلیس. راستش سالهاست که مردمه ایران دارن میگن مرگ مرگ گفتن کاری از پیش نمیبره!!! حال فرض کنیم که ملاقات صورت گرفت و چشمه همه عالم هم در اومد،آیا در شالوده حکومت ملاها و در ذهن و روانه تفکر آخوندی تغییری هم ایجاد میشه؟ یعنی شما میگی کارگرا ۲۰ماه حقوق و دستمزده عقب افتاده خودشونو به خاطر اوباما نتونستن که بگیرن و اگه چشماشون سالم بمونه بعده ملاقات خواهند گرفت؟ بعده ملاقات رودخونه های ایران،دریاچه هاش پر آب میشن؟ زباله های شهری بازیافت میشن؟ یکونیم میلیون کودکانه کاراز سه ساله تا هجده ساله میرن به مدرسه و با همبازی هاشون بازی میکنن؟ یا بچه های ایرانی به جای درس خوندن تو آغله گوسفندا صاحبه یه مدرسه درستو حسابی میشن؟ یا معتادای ما باهاشون مثله یه انسان رفتار خواهد شد؟زندانیه سیاسی نخواهیم داشت؟یا دینو مذهب میره تو پستوی خونه ها؟ این حرفا کدومه؟۳۵ساله که مردمو به بازی گرفتن اینم روش!ملا و غرب چندتا چیزه مشترک دارن که بخوان باهم کنار بیان؟
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 17:32
invincible - مینستا - آمریکا
آخونده جنایتکار جلاد روحانی دجال نیویورک جای انسانهای خوبه نه قاتلاین مردم ایران!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 22:22
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
اینونسیبل - قاتلین مردم مظلوم ایران شما عمرپرستها هستید.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 06:50
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
perser68 - آلمان. تشکر می کنم که مطلب مرا نقد کردین. خدمت شما عارضم که من با بخشی از نظرات شما موافقم.مرگ گفتن اصلا خوب نیست و من هم دفاع نکردم و نمی کنم. اما اینکه آیا این دیدارها در شالوده تفکر آخوندی تغییری ایجاد می کنه یا خیر؟ بحث دیگری که نباید پیش داوری کرد. ثانیا اینکه با این ملاقاتها رودخونه ها و دریاچه ها پر آب میشه یا نه و یا اینکه زباله های شهری بازیافت میشه یا نه ووو ... ؟ همه اینها بحث های ثانویه است و بعلاوه قرار نیست که چنین هم بشود. همچنین قرار نیست که با ایجاد رابطه با غرب دین و مذهب بره تو پستوی خونه ها !! احساسم اینه که جنابعالی از عالم سیاست و مملکت داری اطلاعی ندارین. گویا برای شما رسیدن به هدف در فاصله یک شب و یا کسب قدرت 100 فقط معنی داره . دوست عزیز هیچوقت یه شبه نمیشه به هدف رسید و اگر دقت کرده باشید این تفکرات خودخواهانه بیانگر عدم تحمل رای مخالف است. وقتی شما همه چیز را در وهله نخست در مقیاس 100 برای خود تعریف کنید آنوقت تعریف شما از آب فقط دریاست و دیگر قطره را آب نمی بینید، اما بقول شاعر قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود. امیدوارم که مطلب مرا گرفته باشید.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 03:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.