تشخیص اشتباه و عمل جراحی اشتباه؛ عضوی که بی دلیل خارج شد

شفا آنلاین نوشت: رسیدگی به پرونده خانم دکتر متخصص زنان، به اتهام قصور در عمل جراحی اشتباهی همسر یک روزنامه‌نگار سرشناس در دستور کار دادسرای جرایم پزشکی تهران قرار گرفت.

همسر این  بیمار که از عکاسان و خبرنگاران سرشناس دفاع مقدس است در این باره به خبرنگار شفاآنلاین گفت: «حدود ۶ ماه قبل همسر ۵۳ ساله‌ام دچار درد شدید در ناحیه شکم شد و با توجه به عوارضی که در او دیدم، بلافاصله برای درمان بیماری، وی را نزد یک متخصص زنان بردم.

خانم دکتر پس از معاینه همسرم گفت: بیمار باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی قرار گیرد و رحم و تخمدانش خارج شود. من هم به خاطر وضعیت جسمانی همسرم و برای اینکه هر چه سریع‌تر نجات پیدا کند قبول کردم و با اینکه از نظر مالی شرایط مساعدی نداشتم به ناچار دوربین عکاسی‌ام را فروختم تا بخشی از هزینه درمان همسرم را فراهم کنم. چند میلونی هم قرض کردم تا اینکه هزینه جراحی فراهم شد. سپس به پیشنهاد خانم دکتر، همسرم در یک بیمارستان خصوصی درشمال تهران بستری شد. چند روز پس از عمل جراحی نیز همسرم را مرخص کردیم.

اما با گذشت حدود یک هفته نه تنها حال همسرم بهتر نشد بلکه روز به روز شرایطش بدتر شد. با این حال وقتی هیچ تغییری در وضعیت همسرم رخ نداد به ناچار تصمیم گرفتیم دوباره به مطب خانم دکتر برویم اما در کمال تعجب دریافتیم ایشان برای سفر طولانی به خارج از کشور رفته‌اند. با این حال با زحمت فراوان شماره تماسی از وی پیدا کردیم و پس از چند روز توانستیم با او صحبت کنیم اما در حالی که او روش درمان خود را کاملا صحیح می‌دانست مدعی شد نمی‌تواند کمکی به ما داشته باشد. و از همه بدتر اینکه با خونسردی گفت: اگر ناراحت هستید می‌توانید شکایت کنید اما مطمئن باشید کاری نمی‌توانید از پیش ببرید!

ما نیز به خاطر بی مسولیتی و نحوه رفتار و صحبت کردن دور از انتظار خانم دکتر برای شکایت از ایشان به دادسرای جرایم پزشکی رفتیم. پس از تشکیل پرونده و شرح ماجرا، بازپرس ما را به پزشکان کارشناس معرفی کرد تا صحت و سقم ماجرا مشخص شود. و آنجا بود که در کمال ناباوری دریافتیم بیماری همسرم هیچ ارتباطی با اندام‌های خارج شده نداشته و خانم دکتر به اشتباه همسرم را دچار نقص عضو کرده است. ضمن اینکه پزشکان به ما گفتند: همسرم باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد. این بار با کمک چند تن از آشنایان به خانم دکتر دیگری که در یک بیمارستان دولتی کار می‌کرد و از استادان دانشگاه نیز بود معرفی شدیم. وی نیز بدون دریافت هیچ پولی همسرم را عمل کرد و خوشبختانه بیماری‌اش به طور کامل بهبود یافت.

شاکی در حالی که از تفاوت رفتار دو پزشک که هر دو یک شغل دارند و سوگند نیز یاد کرده‌اند که برای نجات جان بیماران تلاش کنند. بشدت متعجب بود، گفت: من پزشک اول را ابتدا به خدا و سپس به محاکم قضایی واگذار کردم تا مجازات اعمال و رفتارش را ببیند. خانم دکتر دوم را نیز فقط به خدا سپردم تا خودش اجر انسانیت و نوع دوستی‌اش را هزاران برابر بیشتر به او بدهد.

 

+78
رأی دهید
-0

be_pa.khaste - هارلم - هلند
همینه دیگه مدرک پولی‌ بی‌ تجربگی دکتر‌های محترم
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 12:01
mountainman - استکهلم - سوئد
ضرب المثلی هست که میگه کسی که به خاطر درامد بیشتر پزشکی میخونه دکتر نمیشه. یک تاجر میشه. توی این کشور یعنی سوئد واجد شرائط تحصیل در رشته ی پزشکی شدم ولی این رشته ی فعلیمو انتخاب کردم چون علاقه دارم .
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 12:59
Deutschland - فرانکفورت - المان
همین اشتباه را یک خانم پزشک در بیمارستان الغدیر تهران به بچه یک ماهه من انجام داده بود به پزشک قانونی مراجعه کردم گفتند یه مبلغی به حساب پزشک قانونی بریز وشکایت کن و اون دکتر میتونه نیاد واگر بعد از چند بار که ما نامه دادیم و ایشان اومدند اخرش اینه که دیه میده اگه محکوم بشه ....ومن چون بنده کارگاه داشتم و شکست خورده بودم حتی پول پزشک قانونی را که نزدیک دویست هزارتومن بود نمی تونستم بدهم مسافرکشی میکردم.ومن رفتیم پیش همون دکتروقتی با اعتراضی که من کردم به من گفت برو شکایت کن کاری پیش نمیبری آخرش اینه که دیه اش را میزهم وقتی من عصبانی شدم تلفن را برداشت به نگهبانی زنگ بزنه ، محکم زدم در گوشش طوری که از رو میز افتاد. وحداقل دلم خنک شد تا حدودی سریع در رفتم چون ما قانون نداریم حقمونو بگیریم وبه همین دلیل زنو بچه ام رو برداشتم اومدم خارج راحت شدیم خدا به داد همه برسه لعنت به این رژیم کثیف و بی عدالت اخوندهای دزد
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 13:45
aashena - اتاوا - کانادا
پزشک زنان برای یکی از آشناهای من هم گفته بودند باید عضو بدن خارج بشه اما وقتی ایشان از اتاق خارج میشدند شنیدن که خانم دکتر به پسرشون که خارج از ایران بودند دلداری میدهند که به زودی پول مورد نیازت که مبلغ بالایی بود را برات میفرستم این خانم وقتی این مکالمه را میشنوه شک میکنه که خانم دکتر به خاطر نیازی که به پول داره پیشنهاد عمل داده خلاصه به یک دکتر دیگه مراجعه میکنه که در نهایت با مصرف دارو درمان میشه.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 14:39
kimiaa - تهران - ایران
اینم از عواقب تک جنسیتی شدن تخصص زنان در ایران!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 14:53
bahram$hiroshima - هیروشیما - ژاپن
حالا اسم دزد و قاچاقچی ننه مرده بد در رفته.میگن فلانی‌ دزده ،حروم خوره.والا ۹۵ درصد این دکترها فقط به پول فکر کردن و دکتر شدن،پولی‌ رو هم که در میارن از خونه سگ هم کثیفتره.تازه پدر مادرش هم افتخار می‌کنن میگن بچمون دکتره،اره ارواح .. اکثرشون هم فقط ادای دکتر رو در میارن.دزدای کراواتی.ایشالا اون پول درد بشه تو گلوی زن و بچّهٔ اون دکتری که به قسم نامهٔ دکتریش پایبند نباشه.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 20:13
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
به خدا سپردی؟ بذار در کوزه آبشو بخور. اگر به خودت سپردی و کاری از پیش بردی درسته. خدا اگر خدا بود تا الان بالاخره سرو صداش در آمده بود از دست این آخوندای به همه چیز.
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 11:42
asal30 - بندرعباس - ایران
. خواهر بزرگ منم دل درد داشت بعد صبح دیدم توی خانه نیست. اول فکر کرده بودن دچار انسداد روده شده میخواستند روده هاشو جراحی کنند!. بعدش متوجه شدن چون خواهرم کیست تخمدان داره کیستش رو باید در بیارن. بعد از جراحی در کمال تعجب متوجه شدیم خانوم دکتره که البته شوهرش از دوستان پدرم نیز بود . علاوه بر کیست یکی از تخمدان های خواهرم رو در آورده!!!!!!. هنوز که هنوزه نمیدونم واقعآ نمیتونست کیست رو در بیاره و اینطوری گفت که اگر کیست میترکیده خواهرم می مرده یا اینکه مجبور شده بوده. هنوز که هنوزه خواهرم مجرده و با یک تخمدان هم میشه بچه دار شد ولی خوب خواهرم رو زد ناقص کرد. هرچند که خودم هم قراره دکتر بشم ولی ممکنه یکی سردرد داشته باشه ولی ربطی به سرش نداشته باشه . متاسفانه پزشکان ایرانی با مریض مثل گوسفند رفتار میکنند و فقط دنبال پول هستند. من هم برای همین خواستم دکتر بشم البته فعلا بخاطر گرانی ارز ترک تحصیل کردم .
شنبه 5 مهر 1393 - 06:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.