نامه سرگشاده زیبا کلام به روحانی

در این نامه که زیباکلام آن را در وبلاگ خود در خبرآنلاین منتشر کرده، آمده است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام و تحیات و آرزوی سلامتی در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل. هنوز پای در رکاب طیاره ننهاده‌اید که تندروها پیش دستی نموده و از باب اینکه مبادا با رئیس‌جمهور آمریکا دیداری داشته باشید شروع کرده‌اند بر طبل آمریکا‌ستیزی کوبیدن و اینکه شما اجازه‌ای مبنی بر دیدار با اقای اوباما ندارید.

آقای رئیس‌جمهور! در زمانیکه 5 میلیون مردم اسکاتلند آزادانه و در روز روشن پیرامون حق تعیین سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند، آیا این انتظار گزافی است که مردم ما در خصوص بخشی از سیاست خارجی کشورشان در راستای ادامه آمریکاستیزی بتوانند اظهارنظر نمایند؟ آیا معنی انتخابات غیر از این است که از مردم پرسیده می‌شود آیا با تداوم سیاست‌های قبلی موافقند یا خیر؟ و آیا مردم با دادن 19 میلیون رأی به شما و 4 میلیون رأی به جناب دکتر سعید جلیلی نظرشان را در قبال سیاست‌های گذشته از جمله آمریکاستیزی ابراز نکردند؟ خواست و نظر مردم به کنار؛ آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکاستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف 35 سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟ مردم‌سالاری دینی را هر طور که تعریف کنیم آیا مردم در این نظام حق ندارند از مسئولین آن بپرسند که این همه هزینه‌های سنگین که ایران از محل منافع ملی‌اش برای آمریکاستیزی می‌پردازد آنان در کجا و چه زمانی به آن رضایت داده‌اند؟

نه جناب آقای رئیس‌جمهور یقین بدانید که کسر قابل توجهی از مردم از تداوم سیاست آمریکاستیزی بی‌هدف و ویران‌کننده منافع ملی کشور به ستوه آمده و هیچ همراهی با آن ندارند. یقین بدانید که کسر قابل توجهی از 19 میلیونی که به شما رأی دادند خواهان توقف دشمنی بیهوده با آمریکا هستند. هر تلاش شما در جهت تنش‌زدایی با آمریکا و غرب یقیناً با استقبال مردم ایران روبرو خواهد شد و این یکی از مطالبات اصلی رأی‌دهندگان به جنابعالی است.

ایام بکام باد

صادق زیباکلام

بیست و نهم شهریور یکهزار و سیصد و نود و سه»

+227
رأی دهید
-9

omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
این حرف‌ها خیانت به آرمان است ! . این آرمانِ ماست : مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر فرانسه ، مرگ بر بوسنی ( ۳ بر ۱ ) مرگ بر آلمان ( والیبال ).. درود بر بورکینافاسو و موزامبییک !!!!
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 23:19
نازک بین - شفیلد - انگلستان
آقای زیبا کلام . کلامت بسیار شیوا و پر معنی است . و دل تندرو های آتش افروز و بحران طلب را حسابی بدرد میآورد . ولی باید گفت این کافی نمیباشد.و نیاز است یکنفر پرقدرت با پشتوانه این ملت بزند توی دهان آنها تا برای همیشه سکوت کنند و یاد بگیرن که باید بقانون و رأی مردم احترام گذاشت . اینها با شعار آمریکا ستیزی در نهایت قصد دارن کشور را دو دستی به روسهای همیشه رو سیاه تاریخ بسپارند.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 01:08
فردين - انگلستان - انگلستان
حرف حساب ،، والا ما هم همین رو میگیم نه بیشتر ونه کمتر
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 03:28
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
درود بر این مرد میهن دوست ولی از این روحانی آبی برای مردم ایران گرم نمیشود
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 07:55
siavash2a - تهران - ایران
مثل سگی که فقط بلده پارس کنه و قدرت حمله نداره.این شعار مرگ برامریکا هم مثل همینه فقط شعاره.والا دارن باهم مذاکره میکنند
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 08:49
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
عجب !خودشو نماینده 19 میلیون میدونه که عین 19 میلیون رابطه با آمریکای جهانخوار رو میخوان!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 08:54
فراوانی - قطر - قطر
ما که 35 ساله همینو میگیم کسی گوش نمیده که گفتیم آقا دلار هفت تومنی را میبرن بلا پوست مردم کننده میشه گفتند دلار زیاد داریم باکی نیست دلار شد 20 تومن دلار شد 50 تومن باز گفتیم گوش نکردن حالا دلار 3100 تومن شده هنوز هم گوش نمیدن یادش بخیر دلار 7 تومنی
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 09:12
دریای پارس - ایران - ایران
ای دلاور ! شجاع دوستت داریم. اما وسایلتو ببند اماده باش اندفعه دیگه باید بری اوین.ددر
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 09:59
agha_ehsan - تهران - ایران
چه عجب این زیبا کلام یه حرف درست حسابی زد بالاخره ! واقعا ایرونی ها ( بجز خمینی که یهو بعد انقلاب به امریکا خیانت کرد ) کجا به امریکاستیزی رای یا رضایت دادند ؟ اصلا این چه سیستمیه که خمینی هرچی گفته حتی رهبری هم حق نداره مخالفشو بگه یا تغییرش بده ؟! خمینی انقلابی بود و خفن . درست . ولی یک صدم فهم رهبری رو نداشت . نمونش : اقتصاد مال خر است !
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 10:42
perser68 - آلمان - آلمان
این ملای بنفش مثله بقیه ملا ها ایامش همیشه به کامه، چرا که نه!!!مگه تو صفه سبد کالا مجبور بود بمونه؟ مگه برای فروختنه آهن قراضه جلوی بچه ۱۳ساله خودش با پنجه بکس کتک خوردو کشته شد؟ مگه دختر این بود که به خاطر بخاریه نفتی دربداغون تو درسه کلاسش سوختو کباب شد؟ مگه دختره این بود که داشت تو پیادروه شهر قدم میزد چند تن بتنه شهرداری جسمو جانشو به هم ریخت؟ یکبار شد که حقوقه ملای شما مثله هزارها کارگر پنج ماهو ده ماهو بیست ماه عقب بیوفته!البته زیبا کلام خودش یه زمانی ملای بی عبا و عمامه بود و امروز شکرش باقیه که سر عقل اومده!!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 10:18
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
زیبا کلام جان جان، اخوند جماعت زرنگتر از این حرفاست که بیاد با امریکایى دست بده که یک زره منفعتش تکون بخوره پشتش خالى کنه،و اچمزش کنه !! میره سراغ روسها ى رو سیاه و مکار که پشتش خالى نکند در مواقع لزوم ! به یک عبارت ساده ایران و ایرانى جزو اقمار روسیه به حسلب میائند !!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 14:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.