بازداشت ۱۱ نفر در ایران به اتهام جوک ساختن درباره آیت‌الله خمینی

قوه قضاییه ایران انتشار مطالب طنزآمیز درباره آیت‌الله خمینی را مصداق محتوای مجرمانه خوانده


یکی از فرماندهان سپاه استان فارس در ایران از بازداشت ۱۱ نفر به اتهام انتشار مطالبی درباره آیت‌الله خمینی خبر داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گزارش داده که "سرپل‌های انتشار مطالب توهین آمیز" درباره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پس از رصد شبکه‌های اجتماعی مثل وایبر، تانگو و واتساپ دستگیر شده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه ایران دیروز، شنبه ۲۹ شهریور، به انتشار مطالبی درباره آیت‌الله خمینی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و گفته بود این مطالب مصداق "محتوای مجرمانه و ارتکاب به انواع جرایم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی" است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یک ماه فرصت داده که زمینه مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی شبکه‌های ارتباطی مجازی مانند وایبر و تانگو را فراهم کند.

در هفته‌های اخیر مطالب طنز و جوک‌های زیادی درباره آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی به خصوص در وایبر، یکی از برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی، منتشر شده است.

پیش‌تر پلیس ایران اعلام کرده بود که سرنخ‌هایی از عوامل این شوخی‌های وایبری پیدا کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله شیراز گفته همه افرادی که دستگیر شده‌اند "به اشتباه خود اعتراف کردند."

آقای محبی‌پور سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر را به توزیع و گسترش جوک‌های وایبری درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی متهم کرده و گفته دستگیرشدگان بیشتر "طعمه این سرویس‌ها شده و بدون اطلاع از نیت دشمنان به این کار اقدام کرده‌اند."

او گفته در خانه همه دستگیرشدگان تجهیزات دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای پیدا شده است که به اعتقاد این فرمانده سپاه نشان‌دهنده تلاش "استکبار جهانی در ادامه جنگ نرم" است.

+12
رأی دهید
-72

alborzi - کرج - ایران
یعنی این تجهیزات دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای تو خونه های فرمانده های سپاه پیدا نمیشه؟
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:00
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
خاک بر سر جمهوری ننگین اسلامی که از چهار تا جوک ترسیده.
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:38
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
امام سجاد علیه‏السلام می‌فرماید: گناهانى که باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم کردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره کردن آنان.
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:51
parsi parsi - کرمان - ایران
یه روز یه نفری عکس امام را دید گفت تو چرا نسل من را بدبخت کردی ای اخمو , نسل بدبخت کردن از خصوصیات بارز ان بزرگوار بود
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 22:54
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
خاک بر سر جمهوری ننگین اسلامی که از چهار تا جوک ترسیده.
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:38
ghormeh sabzi - تهران - ایران
جوک که چیزی نیست ،من با قبر این کفتار پیر کارهایی دارم ،لعنت تو روح کثیفش ،لعنت تو روح مرده زنده هندی زادش ،لعنت تو روح هر کسی‌ هم که طرفداری از این کفتار پیر کثیف میکنه .
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 00:46
caroline - تهران - ایران
روزی امام زیر عبایشان چیزی قایم کردند و آن قسمت عبا برجسته شد!. . همین مورد از برجسته ترین صفات امام بود!!!!!!!!!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 01:05
caroline - تهران - ایران
روزی چای داغ روی پدر امام ریخت و سوخت. از آن روز به بعد پدرسوختگی از ویژگی های بارز امام شد
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 01:13
halk_35 - لیوواردن - هلند
خدا رو شکر که جمهوری کثافت از روی جهل به مردم ستم میکنه نه از روی اگاهی . حق مردم رو نمی خوره بلکه قورت میده . و مردم و مذاهب دیگر رو مسخره نمیکنه بلکه یهو سر بنیست میکنه . ( جواب کسی که هی میخواد فدای آقا بشه ولی آقاش اونو بحساب نمیاره )
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 01:22
aashena - اتاوا - کانادا
روزی شخصی نزد امام رسید و گفت اماما شیر اب منزل من چکه میکند . امام فرمود واشرشو عوض کن. فنی بودن از ویژگی های بارز امام بود. ----------------------. روزی امام با ماشین از کنار جاده ای گذشتند. گذشت از ویژگی های بارز ایشان بود. -------------------------------. روزی امام در بین مردم گفت : آب و برق و گاز را به مردم رایگان میدهیم. ک. شعر گویی از صفات برجسته امام بود. -------------------------------. روزی امام باانگشت چشمانشان را باریک کردند و ادای چینی هارادراوردند و یاران از خنده روده بر شدند. باریک بینی هم از صفات امام( ره) بود
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 02:36
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک پس گناهِ خامنه‌ای و خمینی و تو از همه بیشتر است چرا که آنها ۳۵ سال است با دروغ‌ها و حماقتِ خود مردم را مسخره خویش کرده اند و تو نیز باعثِ نزولِ عذاب هستی‌ چون با اینکه می‌گویی فدایِ آقا هستی‌ اما همچنان زنده هستو و فدایش نمی‌شوی !‌ای دروغ گوی !
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 02:11
aashena - اتاوا - کانادا
امام هیچوقت نمیرفت پمپ بنزین، بی باکی از ویژگی های بارز امام بود#: امام به منزل تشریف آوردن. و قبوض برق و آب و گاز بر زمین حیاط بود. فرمود اینها مگر مجانی نبود!!!. فراموشی هم از نقاط ضعف ایشان بود
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 02:40
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
جوک ۳۰ ساله پیش که هنوز به یاد دارم ، : روزی صنف تخمه فروشان به بیت امام میرند و گلایه میکنند که مردم کمتر تخمه می‌‌خرند و بازار آنان در حال ور شکستگی است. خمینی در جماران چنین گفت . امت مسلمان بدانید که من هم تخمه خرم ، احمد آقا هم تخمه خره . همه باید تخم خر باشیم .
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 03:48
aashena - اتاوا - کانادا
در اوایل انقلاب خمینی هر شب در بالکن یک جایی که گفته میشد حسنیه است برای مردم سخنرانی میکرد. مردم در اوایل انقلاب از علامت پیروزی که همان حرف (ووی) انگلیسی(حرف اول کلمه ویکتوری به مغنای پیروزی) را به خمینی نشان میدادند و خمینی با شست خم شده در کف دست که عدد چهار را تجسم میکرد به مردم دست تکان میداد که این سبب ساخته شدن جوک زیر شده بود که مربوط به ازدواج کردن با زنان است :. مردم:آقا ما دو تا زن میتونیم بگیریم(اشاره به علامت پیروزی). خمینی: نه؛ چهار تا ؛ چهار تا(اشاره به نحوه دست تکان دادن خمینی).
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 03:50
sos_11 - تهران - ایران
حضرت امام بیشتر به کابوس شبیه بود تا جوک و لطیفه. اتفاقا از کسانی که خشونت و بی رحمی این بزرگوار را با طنز نشان میدهند باید قدردانی کنند.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 07:46
raha1984 - هامبورگ - المان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک ،ستم کردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم دقیقا کاری که آقاتون و دار و دسته دزد و ظالمش میکنند !!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 07:47
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. پسرکوچک تو نمیدونی امام سجاد چیزای دیگه ام گفته.اولا شب تا صبح معاویه رو دعا و ثنا میگفته و در خونه و کاخ اون مقیم بوده و مستمری میگرفته.در صحیفه سجادیه زین العابدین بیمار لشگریان اسلام رو دعا میکنه که همون خلیفه وقته.ایشالله قربون آقابری زودتر
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 07:51
fanii - ایران - ایران
اولا امام سجاد بیخود فرمودند، بدش ایشان که 35 ساله یه کشورو دست انداخته چی؟
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 08:15
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
جوک ساختن درمورد این ملعون کمترین کاریه که نسل جوون این مملکت میتونن انجام بدن.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 08:28
martinT - هایدلبرگ - آلمان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک , یه روز فدای عاغاخدمت عمام رسید،عمام تجربیاتش رو در مورد زندگی‌ در بلاد کفر و تفاوت فرهنگی به او یاد داد.تفاوت فرهنگی از رفتارهای بارز عمام به کودکان شیر خوار بود(توزی هل مسائل عمام ص ۱۱)
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 08:26
humans win - فرایبورگ - سویسس
فدای آقا - اودنسه - دانمارک تو که دستمال به دستی تو دانمارک چه غلطی میکنی ؟ برو دستمال بکش تازه عمل کرده جاش درد میکنه مزدور خود فروخته .
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 09:14
Freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
اتفاقا من تو خاطرات امام سجاد خوندم که چقدر اون بزرگوار رو تو محل اُسکُلش میکردن ولى حضرت کم نمى آورد!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 09:35
perser68 - آلمان - آلمان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. اینم از اون جوکای سال بودا!!! تو اینجارو با حوضه علمیه اشتباه نگرفتی؟ شما نه تنها به حقوقه مردم تجاوز کردید بلکه به جسمشون هم تجاوز کردید و میکنید!!! البته حقوقه مردم از نظر شما چی و چه اندازه باشه!در حکومته خودکامه اسلامی آخوندیه شما حقوق فقط برای آقا و پروستاته آقاست حتی فدائیانه آقا هم ول معطلن!!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 10:03
karaji - گتنبرگ - سوئد
دروغ بزرگ برای توجیه بستن این برنامه‌ها !!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 10:52
shahab46 - هانوفر - المان
فحش دادن چی‌ آزاده?
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 16:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.