دسترسی مجدد کاربران ایرانی به برخی سرویس‌های یاهو

 نام ایران به فهرست کشورهای دریافت‌کننده خدمات ایمیلی شرکت یاهو بازگشت. شرکت یاهو، یک سال پس از حذف نام ایران از برخی از سرویس‌های خود، بار دیگر امکان دسترسی کاربران ایرانی به برخی خدمات خود را فراهم کرده است.

از یک سال پیش شرکت یاهو شرایط استفاده از پست الکترونیکی (ای‌میل) خود را تغییر داد و از کاربران جدید خواست تا برای حساب‌های کاربری جدید خود یک شماره تلفن ارائه کنند. اما بدلیل تحرم‌های آمریکا پیش‌شماره ایران در فهرست پیش‌شمارها وجود نداشت. در نتیجه کاربران جدید ایرانی عملا نمی‌توانستند از خدمات پست الکترونیکی استفاده کنند.

اکنون اما "کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" در گزارشی خبر داده که این مشکل حل و استفاده از برخی خدمات شرکت یاهو از جمله ای‌میل برای کاربران جدید ایرانی امکان‌پذیر شده است. موانع دسترسی به "یاهو مسنجر" از داخل ایران و دانلود این نرم‌افزار پیام‌‌رسان نیز برطرف شده است.

ثمره تلاش مدافعان حقوق‌بشر

"کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" در گزارش خود نوشته است، تصمیم به وارد کردن دوباره ایران در سیاهه کشورهایی که چنین خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود، پس از آن عملی شد که برخی از سازمان‌های حقوق بشری و فعال در عرصه آزادی اینترنت مکرر از شرکت یاهو خواستند که اقدام به بازگرداندن نام ایران به فهرست کشورها برای راه اندازی ایمیل کاربران داخل کشور کند.




مریسا مایر، مدیرعامل یاهو



از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نامه‌ای اشاره کرد که ماه گذشته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران همراه با هشت سازمان دیگر به خانم مریسا مایر، مدیرعامل یاهو نوشتند. امضاکنندگان این نامه ضمن اعتراض به حذف نام ایران از سرویس‌های یاد شده، خواهان بازگرداندن نام ایران به فهرست کشورهای دربرگیرنده خدمات ثبت ا‌ی‌میل جدید کاربران در داخل کشور شدند.

"سازمان دیده‌بان حقوق بشر"، "بنیاد مرزهای الکترونیکی"، "اکسس"، "انستیتوی فن‌آوری باز"، "بنیاد نیو امریکا"، "شورای ملی ایرانیان و آمریکاییان"، "پایا"، "اصل ۱۹" و "اتحاد برای ایران" تهیه‌کنندگان این نامه بودند.

علی‌اکبر موسوی (خوئینی) نماینده دوره ششم مجلس که هم‌اکنون در آمریکا اقامت دارد، ضمن استقبال از این اقدام یاهو به "کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" گفته است: «منتظراعلام دو اقدام بعدی شرکت یاهو در اجرایی کردن امکان تبادلات مالی کاربران ایرانی برای خرید آنلاین از طریق این وب سایت و نیز ارتقای درجه امنیت یاهو مسنجر برای عموم کاربران خواهیم ماند.»

+18
رأی دهید
-0

ایرانی باش - فارس شیراز - ایران
یاهو داره خودش تعطیل میشه مشتری نداره
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 13:06
alborzi - کرج - ایران
همچین توفه هم نیست !!!
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:54
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
یاهو در رقابت با گوگل کاملا عقب افتاده و از حماقت مدیرانش همین بس که ایران رو تحریم کردن و بازار بزرگی رو از دست دادن. حالا هم دارن ماله می کشن که بی فایده و دیر شده
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 21:09
hamzehveronique - تهران - ایران
خوب جاپار میل درست کنید
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 19:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.