فیفا هدیه اش را پس گرفت

مهر نوشت:این ساعت ها که بیش از 16 هزار پوند (28 هزار و 800 دلار) قیمت دارند به نمایندگان 32 تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل اهدا شده که هم اکنون کمیته اخلاق فیفا مدعی شده این هدایا به معنای نقض قوانین فیفا است و باید بازگردانده شود.
ساعت اهدایی با نشان "پارمیجیانی" از سوی کنفدراسیون فوتبال برزیل در ماه ژوئن در قالب یک کیف بین 28 عضو کمیته اجرایی فیفا و 32 نماینده تیم‎های شرکت کننده در جام جهانی توزیع شد.
بر پایه گزارش میرر، کمیته اخلاق فیفا می‎گوید پذیرش چنین هدایای ارزشمندی قانون شکنی است و تمامی ساعت‎ها باید تا تاریخ 24 اکتبر بازگردانده شوند. در غیر این‎صورت برخورد قانونی با این موضوع خواهد شد.
در بیاینه ای که کمیته اخلاق فیفا منتشر کرده، آمده است: کنفدراسیون فوتبال برزیل نمی‎بایست این ساعت‎ها را هدیه می‎کرد. آنهایی که این ساعت را دریافت کرده‎اند باید بلافاصله بررسی می کردند آیا هدایای داخل کیف، متناسب است و در صورتی که مشاهده کردند داخل کیف ساعت است یا می‎بایست آن را بازمی‎گرداندند یا ... این امر را به بخش تحقیقات گزارش می‏‌کردند. کمیته اخلاق فیفا چنین هدایایی را ممنوع می‎داند. مسئولان فیفا باید هدایایی که ارزش بالایی ندارد و نمادین است را دریافت کنند. اگر جای ابهام وجود داشته باشد هدایا نباید گرفته شوند. مقامات فوتبال لازم است که از اهمیت وظایف و مسئولیت‎های خود بااطلاع باشند.
طبق اعلام مقامات کمیته اخلاق، نمایندگان تمام 32 تیم حاضر در جام جهانی این هدایا را دریافت کرده‎اند. البته به هر 10 عضو اتحادیه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هم یک ساعت اهدا شده است.
البته مقامات برزیلی می‎گویند که این ساعت‎ها فقط هشت هزار و 750 دلار قیمت داشته حال آنکه این کمیته قیمت این ساعت‎ها را 26 هزار 800 دلار برآورد کرده است.

+35
رأی دهید
-7

albalooo - لندن - انگلستان
پس ترانه رو برای این خوندن هدیه رو وا نکرده پس فرستاد
شنبه 29 شهريور 1393 - 10:19
Afshin London - لندن - انگلستان
مثه اینکه اونجام بخور بخوریه حسابی
شنبه 29 شهريور 1393 - 12:29
khorram - خملنیتسک - اوکراین
فیفا باید رشوهای رو که از روسیه و قطر برای جام جهانی گرفته پس بده بعد به ین ساعتا گیر بده
شنبه 29 شهريور 1393 - 12:47
khorram - خملنیتسک - اوکراین
فیفا باید رشوهای رو که از روسیه و قطر برای جام جهانی گرفته پس بده بعد به ین ساعتا گیر بده
شنبه 29 شهريور 1393 - 12:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.