آموزش دزدی برای برادر زن 14 ساله

داماد جوان با برگزاری کلاس‌های آموزش دزدی برای برادر زن 14 ساله‌اش او را وارد دنیای تبهکاران کرد.این مرد جوان پس از آموزش شیوه‌های دزدی از برادرزنش می‌خواست تا با شناسایی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها و دیده‌بانی‌های حرفه‌ای سرقت را برای او راحت‌تر کند.راز این اقدامات خلافکارانه هنگامی فاش شد که مأموران هنگام گشتزنی در خیابان متوجه شدند پسربچه‌ای به طور مشکوکی در حال باز کردن در یک خودرو است.بنا بر این گزارش، عصر آخرین روز هفته گذشته مأموران کلانتری 13 قائمشهر در منطقه خلوتی از خیابان کارگر متوجه شدند پسر نوجوانی در حال باز کردن در یک پراید است.

مأموران که به حرکات و رفتارهای این پسر مظنون شده بودند به صورت نامحسوس اقدامات او را تحت نظر قرار دادند تا اینکه فهمیدند پسر نوجوان قصد دارد در را با یک سیم باز کند، پلیس با بستن راه‌های فرار این پسربچه، او را به محاصره خود درآورد و بازداشت کرد.
پسربچه وقتی متوجه حضور مأموران شد ابتدا سعی کرد راهی برای فرار بیابد اما هنگامی که متوجه شد راهی نمانده با گریه اقدام به مظلوم نمایی کرده و خود را پسر بچه بی‌خانمان معرفی کرد که از شدت گرسنگی دست به این کار می‌زند. در همین حال با دستگیری این دزد نوجوان در بازرسی بدنی از وی یک بسته موادمخدر شیشه و پایپ آغشته به شیشه به دست آمد.
همین کافی بود تا پسربچه تبهکار تحت تعقیب گرفته شود و مأموران دریافتند او یکی از دزدانی است که از مدت‌ها پیش با اقدامات خلافکارانه خود در نقاط مختلف شهر دزدی‌های زیادی را از داخل خودرو و موتور رقم زده است.
پسر بچه در این مرحله وقتی دید رازش فاش شده است و پلیس او را عامل بسیاری از سرقت‌های سطح شهر می‌داند اعتراف کرد با همدستی دامادشان نقشه‌های سرقت را طراحی و اجرا می‌کرد.
از سویی دیگر مأموران در بازجویی‌های ویژه فهمیدند نام این پسر «خسرو» بوده و 14 ساله است.
وی در اعترافات خود درباره چگونگی و نحوه اجرای نقشه سرقت‌ها گفت: دامادمان مدتی پیش چندین جلسه کلاس آموزش دزدی برایم گذاشت. او که از دزدان سابقه‌دار است در این کلاس‌ها شیوه‌‌های مختلف دزدی از داخل خودرو و باز کردن سوئیچ موتور‌ها را به من یاد داد. من با او در خیابان‌های شهر پرسه زده و طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردیم. او در گوشه‌‌ای به ‌عنوان مراقب می‌ایستاد تا در صورت احساس خطر مرا آگاه کند. من نیز به خودرو یا موتور نزدیک شده و با بهره‌گیری از آموخته‌هایم شرایط را برای سرقت فراهم می‌کردم. با علامت من او خیلی سریع وارد عمل می‌شد و با هم کار سرقت را به اتمام می‌رساندیم.
با توجه با این اعترافات و نشانی‌هایی که وی از مخفیگاه دامادشان در اختیار مأموران قرار داده بود، پلیس آنجا را به محاصره خود در آورد و دزد سابقه‌دار را بازداشت کرد.
این مرد که «اشکان» نام دارد در بازجویی‌ها با تأیید ادعاهای برادرزنش  گفت: با توجه به سن کم و جثه کوچکی که داشت احساس می‌کردم کسی به او مشکوک نمی‌شود. با کمی آموزش او را سر صحنه سرقت می‌فرستادم و او کارهای لازم را انجام می‌داد و من در فرصتی مناسب نقشه سرقت را کامل می‌کردم.  این در حالی بود که مأموران در بازرسی از مخفیگاه «اشکان» یک موتورسیکلت و 3 پلاک سرقتی کشف کردند.
براساس اعلام سرهنگ قدمی رئیس پلیس قائمشهر، این داماد و برادرزن در تحقیقات پلیسی تاکنون به 7 سرقت موتورسیکلت و پخش مواد و سرقت احشام و دوچرخه اعتراف کرده‌اند.
از سوی دیگر تحقیقات مأموران درباره وضعیت خانوادگی پسربچه 14 ساله حکایت از آن دارد که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و او در شرایط بدی با پدرش زندگی می‌کرد. از طرف دیگر آزمایشات انجام گرفته روی او نشان می‌دهد خسرو با وجود داشتن 14 سال سن  به افیون و موادمخدر شیشه اعتیاد دارد.

+20
رأی دهید
-8

نیایش - تهران - ایران
ای واااااااااااااااااااااای خدا کنه که این بچه نجات پیدا کنه
جمعه 28 شهريور 1393 - 10:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.