کلافگی کاربران اپل از رونمایی‌ نسخه‎ تازه سیستم عامل 'آی‌او‌اس'

شرکت اپل برای نخستین بار در ماه ژوئن از "آی‌او‌اس۸" رونمایی کرد اما عرضه عمومی آن را به ماه سپتامبر موکول کرد


کاربران آیفون و آیپد که از رونمایی نسخه تازه سیستم عامل تلفن‌های اپل به ستوه آمده اند، حالا درددل‌های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

بسیاری از این کاربران مجبور شدند تعداد زیادی عکس، ویدیو و فایل های دیگر را از روی آیفون یا آیپد خود پاک کنند تا فضای لازم (۵.۸ گیگابایت) برای روزآمد کردن نسخه تازه سیستم عامل اپل (iOS8) به وجود آید.

یکی از تغییرات تازه در سیستم عامل "آی‌او‌اس۸" بخشی است که قرار بود به کاربران امکان دهد وضعیت سلامتی و تندرستی خود را با استفاده از اپلیکشن‌هایی کنترل کنند و نتایج را با شبکه دوستان خود به اشتراک بگذارند.

اما حالا شرکت اپل می گوید مشکلات فنی پیش آمده در لحظات آخر، باعث شده تا فعلا این بخش از سیستم عامل جدید حذف شود.

قرار است بخش کنترل سلامت پس از رفع مشکلات فنی در پایان ماه سپتامبر به سیستم عامل اپل افزوده شود.

به گفته یک کارشناس تکنولوژی، مشکلاتی که پس از تولید هر نسخه تازه "آی‌او‌اس" به وجود می آید مثل مشکلات دوران "دندان در آوردن کودکان" طبیعی است.

اما برخی کاربران دیگر، میزان کلافگی و شکایت‌های خود را در توییتر منعکس کرده اند. حضور سنگین گلایه های این کاربران حتی باعث شده تا موضوع مهم و بین المللی همه پرسی کلیک استقلال اسکاتلند از صدر مسایل بسیار مهم در توییتر خارج شود.



کاربران از حذف سایر اپلیکیشن‌ها برای نصب "آی‌او‌اس۸" شاکی‌اند


دیوید رابرتز یکی از کاربران توییتر نوشته است: "این نسخه تازه اپل خیلی عالی است... اگر مجبور نباشید نصف چیزهایی را که روی تلفن دارید پاک کنید فقط برای اینکه این نسخه را نصب کرده باشید."

کاربری دیگر به نام دنیل زنون در توییتر خود موضعی شوخ‌طبعانه‌تر گرفته است: "شرکت اپل آلبوم تازه گروه U۲ را بدون آنکه از کاربران بپرسد روی تلفن های آنها قرار داده و بعد می گوید جای کافی برای ارتقا سیستم عامل آی‌او‌اس ندارند."

این نخستین بار نیست که کاربران اپل با نسخه تازه ای از "آی‌او‌اس" دچار مشکل شده اند.

در سال ۲۰۱۲، نسخه "آی‌او‌اس۶" باعث شد برخی کابران اپلیکیشن هایی را از دست بدهند که پیشتر بر تلفن آنها نصب بود.

سال گذشته هم وقتی که نسخه "آی‌او‌اس۷" به بازار آمد برخی کاربران گفتند پیام ها و تصاویری که پیشتر بر تلفن داشته اند ناپدید شده است.


    "علاوه بر اینکه "آی‌او‌اس۸" فضای زیادی برای نصب لازم دارد شرکت اپل در آخرین لحظه گفته است که اپلیکیشن های سلامتی و تندرستی را بعدا به این سیستم عامل می افزاید."



حالا علاوه بر اینکه "آی‌او‌اس۸" فضای زیادی برای نصب لازم دارد شرکت اپل در آخرین لحظه گفته است که اپلیکیشن های سلامتی و تندرستی را بعدا به این سیستم عامل می افزاید.

دیوید پرایس، کارشناس تجهیزات و تکنولوژی اپل، می گوید مسایلی که در حاشیه نسخه تازه اپل به وجود آمده اصلا تعجب برانگیز نیست.

او می گوید: "همیشه در روز نخست عرضه یک سیستم عامل تازه، سرورها شلوغ می شوند و تاخیراتی به وجود می آید، معمولا مثل مشکلات دندان درآوردن کودکان."

پرایس به کاربران توصیه می کند که همیشه یک یا دو روز صبر کنند و بعد نسخه تازه سیستم عامل اپل را نصب کنند.

کاربران اپل برای آنکه مجبور نشوند چیزی را از روی دستگاه های خود پاک کنند تا فضای لازم برای نصب "آی‌او‌اس۸" به وجود آید می توانند کار ارتقا سیستم را از طریق وصل شدن به نرم افزار چندرسانه ای "آی تیونز" بر کامپیوترهای خود انجام دهند.

+12
رأی دهید
-3

harrp - وین - اتریش
خوب کسایی که واسه افه اومدن اینو خریدن و اکثرا هم ندید بدید هستن این قضیه رو نمی‌فهمن دیگه ،،،یعنی‌ شرکت اپل داره با زبون بی‌ زبونی میگه و مثل گوسفند هلتن میده که اگه 16gb دارین برین 32gb بگیرین و ... هی‌ پول بدین پول. اینجا هرچی‌ ترک کارگر کبابی،رمانی & بلغار دزد و مافیای گدایی و سومالی و نیجریی که بوی ماهی‌ گندیده میدن از این گوشی دارن. موبیل فقط HTC با اندروید4.4.4
جمعه 28 شهريور 1393 - 13:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.