رولــت بهــاره

مواد لازم


مواد لازم برای خمـیر

تخم مرغ بزرگ: پنج عدد
شیر سرد: 60 گرم
آرد: 50 گرم
فلفل دلمه ای رنگی خرد شده: سه قاشق سوپخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم


مواد لازم برای داخل رولت

پیاز داغ: سه قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خرد شده: یک عدد
جعفری خرد شده: چهار قاشق سوپخوری
سوسیس دودی خرد شده: سه عدد
ژامبون: چهار ورق
مرغ پخته شده: 300 گرم
سس خردل: یک قاشق مرباخوری
سس مایونز: یک قاشق سوپخوری
پنیر فتا: 50 گرم
پنیر پیتزا: نصف پیمانه
نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن: به میزان لازم


طرز تهیه

طرز تهیه مواد میانی

مرغ را همراه پودر سیر، آویشن، نمک، فلفل، سوسیس، فلفل دلمه‌ای، پیاز داغ، جعفری، پنیر فتا و ژامبون خرد شده درون غذاساز ریخته، هم می‌زنیم تا پوره شود. خمیر رولت را از فر خارج کرده و روی کاغذ روغنی برمی‌گردانیم تا کاملا سرد شود، بعد روی آن سس مایونز مالیده و از مواد میانی وسط آن می‌ریزیم. در صورتی که بخواهیم رولت را گرم سرو کنیم، در این مرحله قبل از رول کردن پنیر پیتزا را روی مواد میانی ریخته، بعد رول کرده و درون فویل می‌پیچیم و در فری که از قبل گرم کرده‌ایم به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار می‌دهیم.

در صورتی که بخواهیم این رولت را به صورت سرد سرو کنیم مواد را وسط رولت گذاشته، آن را رول کرده، درون فویل پیچیده و در یخچال به مدت پنج ساعت قرار می‌دهیم. روی رولت را با سس خردل و هر سس دلخواه دیگری تزیین کرده، سپس آن را برش زده و سرو می‌کنیم.

طرز تهیه خمیر

آرد، شیر، نمک، فلفل و تخم‌مرغ‌ها را مخلوط کرده، سپس با همزن برقی حدود دو دقیقه می‌زنیم. مواد را در یک قالب مستطیلی شکل به ابعاد 30×20 سانتی‌متر می‌ریزیم. فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را روی مواد پخش می‌کنیم. قالب را در فری که از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، به مدت 15 دقیقه قرار می‌دهیم.
نکات
در صورتی که رولت را به صورت گرم سرو کردید، بعد از آب شدن پنیر و خارج کردن آن از فر، فویل را به آرامی از دور آن برداشته و پس از این که ولرم شد، آن را برش بزنید.

+9
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.