ظریف: 'داعش' تنها با حمله‌های هوایی نابود نمی‌شود

وزیر امور خارجه ایران در شورای روابط خارجی در نیویورک سخنرانی کرد


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش سابق) را "پدیده‌ای خطرناک" خوانده است که نمی‌توان آن را تنها با حمله‌های هوایی شکست داد. با این حال، او اضافه کرده که ایران از مداخله نظامی خارجی در عراق حمایت نمی‌کند.

آقای ظریف شامگاه چهارشنبه، ۱۷ سپتامبر در نشست شورای روابط خارجی، یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی، بدون آن که از کشور خاصی نام ببرد، گفت که برخی کشورها فرانکشتاینی خلق کرده‌اند که اکنون برای خودشان دردسرساز شده است.

وزیر امور خارجه ایران گروه دولت اسلامی را سازمانی خواند که مرتب در حال حرکت و جابجایی است و گفت تهدید آن گروه "تنها متوجه یک جامعه مشخص یا یک منطقه مشخص نیست. (این گروه) در سوریه محدود نمانده است و در عراق هم محدود نخواهد ماند، بلکه یک تهدید جهانی است."

او ائتلافی را که با حضور ده‌ها کشور تحت رهبری آمریکا برای مقابله با گروه دولت اسلامی تشکیل شده است، "ائتلاف توبه‌کاران" توصیف کرد و گفت که برخی کشورهای حاضر در این ائتلاف، در گذشته از گروه دولت اسلامی حمایت می‌کردند.

آقای ظریف گفت که حمایت‌های ایران از عراق، مانع پیشروی گروه دولت اسلامی به سمت بغداد، پایتخت، و منطقه خودمختار کردستان عراق شده است.

او از این که ایران برای شرکت در کنفرانس هفته گذشته در پاریس برای بررسی روش‌های مقابله با گروه دولت اسلامی دعوت نشده بود، ابراز تاسف کرد و در پاسخ به این پرسش که تحت چه شرایطی امکان دارد ایران و آمریکا برای مقابله با تهدید آن گروه در عراق مذاکره یا حتی همکاری کنند، گفت که به جان کری، همتای آمریکایی خود گفته است که ایران دو اصل بنیادین دارد: "این، عراقی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند و دیگر این که، ما نباید به تروریست‌ها امتیاز بدهیم."

او همچنین گفت که ایران تردیدهایی جدی درباره "اراده و توان" آمریکا برای نشان دادن واکنشی جدی در قبال تهدید گروه دولت اسلامی دارد و هشدار داد که تهدید جهانی گروه دولت اسلامی به حدی گسترده است که برای مقابله و ریشه‌کن کردن آن "تفکر جدیدی" لازم است.

آقای ظریف که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به آمریکا رفته است، گفت که به نتیجه رساندن این مذاکرات در اولویت نخست فعالیت‌هایش است و گفت: "متعهدیم که این مساله را حل کنیم."

+16
رأی دهید
-14

invincible - مینستا - آمریکا
حیف شد بچهای اپوزیسیون هنوز ظریف رو با گرجه فرنگی گندیده و تخمئورگ گندیده نزدن مثل قدیما که ولایتی رو میزدن!!! حالا حتما ظریف هم حساب بانکی نجومی رو در آمریکا داره، میلیونها دلار پول مردم ایران رو که دزدیده
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:39
biparva-jan - تهران - ایران
بچه اپوزیسون .. میخوره ظریف رو با گوجه بزنه با تو. اونها بهتره توالت های فرنگی ها رو تمیز کنن و ظرفهاشون رو بشورن که شب گرسنه نمونن.
جمعه 28 شهريور 1393 - 00:47
greentree - تهران - ایران
بی‌پروا ....حالا این طرف از زدن گوجه به ظریف یک حرفی‌ زد ولی‌ تو با این جوابت که بیشتر به ظریف ضربه زدی ،بهتره که ۲ آتیشه نباشیم و با خونسردی جواب بدیم . این آقای ظریف و بقیه افراد بیت رهبری مثل اینکه خیلی‌ تنبل و کپی‌ کار هستند ،،این جمله که گفته آمریکا با حمله هوایی نمی‌تونه داعش را شکست بدهد را خود کارشناسان آمریکایی ۲ ماه پیش گفتند و چند بار هم تاکید کردند دیگه چرا حرف اونها را دوباره برای اونها تکرار میکنی‌ آقای ظریف ؟...یک نظریه جدید بده یا چیزی نگو
جمعه 28 شهريور 1393 - 02:39
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
invincible - مینستا - آمریکا. با طرز نوشتار تان می شود در مورد سطح فکری و اجتماعی و تربیت خانوادگی شما حدثی زد البته حدثی قریب به یقین که آدمی باشید نا متعادل و صد البته متوهم. این اسم کاربری که برای خود انتخاب کرده ایددر انگلیسی به معنی <شکست ناپذیر> است که نشان از روحیات شما دارد. حتما به یک روانپزشک بالینی مراجعه کنید.
جمعه 28 شهريور 1393 - 07:02
biparva-jan - تهران - ایران
چون که که این یک حقیقته که آمریکا با حمله هوایی نمی‌تونه داعش را شکست بدهد. چرا تکرار ظریف نکنه؟
جمعه 28 شهريور 1393 - 23:17
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. به به!! جناب آقا وحید! خبری نبود ازتون، پیش اون دوست تراپیستتون بودین!؟ رو خودت که تأثیر و جواب نداشته، چرا اینقدر مارکتینگ مجانی میکنی واسه دکترت!!؟
جمعه 28 شهريور 1393 - 23:11
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا. بله برای شما هم وقت ملاقات گرفتم. نوشته بالا در مورد شما بیشتر صادق تر است. راستی کله پاچه فروشی هنوز دایر است؟
شنبه 29 شهريور 1393 - 06:47
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. وقتی رو خودت اثر نداشته دیگه تبلیغ نکن! البته به دکترت حق میدم! مریض سختی رو قبول کرده! کار یه نفر و یه شب نیست. دوتا صفت برتر رو هم پشت به پشت نمیارن جناب استاد سخن!. کله پزی هم مطمئنا دائر است، به لطف هم وطنان غرق در آرزو و به جا مانده از استرالیا، مغز گوسفند به وفور میرسد.
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 08:06
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا. موجود جالبی هستی کلا!!!هی بشین و در هپروتت به قالتاقستان امریکا یعنی تهرانجلس (که هر عاق ننه و بی طهارت و هر ننه قمری از ایران درمیره میاد اونجایک بقالی/کله پزی میزنه)نگاه کن و کیفور شو. ناگفته پیداست از کدام طبقه اجتماعی هستی.
یکشنبه 30 شهريور 1393 - 19:28
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. اینو نگی چی بگی!! اینجا اومدن لااقل یه گرین کارت میخواد! مالزی که فقط چندر غاز پول بلیط میخواد و یه علاف از همه جا مونده!! خوشم میاد از ادبیات حرف زدنت! نیم ساعت ژست مودبین فرهیخته رو میگیری، بعد میبینی سخته برمیگردی به اصل و ریشه خودت! روی شنای کرال سینه بیشتر کار کن! بالاخره به استرالیا میرسی! و خوشبختم که از طبقه شما نیستم!!
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 09:30
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا. آقا/خانم محترم/محترمه من تسلیم!!!!از اول تا آخر حق با شما بوده و هست و خواهد بود. خوش به حالت هم باشه که در لس آنجلس هستی. ممنون میشم این آخرین باری باشد که با شمای لس آنجلسی طرف صحبت میشوم. واقعیتش اطراف به اندازه کافی نویز هست دیگه شما تشدیدش نکن.
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 18:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.