گروه "دولت اسلامی" شانزده روستای کردنشین سوریه را تسخیر کرد.

+12
رأی دهید
-46

منگوله مشهدی - مشهد - ایران
بیچاره بچه های اون روستاها و مادراشون تو این شب ها.خاک عالم بر سرت انسانیت مدرن و نوین. اف بتو
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 19:17
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
دارند خودشونو تو تله میندازن،راه فرار ندارن میخوان از در ورودی(ترکیه)خارج بشن،
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 21:38
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
کسی به کوبانی اسلحه تعارف نمی‌کند. کوبانی در شعاع ِ «انسان دوستی ِ» آن چهل کشور دنیا نیست. دیپلمات‌های شیکِ آمریکایی در «کوبانی» دفتری ندارند؛ تا مقامات آمریکایی، بدون کوچک‌ترین شرمی، و با صدای رسا بگویند: «در حمایت از جانِ دیپلمات‌هایمان مجبور شدیم، حمله کنیم.». مثل‌‌ ِ همان حمله‌ای که به داعش در «مخمور» و «شنگال» کردند. کوبانی تنهاست. در همین لحظه‌ای که ما هندسه کلمات را نگاه می‌کنیم، زنان و مردانِ کوبانی، به هندسه کاتیوشاهای داعش خیره شده‌اند. در لحظه‌ای که ما از یک آفتاب غیرمنتظره پاییزی لذت می‌بریم، سالمندان کوبانی، اسلحه به دست گرفته‌اند. باز آمدند. اینبار داعش با تانک حمله کرده. با توپ. با خشم. از سه جهت. و ده‌ها انسان کشته شده‌اند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:26
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
. اینبار داعش با تانک حمله کرده. با توپ. با خشم. از سه جهت. و ده‌ها انسان کشته شده‌اند. خونسرد باشید! خیالتان راحت! هیچ دولتی «نشستِ فوری» برگزار نمی‌کند. این جنگ، جنگ اراده هاست. کردهای سوریه، «کردهای بَد» هستند. از همان‌هایی که باید ایگنورشان کرد. همان‌هایی که پروژه‌های این و آن دولت را در دفاع یا دشمنی با اسد به سُخره گرفته‌اند. همان‌هایی که می‌گویند: حاضریم بمیریم. ایستاده بمیریم. اما خودمان باشیم. در خدمتِ خودمان باشیم. ابزار این و آن نباشیم. و چه جنایتی فرا‌تر از این. در عصر جنگ‌های غیابی. جنگ‌های نامرئی.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:27
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
اینبار «ارتش آزاد سوریه» هم در کنار «یگان‌های مدافع خلق» حضور دارد. کردهای ترکیه اگر تا الان کاری نکرده باشند، امشب یا فردا، تکانی به خود می‌دهند. سرنوشت عجیبی است. سرنوشت کودکانی که تا همین چند سال پیش شناسنامه نداشتند. اما عطش داشتند؛ برای ساختن ِ یک زندگی با شکوه و آزاد. شعور داشتند. کرامت داشتند. آنانی که تا دیروز شناسنامه نداشتند، اینبار محکوم‌اند جنگ «مرگ یا زندگی» را به پیش ببرند. و این‌‌ همان «مصیبت کُردبودن» است. «کُرد خوب» یک کُرد بی‌اراده است. کسی که صدایش درنمی آید. شناسنامه نمی‌خواهد. به هر چیزی که دیگران می‌گویند قانع است
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:28
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
کُرد بد، اما کُردی است که می‌خواهد یک تقدیر شوم تاریخی را تغییر دهد. زندگی و سیاست را به اراده‌اش متصل و تحت کنترل خودش درآورد. از همکاری استقبال می‌کند اما، منتظر ناجی نیست. «کُرد بد»، همانهایی هستند که بین «بی‌شناسنامه زیستن» و «مرگ یا زندگی شرافتمندانه» به استقبال دومی می‌روند. کردهای سوریه، دیگر بی‌شناسنامه نیستند. اما هر لحظه می‌میرند. ایستاده می‌میرند. و این دوئل ِ آخر است. کوبانی، اثباتی است بر دروغ گویی دولت‌هایی که شب‌ها از داعش نفت می‌خرند و روز‌ها بمبارانش می‌کنند. کوبانی، استفراغ بی‌پایانی است که روی میزهای شیکِ دیپلمات‌های شیکِ اروپایی و آمریکایی به فوران درمی آید. سیل می‌شود. این سکوت را نمی‌شنوید؟ بوی عجیبی به مشامتان نمی‌خورد؟
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:29
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
کوبانی شهرمقاومت کردستان است؛اطلاعاتی که دراین شهربدست آوردم تروریستهای داعش میخواهندکوبانی راتصرف کنندتاراهی برای ارتباط باترکیه بدست آورند.علت اصلی ترکیه برای شرکت نکردن درائتلاف جنگ علیه داعش،همدستی اوباداعش است برای نابودی کردستان سوریه وتضعیف قدرت پ ک ک دراین منطقه است.ازحکومت اقلیم کردستان درتعجبم!بایدسیاست هارابذارندکناروبفکرنجات خلق کردباشند.فرستادن نیروهای پیشمرگه برای کمک به ی پ گ وکوبانی بایددردستورکارحکومت اقلیم کردستان باشد.این روزهااحزاب ورهبران کردبایدمتحدباشندونبایدبفکرمنافع شخصی خودباشند.نبایدمنتظرتصمیم گیری هاقدرت ها باشند.اگه سهل انگاری کنندبایدمنتظرتراژدی دیگر مثل شنگال باشند.سپاس.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:30
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
کوبانی شهر تسلیم ناپذیر روژاوا در هیاهوی دول استعمارگر و عصیان گر با اراده شیر زنان و شیر مردان این دیار به مقاومت علیه دیوصفتان و تیره پوشان پوشالی می پردازند. مقاومتی از جنس اراده متکی به خود اراده ی آهنین. دو سال مقاومت مردمان سرزمینمان کوردستان زیر دوشکای خبیثان قرن بیست و یک ستوده نی ست.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:31
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
قرن بیست و یکم؛ عصر مبارزه انسان با مکر خویش!. اسد که حاضر است همه چیزش را و همه را بدهد ولی بماند. ترکیه هم که شده درمانگاه داعش و خطوط ریلی اش دربست در اختیار برادران رادیکال دولت اسلامی محترم است تا که مبادا سلاحهایشان بروز نباشد. کشورهای کنفرانس پاریس هم کسی رو اینجا ندارند تا با داعش بجنگند. انسانهای اینجا پشتیبانی ندارد جز خود. اما این خود خدایشان است. والاترین پشتیان و آن اراده جمعی ملتی است که می خواهند ایستاده بمیرند. اینجا حقوق بشر معنا ندارد. شناسنامه هم پیشکش. اینجا همه ی تعاریف بین المللی بی معنی اند اما صفات انسانی در اوج معنا.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:31
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
اینجا کوردستان [سوریه] است. نماد ایستادگی و مقاومت ملتی در اوج بی کسی و تضاد. تضادی در دو عصر همزمان! توحش و تمدن. ملتی آگاه و بی حقوق. مبارزه امروز کوبانی جنگ بین انسانیت است و تعاریف خلق شده اش در پس مکرها. آیا انسان برنده می شود یا مکرهایش؟ من که معتقدم کوبانی در هر حال برنده است چون صفات انسان فرشته در اینجا زنده است. اینجا انسان شریف است و شرافت تنها ثروت. اینجا در اوج جنگ هم انسانها شادند؛ و دروغهای انسان نما که برآیند تمام حیله ی بشرهای مهارگسیخته ی تاریخ معاصر است-به اسم داعش؛ به سرزمینی پا نهاده اند که انسان بهشتی تعریف شده در کتایهای آسمانی در آن زنده اند. شکست کوبانی یعنی شکست انسانیت.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:32
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
یه مشت جانی هیز به همه چیز حروم لقمه از خدا بی خبر افتادن به جون مردم بی پناه و فکر می کنن ارث باباشونه هرکاری دلشون میخواد بکنند!حالا فرق امنیتی که کردای ایران دارند با کشورای دیگه مشخص میشه اینجا کسی جرات نداره به ناموس ایرانی بی حرمتی کنه ولی خارج ایران چه راحت به ناموس مردم دست درازی می کنن اونم از طرف یه مشت جانی به همه چیز!خداییش یکی بره ناموس یکی از اینایی رو که رفتن عضو داعش مخصوصا از اروپا و آمریکا بره ناموسشون رو اذیت کنه ببینم چه احساسی بهشون دست میده!ای به روح بی همه چیزتون ایشالله هرچی زودتر نابود بشید.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 23:36
zooom - تهران - ایران
حاج قاسم بزن بترکونشون این وحشی ها رو
جمعه 28 شهريور 1393 - 01:43
asmar - لوس آنجلس - آمریکا
کردستان و کرد- واسا- فنلاند. غصه نخور. سحرگاه از یک عصرجدید طلوع خواهد کرد. آنگاه که نیروهاى تاریکى. برای همیشه مرده اند. ما ایستاده ایم. در ارتفاع آفتاب. میدرخشیم بر کنگره تاریخ اجدادمان. و منعکس میشویم در الیاف صبح. آنگاه که . شکوه خدایان تایتان را به زانو در بیاوریم . چون ایزدان المپ . به جشن روشنایى میرویم. دیگر سینه ما. سیبل تفنگهاى کهنه نیست. و خنجرهاى زنگ زده . قلب خاک ما را نمى شکافد. اسمر- لوس آنجلس
جمعه 28 شهريور 1393 - 01:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.