وزارت ارشاد: هواپیمایی ایران ایر از هنرمندان عذرخواهی کند

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران از بابت ممانعت از ورود حسین علیزاده و گروهش به هواپیما 'به دلیل حمل ساز' عذرخواهی کرده و گفته که "این وظیفه مدیران ارشد ایران ایر و کارمندان آن پرواز است که عذرخواهی کنند."

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به خبرگزاری مهر گفته که "به عنوان نماینده دولت در دفتر موسیقی از رفتار و برخورد نامناسب هواپیمایی ایران ایر با هنرمندان ارزشمند موسیقی کشورمان در گروه "هم آوایان" به ویژه استاد حسین علیزاده عذر می خواهم."

روز گذشته گزارش شد که حسین علیزاده و اعضای گروه 'هم‌آوایان' به دلیل ممانعت مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، نتوانسته‌اند سوار هواپیمای اصفهان به شیراز شوند.

محمد معتمدی، خواننده ایرانی، به خبرگزاری فارس گفته بود که "مسولان هواپیمایی ایران ایر به خاطر همراه داشتن ساز اجازه سوار شدن ما به هواپیما را ندادند."

آقای معتمدی گفته بود که سرمهماندار در واکنش به شکایت آنها گفته بود که نیازی به پاسخگویی ندارد.

به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد "این هنرمندان از نخبگان فرهنگی کشورمان هستند. من فکر نمی کنم حمل ساز آنقدر خطرناک باشد. این سازها بمب نیستند و باید رفتاری با سازها شود که احترام آمیز باشد."

آقای ارجمند تاکید کرده که امنیت وسایل مسافران در ابتدای ورود به ترمینال فرودگاه برعهده نیروهای سپاه پاسداران مستقر در فرودگاه است است ولی "این رفتار عجیب پس از عبور از گیت و نظارت نیروهای امنیتی بوده است و این نشان می دهد که محموله سازها مشکلی نداشته اند."

آقای ارجمند گفته "همانطور که ایران ایر در تاخیر پروازها عذرخواهی می کند باید از این رفتار هم عذرخواهی کند."

بعد از این اتفاق گروه موسیقی "هم‌‌آوایان" تصمیم گرفتند که زمینی به شیراز بروند تا کنسرت خود را برگزار کنند.

آقای علیزاده به خبرگزاری فارس گفته است: "تا به حال این تجربه را نداشتم که در فرودگاهی چنین برخورد توهین آمیزی با ما داشته باشند."


واکنش شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی گروه هم‌آوایان اعلام کرده است که به خاطر این رفتار نامناسب از شرکت ایران ایر شکایت خواهد کرد.

اما محمد صادق مدیر کل ایران ایر در اصفهان در پاسخ به انتقادات به خبرگزاری مهر گفته که گروه موسیقی هم‌آویان ۹ بسته همراه خود داشتند که به قسمت انبار هواپیما منتقل شد اما با اصرار می خواستند چهار بسته دیگر را به داخل هواپیما بیاورند درحالیکه از لحاظ ایمنی امکان حمل چنین باری با این ابعاد به داخل هواپیما وجود ندارد.

آقای صادق گفته که این گروه آخرین افرادی بودند که برای سوار شدن به هواپیما مراجعه کردند و "اگر یک یا دو بسته را داخل هواپیما می آورند می توانستیم هماهنگ کنیم اما برای چهار بسته جای کافی در هواپیما وجود نداشت به همین جهت به آنها اعلام شد که بسته هایشان را به قسمت بار در جلوی هواپیما ببرند اما باز هم نپذیرفتند."

به گفته مدیر کل ایران ایر اصفهان "اگر هواپیما با آن حجم بار پرواز می‌کرد و به دلیل وجود مشکلات مجبور به بازگشت به فرودگاه می شد، آیا آنها پاسخگوی مابقی مسافران بودند؟"

+27
رأی دهید
-11

ekman - شیراز - ‫ایران
اگر چهار بسته بارشان از نظر حجم بزرگتر از ساک های دستی مجاز در هواپیما بوده و در قفسه های بالای سر مسافر جا نمیشده،پس حق با سر مهماندار است و بسته ها میبایست به قسمت بار هواپیما منتقل شود.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 18:33
biparva-jan - تهران - ایران
طبق قوانین بارشون رو باید به قسمت بار تحویل میدادند که ندادند. البته شاید دلیلشون این بوده که سازهایی گران قیمتی به همراه داشته اند که چندصد میلیون تومان ارزش داشته و نگران بوده اند که مسئولین قسمت بار با خشونت اونها رو جا به جا کنند و به اونها صدمه بزنند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 19:12
azadi-iran - وین - اطریش
وزیر حسن روحانی سپاه گارد ولایت خامنه ای آدمکش اشغاگر را سرزنش می کند در صورتی که ایران آیر هم در دست سپاه می باشد. با توچه به اینکه تمام سازمان های دولتی در دست سپاه و بسیج و لباس شخصی ها می باشد. و خودشان همه چیز را می برند و می دوزند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 19:32
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
یعنی هواپیما بخاطر 4 تا ساز اضافی ممکن بود سقوط کنه!!؟ پس رحمت به ایران 140
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 19:43
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
هیچ شرکت هواپیمایى در دنیا اجازه همراه داشتن وسائل موسیقى که در Hard Case حمل میشود واندازه گیتار باشد به داخل هواپیما را نمیدهد. بار دستى ابعاد مشخص خود را دارد. فقط وسائل موسیقى که در soft case باشد و کوچک قابل حمل هستند. وگرنه باید صندلى جداگانه براى حمل این نوع بار در داخل هواپیما بخرى. این هنرمند عزیز که واقعا از اثر نى نوا ایشون لذت میبرم یک مقدار منم منم بازى درآوردن حتمى بدون اینکه توجهى به قوانین داشته باشند. ماشالله از بس که ملت و دولت ایران قانون مند هستند، یکى هم که پیدا میشه از روى قوانین عمل میکنه فحشش میدیم و شکایت میکنیم و از این حرف ها. آقاى عزیز شما تو هیچ جاى دنیا اجازه ندارى بعنوان بار دستى جعبه هاى ساز موسیقى با خودت ببرى تو کابین مهمان. وزیر ارشاد، شما هم ماستتو بخور برادر. شتر بار بزن برو شیراز یا با تى بى تى رو باربند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 21:23
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
در جأیی که در آن مملکت از مسئولین نظام یا هم دستانشان هزار موقعیت برایِ شکستن قانون در همین شرکت‌های هواپیمأیی و همه جا دارند . و یا وارد کردنِ هواپیماهأیی که عملا تابوتِ هوأیی مردم شده حرف از قانون و امنیت نیست،. اما برا چهار تا ساز این گروه که به باررفتن همان و شکستن همان, کّلِ امنیتِ هواپیما به هم میریزد. آنهم هنگام ضرورتِ اجرایِ کنسرت و ناچاری این گروه از سفر , علاوه بر اینکه آقایِ علیزاده احتمالا تاری مانند تارِ یحیی را استفاده . که خود به نوعی میراثِ فرهنگی‌ است، یعنی‌ جأیی در آن هواپیما برایِ این چهار ساز پیدا نمی‌شد،. مثلا باکس پتو ، به یقین موضوع فقط گیر دادن بوده واگر نه یکی‌ از مسئولین بود کنارِ خلبان هم براش جا درست میکردند . و امنیت مانندِ خرید آهن پاره به اسمِ هواپیما بهم نمیریخت.
جمعه 28 شهريور 1393 - 14:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.