ممانعت از ورود حسین علیزاده و گروهش به هواپیما 'به دلیل حمل ساز'

رسانه‌های ایرانی می‌گویند حسین علیزاده و اعضای گروه 'هم‌آوایان' به دلیل ممانعت مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، نتوانسته‌اند سوار هواپیمای اصفهان-شیراز شوند.

محمد معتمدی، خواننده ایرانی، به خبرگزاری فارس گفته است: "مسولان هواپیمایی ایران ایر به خاطر همراه داشتن ساز اجازه سوار شدن ما به هواپیما را ندادند."

خبرگزاری فارس به نقل از آقای معتمدی می‌گوید که سرمهماندار در واکنش به شکایت آنها گفته نیازی به پاسخگویی ندارد.

حسین علیزاده نیز به خبرگزاری فارس گفته است که به خاطر این اتفاق از شرکت ایران ایر شکایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و فارس اعضای گروه قصد دارند که به طور زمینی راهی شیراز شوند تا بتوانند کنسرت خود را برگزار کنند.

آقای علیزاده به خبرگزاری فارس گفته است: "تا به حال این تجربه را نداشتم که در فرودگاهی چنین برخورد توهین آمیزی را با ما داشته باشند."

دست‌اندرکاران موسیقی با محدودیت‌های مختلفی در ایران مواجه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که ممانعت از حمل ساز آهنگسازان و نوازندگان شناخته‌شده اتفاق کم‌سابقه‌ای باشد.

+45
رأی دهید
-4

zooom - تهران - ایران
عجب عجب به چشم خودم دیدم خدا گواه دبه 5 لیتری ترشی مسافد اورده بود چیزی نگفتند حالا اینکه چیزی نیست چند وقت دیگه فکر کنم یارو با شکلت حال نکنه میگه با قیافت حال نکردم سوار هواپیما نشو حالا از این بدتر میدونی چیه اینکه موقع فرود چرخ هواپیما باز بشه یا خوب فرود بیایم یا یا برخورد خوب بکنن اخ میدونی بهترین هواپیما ها رو ایران داره بینقص مرتیکه خجالت نمیکشه خیلی درجه یکه پروازامون چه از لحاظ امنیتی چه راحتی با چشمم دیدم خلبان سیگار میکشید تو کابین بشنید سر به جای این حرفا سعی کنید دو تا قطعه وارد کنید نه اینکه از بازار سیاه دست دوم مال هوامیما سقوط کرده بخرید
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 01:50
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
تو اون کشور هر کس برا خودش شاهى مى کنه ! حتى یه سر مهماندار عقده ایى عقب افتاده ذهنى هم به خودش اجازه میده قانون وضع کنه !! مملکت نیست که ! صد رحمت به قوانین قبیله هاى جنگل امازون !!
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 01:56
azadeh11 - آمستردام - هلند
تا چه قدر این میهماندار جاهل و احمق هست که اجازه نمیدهد. ..ضمنا اگر یک میهماندار اینقدر قدرت داشته باشه پس رئیس هواپیما چه قدرتی داره، ؟؟/
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 09:49
cobalt3 - کرج - ایران
کشف شده که توی تموم هواپیما های سقوط کرده قبلی آلات موسیقی وجود داشته از سه تار تا ساز دهنی و سوت بلبلی هر جا هم که ساز وارد بشه شیطان هم باهاش وارد میشه این اقدام جهت سلامت پرواز صورت گرفته و دیگه هیچ هوا پیمائی قرار نیست سقوط کنه کبلائی.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 10:56
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اگر به جایِ ساز ، تریاک , شیشه و حشیش می‌‌بردند یقیناً از سویِ این مهماندار که از مزدورنِ نظام است با احترامِ کامل مواجه می‌شدند و هم مهماندار به مزدش میرسید و مصرفِ یک ماهش جور میشد.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 14:44
biparva-jan - تهران - ایران
توضیح ایران ایر در این باره: این گروه موسیقی ۹ بسته همراه خود داشتند که به قسمت انبار هواپیما منتقل شد اما ۴ بسته همراه داشتند که با اصرار می‌خواستند به داخل هواپیما بیاورند درحالی که از لحاظ ایمنی امکان حمل چنین باری با این ابعاد به داخل هواپیما وجود ندارد. بر اساس قوانین بین‌المللی صنعت هوایی، باید بار همراه مسافر که به داخل هواپیما منتقل می‌شود، استانداردهای خاصی داشته باشد و در محفظه بالای سر مسافران جا شود. هر بسته‌ای را نمی‌توان به‌عنوان بار همراه مسافر به داخل هواپیما برد و باید بسته‌های خارج از استانداردهای بین‌المللی به قسمت انبار هواپیما منتقل شود. اگر یک یا دو بسته را داخل هواپیما می‌آوردند می‌توانستیم هماهنگ کنیم اما برای ۴ بسته جای کافی در هواپیما وجود نداشت به همین جهت به آن‌ها اعلام شد که بسته‌هایشان را به قسمت بار در جلوی هواپیما ببرند اما باز هم نپذیرفتند.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 17:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.