"آئروموبیل" : ماشین پرواز

استفان کلاین طراح اهل اسلواکی اعلام کرد که اولین پروازش با Aeromobil موفقیت آمیز بوده است.
آئروموبیل طرح استفان کلاین که ما اسمش را گذاشتیم ماشین پرواز، بیش از 20 سال در دست تحقیق و توسعه بوده است. ماشین پرواز یک طرح بسیار زیبا با بال های تاشو و یک پروانه در دُم است که نوید از ایده های مفهومی در سال های نه‌چندان دور می دهد. این آئروموبیل یا خودروی چند منظوره شاید کاربرد های زیادی داشته باشد که می تواند تردد و حمل و نقل هوایی را آسان تر سازد.
وزن فوق العاده سبک دُم و باله های صاف در عقب و پیشرانه 100 اسب بخاری Rotax 912 که مجهز به سیستم خنک کنندگی با آب و همچنین دو چرخ در عقب و دو چرخ در جلو برای رانندگی است از خصوصیات این Aeromobil  می باشد.

این تنها پروژه ماشین پرواز موجود در نسخه پروتوتایپ نمی باشد چرا که مدل های Terrfugias آمریکایی و PAL-V هلندی 3 چرخ نیز در همین سبک ها ساخته و در حال توسعه می باشند.
زمانی که این آئروموبیل به عنوان یک اتومبیل استفاده می شود بال های این هواپیمای چند منظوره به عقب تا شده و در امتداد بدنه قرار می گیرد.
استفان کلاین وزن خشک این آئروموبیل را 450 کیلوگرم بیان می کند یعنی حدودا نصف وزن یک خودروی فورد فیستا! که کابین آن گنجایش 2 سرنشین را دارد و دارای 2 فرمان یکی برای پرواز و دیگری برای رانندگی می باشد.
جنس مواد استفاده شده در این هواپیما مانند اتومبیلهای مسابقه‌ای از آلیاژهای سبک وزن مانند کامپوزیت فیبر کربن و فولاد ساخته شده است.
اما کلاین که اجدادش نیز اهل پرواز بوده اند، امیدوار است بتواند تا 2 سال دیگر با کمک سرمایه گذاران و حامیانش گواهینامه ای تحت قوانین ایرکرافت (Aircraft) برای این محصول زیبا دریافت کند و حتی آن را جایگزین ایرکرافت های اسپرت سبک وزن کند که بتوان با آن با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت نه فقط بر روی زمین بلکه در آسمان هم رانندگی کرد!

+60
رأی دهید
-1

Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
من میخوام
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 20:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.