گردشگران مرنجاب قربانی سودطلبی اپراتورهای تلفن همراه شدند/ وزیر ارتباطات پاسخگوی مرگ گردشگران است؟

مصطفی ترک همدانی - وکیل دادگستری

چهار گردشگر ساعت ۱۶/۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ار رودهن حرکت کردند و ساعت ۲۰ به شهرستان آران و بیدگل رسیدند، ساعت ۲۴ نیمه شب این گردشگران وارد محدوده کاروانسرای مرنجاب می‌شوند.

گردشگران سوار بر خودرو در باتلاقی که در نزدیکی دریاچه است، فرو می‌روند و تلاش آنها برای رهایی از باتلاق راه به جایی نمی‌برد. آنها از طریق تلفن همراه تلاش برای تماس با امدادگران می کنند اما دکل کاروانسرای مرنجاب  تنها تا ۳۰ کیلومتری امکان آنتن دهی تلفن همراه را به مسافران و گردشگران می‌دهد و فاصله این افراد کمی بیشتر بوده است. بهمین دلیل در همین هنگام  و با وجود تلاش 200 نفر از نیروهای امدادی ، دو نفر برای آوردن کمک  از خودرویشان جدا شده و به دلیل گرمای ۴۰ درجه کویر و عدم وجود سایه بان پس از طی مسافت  29 کیلومتر جانشان را از دست می دهند.

همگان می دانند یکی از سودآورترین، پایدارترین و مطمئن ترین عرصه های اقتصادی در بیشتر کشورها، بازار ارتباطات است.  اصولا این هنر نیست  که اپراتوری در منطقه متمرکزی  مانند پایتخت که ضریب نفوذ بسیار زیاد در بعد مساحت برای مشترکان  دارد امکان خدمت را فراهم کند ، زیرا  با کمترین زیرساخت و یک آنتن می توان به مشترکان بسیاری در محدوده اش خدمات رساند و  درآمد سرشاری به جیب اپراتور سرازیر کرد. هرچند که در حد همین کمترین نیز از خدمات به مشترکان عاجزند!

اما اپراتورهای تلفن همراه وظایفی و تعهداتی در قبال مشتریان و حتی غیر از مشتریان دارند. دسترس بودن در مناطق دوردست و پوشش اضطراری برای هنگام خطر و رخدادهای غیر مترقبه از همین تکالیفست.

شوربختانه آنچه که در منطقه گردشگری مرنجاب رخ داد نشان داد که اپراتورها تنها به منافع و درآمد حاصله با حداقل امکانات می اندیشند و بر خلاف تبلیغات در صدا و سیما قابلیت  توانایی برقراری تماس در مسافتهای کم را نداشته و عاجز ازکمک به گردشگران  مهمترین مرکز گردشگری کویری می باشند زیرا این منطقه از جمله  مناطق دوردست و یا غیرقابل پوشش و کوهستانی نیست.

در همین حد میتوان گفت که  سودطلبی اپراتورهای تلفن همراه  موجب تضییع حقوق شهروندی  و مرگ گردشگران مرنجاب گردید وگرنه حتی با پوشش حداقلی در این منطقه مهم گردشگری و بدون نیاز بسیج 200 نفر به راحتی دونفر از هم میهنان اینک زنده بودند.

بار دیگر که تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه را دیدید به این جریان بیشتر بیاندیشید.
 

+110
رأی دهید
-3

ashab kahaf - لندن - انگلیس
جدا ممنون ازین خبررسانی.به این موضوع فکر نکرده بودم.اینم یکی دیگر از دلایل بی کفایتی مسولین. کو گوش شنوا،همه که کرن انگار
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 13:49
perser68 - آلمان - آلمان
فساد اسلامی پاسداری مثل سلولهای سرطانی آنچنان در جای جای این مملکت رشد کرده که فقط با مرگه این نظام قرونوسطائی و محاکمه سرکردگانه این رژیمه نکبت توسط دادگاهای مردمی قابله درمانه و جراحی!حالا یه عده دلخوش باشن که نیروی سپاه داعشو به عقب رونده و از مرزهای ایران سفتو سخت محافظت میکنه! خانه از پایبست ویرونه، خواجه داره به بزک دوزکه خودش دلخوش !
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 14:32
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
مگه نمی گید کمی بیش از سی کیلومتر بود ، خوب بجای 29 کیلومتر چرا به همان مسافتی که نیاز بود پیاده روی نکردند تا آنتن فعال شود و درخواست کمک کنند؟
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 16:28
metti - تهران - ایران
داداش بیخیال مملکت امام زمان موبایل میخواد چیکار؟گردشگری میخواد چیکار این حرفا کدومه این مسخره بازیا چیه؟؟؟؟مملکت بمب اتم میخواد میفهمین؟؟؟؟
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 16:49
arminrambod - تهران - ایران
دلتون خوشه.... ما تو خونمون وسط شهر آنتن نداریم حالا توقع دارید وسط کویر انتن بدن. مخابرات ایران فقط به فکر مسابقه پیامکی و پول در آوردنه. مردم همیشه در صحنه هم که با پیامکای ملیونی مخابرات رو شرمنده خودشون می کنن. کاش کمی عقلمون رو بجای کلاه گذاشتن سر هم دیگه تو فکر کردن به خودمون صرف می کردیم....
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 17:04
kurosh15x - ایران - ایران
باعث تاسفه من با این موضوع آشنایی دارم. انتظار پوشش دادن کویر های خالی از سکنه معقول نیست ضمن اینکه آنتن های موبایل در مناطق دوردست دایما تخریب و سرقت میشن و عملا کاری نمیشه کرد. به هر حال همیشه یک پای ماجراجوی خطره
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 17:58
sorena-ma - دیلمان - ایران
بد موقعی رفتن کویر . نباید ریسک می کردند ولی به هر صورت این عدم آنتن دهی در همه جا مشاهده می شه مقصر اول خود فوت ککنده ها هستند که باید تمام جوانب رو در نظر می گرفتند .
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 18:00
hp12181 - ادمونتون - کانادا
@mir1976 واقعاً بعضی‌ وقتا آدم چیزایی‌ می‌شنوه که حیرت می‌کنه. آخه مرد حسابی‌ وسط کویر تو اون بدبختی اونا از کجا بفهمن ۳۰ کیلومتر چقدره یا دکلا کجان یا چقدر راه رفتن. جلو کولر نشستی برای خودت تئوری میدی؟؟
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 18:47
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
وزیرِ ارتباطات بایدِ تمامِ تلاشش را برایِ استراقِ سمع و یا پیدا کردن صاحبانِ اس‌ام‌اس‌ها برایِ عملکردِ خمینی و بر ملا کردنِ آن به زبانِ طنز بگذارد،. چون این چیزهاست که به این نظامِ خبیث امنیت و دوام میدهد، نه ایجادِ تسهیلات برای بدیهی‌‌ترین حق شهروندان، . این نظامِ اختاپوسی که مردمانِ ماقبل تاریخ در برابرش متمدن هستند باید این تسهیلات را به غزه و سوریه بدهد تا مدام تخریب شود و دوباره باز سازی کنند،. اطلاع رسانی بی‌ کفایتی‌هایِ این نظام وظیفه مهمی‌ ست که نباید در موردِ آن هیچ کوتاهی شود، . در قرن بیست و یکم هستیم و در دنیایِ اطلاعات و ارتباطات به سرعتِ نور.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 20:12
caroline - تهران - ایران
arminrambod - تهران - ایران. من هم چند روز پیش براى مصاحبه کارى میخواستم برم ولى به دلیل ترافیک شدید نتونستم به موقع برسم و براى همین به همون شرکت بارها تماس گرفتم ولى دریغ از آنتن ... متاسفانه مسئولان بى کفایت که فقط به فکر جیبشون هستند نه مردم ایران !!!! و اینکه ٧٠ درصدشون مدرکهاى درپیتى و قلابى دارند ..و . با اتکا به امام چاهى دارن کشور رو اداره میکنن....
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 20:28
humans win - فرایبورگ - سویسس
تقصیر خود مردمه . ازشون سیم کارت نگیرید 6 ماه به قلط کردن میفتن
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:15
سرسره - اهواز - ایران
perser68-کاملا درست میگی هموطن عزیز
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 01:29
payamak - منچستر - انگلستان
آقایون تو همین انگلیس تو بعضی‌ پارکها موبایل خط نمیده،همه جا همینطوره ولی‌ تا یه چیز اینطوری می‌شه همه با هم فحش میدان
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 02:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.