معترضان اوکراینی نماینده پارلمان را به داخل سطل زباله انداختند

ده‌‌ها نفر از معترضان خشمگین اوکراینی روز سه‌شنبه (۱۶ سپتامبر-۲۵ شهریور)، در بیرون ساختمان پارلمان این کشور در شهر "کی‌اف"، ویتالی ژورافسکی، نماینده‌ی پارلمان را در داخل یک سطل زباله انداختند.

آقای ژورافسکی ۵۹ ساله که از چهره‌های ارشد اپوزیسیون دولت کنونی اوکراین است از سوی معترضان متهم شده که از قوانینی که برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور در دست تصویب است، پشتیبانی نکرده است.

نماینده‌ی مورد حمله قرارگرفته، یکی از اعضای حزب "اقالیم"، حزب متعلق به ویکتور یانکوویچ، رییس جمهوری مخلوع اوکراین است که اکنون در روسیه به سر می‌برد.

این اتفاق پیش از برگزاری یک جلسه‌ی مهم پارلمان رخ داد که قرار بود در جریان آن، توافقی را با اتحادیه اروپا به تصویب برسانند و در عین حال از قوانینی که مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان روس در شرق اوکراین را در "وضعیت ویژه" قرار می‌دهد، پشتیبانی کنند.

در این ویدئو که در یوتیوب منتشر شده، معترضان خطاب به ژورافسکی در داخل سطل زباله می‌گویند: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به خاطر تو در آن خون جاری شده است.»

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از آغاز بحران در شرق اوکراین، تا کنون ۳۰۰۰ نفر کشته شده‌اند و دست‌کم ۳۱۰ هزار نفر نیز در داخل خاک این کشور آواره گردیده‌اند.

+77
رأی دهید
-10

shahramareia - تهران - ایران
تو ایران نمیشه نزدیک شد به نماینده چه برسه بندازیش تو اشغالی
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:10
majid63 - پاريس - فرانسه
همه جمهوری اسلامی بندازید تو توالت چون ۳۶ ساله کار مفید برای ایران و مردم ایران نکردند ؛از خامنه‌ای شروع کنید
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:31
iran e azad - هورتن - نروژ
زمستان نزدیک هست !هنوز سرمای استخوان خورد کن را بدون گاز روسی تجربه نکرده اند. هر وقت اتحادیه اروپا به اعضای فقیر خودش چون یونان،لتوان و ... کمک بی‌ منظور کرد،آن موقع مردم اکراین میتوانند انتظار انقلاب اقتصادی را به دنبال انقلاب سیاسی داشته باشند. قدر گاز مجانی (قسطی که هرگز پرداخت نشده !!) ،انرژی مجانی و کمک‌های میلیاردی روس‌ها را همین زمستان می‌فهمند. شاید آلمان ، فرانسه و .. توانایی‌ دادن گاز و انرژی مجانی به اکراین ، یا کمک بلا عوض ۱۵ میلیاردی به این کشور فقیر را دارند !!! اما من بی‌ خبرم.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 17:29
paksan - آمریکا - آمریکا
مواجب بگیرهای پوتین .
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 19:50
persik - کیف - اکراین
iran e azad - هورتن - نروژـ گل گفتی عزیز هموطن»هنوز اینجا زمستون نیومده قیمت گاز دو برابرشده وگرانی بیداد میکنه اونوقت بعضی هموطنان در اینجا و در سایت فکرمیکنن انقلاب شد و اکرایین الآن دیگه شد بهشت»حرفی هم میزنیم میگن خوب برگرد فکر میکنن از آمریکا یا کانادا اومدیم اینجا که برگردیم ،ایرانم بدتر از اینجا کجا برگردیم؟
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 21:47
بی غم - تهران - ایران
کار بسیار زشتی انجام دادن. توهین و تحقیر کردن دیگران به هر دلیلی که باشه با روح دموکراسی سازگار نیست. اگه طرف خلافی مرتکب شده باید توی دادگاه محاکمه بشه نه که اینجوری شخصیتش خردبشه. اون هم یه آدم پا به سن گذاشته. البته از یک کشور درجه سوم اروپایی بیشتر از این هم نمی شه انتظار داشت.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:39
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
دشمنی هم باید با مردانگی باشد
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:40
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
-irani e azad-حالا تو چرا داری حرص و جوش می‌خوری، کاسه‌ داغتر از ا‌ش شدی،سرزمین خودشونه ، می‌خواستی بیان از معلومات سیاسی جنابعالی بهرهمند شوند
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:43
بانوى پارسى - ریچمند - امریکا
زیرش باید اتیش درست میکردن
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 23:37
Ahmad reza_58 - منچستر - انگلستان
این طرف هر کاری کرده باشه رفتار اینها غیرانسانی بود . معلومة أجیر شده بودن و از قبل برنامه ریزی شده بوده .
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 02:03
yngwie - کیف - اکراین
پرسیک - کیف - اکراین. دقیقا درست گفتید دوست عزیز!
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 10:29
cobalt3 - کرج - ایران
باید از ما یا بگیرن خودمون یه آشغالدونی درست کردیم و هر چهار سال یه بار یه تعداد رو با سلام و صلوات میفرستیم اونجا تازه جنتی هم درشتاشو سوا میکنه بعد طی چهارسال اون نماینده ها هرچی اشغال تولید میکنن از اونجا پرت میکنن تو سر و صورت مردم خلاصه همه راضی از چسب رازی کبلائی.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 11:15
soorik - بندرعباس - ایران
دمشون گرم ! اوکراین زمین خوب و صنایع خوبی داره...الان هم روسیه سعی داره دو تا از شهرهای صنعتی اوکراین رو بگیره که ضربه سختی باشه برای دولت جدبد اوکراین.روسیه, هم زبانش فرق میکنه با اوکراین هم فرهنگش .. من که واسشون دعا می کنم که بتونن همینطور یک دل و یک صدا پیش برن ...
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 17:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.