عربشاهی: محمد دایی کجای فوتبال است که علیه پیشکسوتان پرسپولیس حرف می‌زند؟/او باید عذرخواهی کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت:‌ زمانی که قلیچ فوتبال بازی می‌کرد محمد دایی کجای فوتبال بود که الان به خودش اجازه می‌‌دهد به او توهین کند؟


ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تحولات رخ داده در باشگاه پرسپولیس، گفت: به نظر من رفتار خوبی با علی دایی نشد و بهتر بود هیأت مدیره طی جلسه‌ای با او حکم برکناری‌اش را می‌دادند و من این رفتار را قبول ندارم چرا که دایی سال‌ها برای فوتبال ایران زحمت کشیده و به نظرم او فوتبال ایران را به جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد تغییر و تحول در آن اجتناب‌ناپذیر است به خصوص تیم بزرگی مثل پرسپولیس که بیش از 30 میلیون هوادار دارد. خود من زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردم همیشه یا اول بودیم و یا دوم و یا حتی مقام سومی هم هواداران را راضی نمی‌‌کرد اما دایی نتوانست کارایی لازم را در تیم امسال داشته باشد و به نظرم این تغییر و تحول لازم بود.

عربشاهی اظهار داشت: حمید درخشان هم در اولین بازی که سرمربی بود نشان داد که فوتبال هجومی را می‌خواهد و تغییر و تحولاتی را در نحوه بازیکنان دیدیم به طوری که در بیشتر دقایق بازی بازیکنان پرسپولیس در 18 قدم نفت مسجدسلیمان بودند. البته فکر می‌کنم مشکل پرسپولیس کامل نبودن شرایط بدنی بازیکنان این تیم بود و البته دیدیم بازیکنی مثل نوری که جزو سه پاسور برتر فوتبال ماست از نظر شرایط روحی پایین بود و مربیان قبلی نتوانستند از او درست استفاده کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات محمد دایی که گفته بود بعضی از منتقدان علی دایی «کفترباز» هستند،‌ادامه داد: من متأسف هستم که این صحبت‌ها را می‌‌شنوم. من 14 سال، فنونی‌زاده 6 سال، رحیم یوسفی 6 سال، بهروز سلطانی و ... همگی در پرسپولیس حضور داشتیم و اگر حرفی می‌زنیم به خاطر عشق ما به این تیم است و نباید از حرف‌مان ناراحت بشوند. نباید منتقد را کوبید. من حتی به فنونی‌زاده هم گفتم که تو بازیکن بزرگی بودی و نباید با منافی «کل‌کل» کنی. به نظرم دایی نباید می‌گذاشت کادر فنی‌اش علیه پیشکسوتان حرف بزنند و این موضوع به سرمربی تیم برمی‌گردد که آنها به خودشان اجازه می‌دهند به پیشکسوتان و اسطوره‌های این تیم توهین کنند.

عربشاهی افزود: ما عاشق پرسپولیس هستیم اما محمد دایی کجای فوتبال است؟! او چه محلی از اعراب در فوتبال دارد که علیه پیشکسوتان اینطور حرف می‌زند؟! قلیچ سه دندانش را برای پرسپولیس داده اما محمد دایی تو آن زمان کجا بودی که الان حرف می‌زنی؟! ما پیشکسوتان در دل مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم امثال محمد دایی به اسطوره‌های باشگاه بی‌احترامی کنند. محمد دایی! برادر تو دو سال در پرسپولیس بازی کرده اما ما به او هم احترام می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: محمد دایی باید از پیشکسوتان عذرخواهی کند. او به چه حقی علیه مایلی‌کهن صحبت می‌کند؟! محمد دایی باید، باید، باید از پیشکسوتان عذرخواهی کند. قرار نیست اگر 200 نفر فردی را تشویق می‌کنند که ما می‌دانیم آن تشویق‌ها از کجاست اینگونه علیه پیشکسوتان موضع بگیرند. اگر ما از نظر مالی در سطح متوسط هستیم و شما بالا قرار دارید حق توهین ندارید. محمد دایی یا جواد منافی آیا می‌توانند در تیم نونهالان یا نوجوانان پرسپولیس کار کنند؟ حمید جاسمیان، همایون بهزادی و جعفر کاشانی بزرگان ما هستند که ما وقتی آنها را می‌بینیم شانه‌هایشان را می‌بوسیم اما متأسفانه این آقایان به طور دیگری رفتار می‌کنند و شأن پیشکسوتان را حفظ نمی‌کنند.

عربشاهی تصریح کرد: اگر خدا مال یا عزتی می‌دهد می‌تواند آن را هم یک شبه بگیرد و نباید به چیزی بنازیم که ماندگار نیست. من افتخار بازی کردن در کار شاهرخ بیانی، اصغر حاجیلو،‌حمید درخشان،‌مهدی ابطحی، مجید نامجومطلق و ... را در کارنامه‌ام دارم اما همیشه احترام پیشکسوتم را حفظ می‌کنم اما محمد دایی کجای فوتبال است؟ او باید از پیشکسوتان عذرخواهی کند و علی دایی هم باید نقشش را در این راه نشان دهد چرا که با این کار خودش را بزرگ خواهد کرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد انتقادات علی کریمی از محمد دایی مبنی بر توهین به پیشکسوتان،‌گفت:‌از علی کریمی تشکر می‌کنم چرا که او با این صحبت‌ها نشان داد که چه شخصیت بالایی دارد. کریمی با اینکه از علی دایی بیشتر در پرسپولیس بازی کرده اما می‌گوید در مقابل پیشکسوتان پرسپولیس من پرسپولیسی نیستم و با این حرف‌ها نشان داد که چه روح بزرگ و شخصیت بالایی دارد. محمد دایی هم باید هر چه سریعتر از پیشکسوتان عذرخواهی کند و ما به او اجازه بی‌احترامی نمی‌دهیم.

+37
رأی دهید
-9

فراوانی - قطر - قطر
ما که زمان هیتلر توی این دنیا نبودیم مثلا حق نداریم از هیتلر انتقاد کنیم عجب حرفی میزنه این چه استدلالیه آخه
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 10:48
sama128 - شیراز - ایران
فراوانی - قطر - قطر خودت فهمیدی چی گفتی هیچ وقت باد را به مغز و مغز را به باد ربط نده خیلی هم درست گفته دم ضیاء گرم.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:22
Deutschland - فرانکفورت - المان
چرا چرت و پرت میگین پیشکسوت هر کاری خواست باید بکنه . خمینی هم پیشکسوت بود !!!!!!!!. همه ما بعد از انقلاب پیشکسوت شدیم.!
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:23
ensanam arezoost - خارگ - ایران
فراوانی - قطر - قطر...البته که حق داریم انتقاد کنیم اما بی احترامی و توهین و دروغ و فحاشی خیر...
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 13:42
samuk66 - قطر - قطر
این علی‌ دایی دیگه چی‌ جوری باید به ایران ضربه بزنه! دایی یه .. .علی‌ فقط کریمی‌
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 13:51
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
ایول بهروز، حرف دل ما پرسپولیسیهای تیرو زد، اینایی که میان میگن بهروز فلانو درخشان بهمان علی‌ دائی علی‌ دائی، همشون روی هم ۲۰ سالشونم نیست، بهروز و علی‌ انصاریان واسه پرسپولیس جون میدادن. علی‌ دایی اصلا مربی نیست تو این این چند سال چه کار کرده ، این شارلاتان همه ای‌ اسطوره‌های این فوتبالو نابود کرده همرو از پرسپولیس بیرون کرده، باقری، عابدزاده ، هاشمیان، عزیزی، کریمی‌ این با همه مشکل داره، عقده‌ای نمی‌تونه از خودش محبوب تر ببین، من نمیدونم واسه چی‌ می‌رن تواین استادیوم دأییو تشویق می‌کنن، بخدا اینا پرسپولیس نیستن، فقط، کاش دایی می‌موند بد با تیم سقوت میکرد دیگه صداش در نمیومد، آره کاش اخراج نمی‌شد!!!!
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 14:02
ایرانی باش - فارس شیراز - ایران
فراوانی - قطر - قطر.... این کجاش ربط داشت به زمان هیتلر ؟تو دیگه کی هستی با این استدلال خوبت راستی از حق هم نگذریم حقت پامال شده جان حاجیlol
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 14:30
راهجو - فریدونکنار - ایران
آقا ضیاء درست گفته! اما چه خوبه پیشکسوتهام(همه نه) چشم به نیمکت نداشته باشن اگر واقعا وجدانا خودشون رو محق نمیدونن!
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 16:07
paksan - آمریکا - آمریکا
محمد دایی مسئول کارت به کارت بود دیگه. مگر خبر ندارید طرف بساز بفروش بود و علی دایی براش سالی 200میلیون قرارداد می بست تو پرس پول لیس؟ راه آهن رو همه می دونند که این نوچه چه کاره بود.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 19:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.