مایکروسافت شرکت سازنده «ماینکرفت» را ۲.۵ میلیارد دلار خرید

بازی ماینکرفت

شرکت مایکروسافت موافقت کرده برای خرید شرکت سوئدی سازنده بازی پرطرفدار «ماینکرفت» مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه جدید مایکروسافت برای خرید شرکت «موجنگ اِی‌ بی» بخشی از برنامه این شرکت برای جذب مخاطبان جدید و اکثراً جوان به دنیای رسانه‌های همراه است.

ماینکرفت، یک بازی ساختمانی‌ است که در آن بازیکنان می‌توانند تقریباً هر چیزی را که در تصور دارند خشت به خشت در دنیای «لِگو-مانند» و دیجیتال بسازند. این بازی از زمان انتشار کامل آن توسط شرکت موجنگ در سال ۲۰۱۱ میلادی محبوب بسیاری از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای شد.  

ماینکرفت در هر دو محیط «آی او اس» اپل و اندروید گوگل پرفروش‌ترین برنامه‌ کاربردی بوده و توانسته برای شرکت تولید کننده‌اش - که در شهر استکهلم مستقر است - تنها در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲۸۷ میلیون دلار سود بیاورد، شرکتی که با وجود این درآمد به نسبت بالا تنها «۴۰ نفر» را در استخدام خود دارد.

نیکولاس لووِل، مدیر سایت «گِیمزبریف»، ماینکرفت را محصولی «بسیار موفق» توصیف کرده که «تقریباً ذهن همه افراد زیر ۱۵ سال را تسخیر کرده است».

ساتیا نادلا، مدیر کل اجرایی مایکروسافت، در اظهار نظری درباره توجه بیش از پیش این شرکت به باز‌ی‌های رایانه‌ای این محصولات را یک «اولویت مهم» توصیف کرد که از رایانه‌های شخصی، تا کنسول‌های بازی و لوح‌رایانه‌ها و تلفن‌های همراه را در برگرفته‌اند و «سالیانه میلیاردها ساعت وقت بر روی آنها صرف می‌شود».

نادلا روز دوشنبه، ۲۴ شهریور، گفت: «ماینکرفت نه تنها یک بازی فوق‌العاده که یک پلتفرم جهان-باز است که توسط گروهی برجسته هدایت می‌شود که بسیار مورد توجه ما قرار گرفته‌اند و فرصت‌های جدیدی را برای خودشان و نیز برای مایکروسافت فراهم خواهند آورد.»

مایکروسافت در سال‌های اخیر سرمایه قابل توجهی را در منطقه کشور‌های «نوردیک» در شمال اروپا هزینه کرده است، این شرکت نخست کسب و کار تولید گوشی تلفن‌ همراه نوکیا را در معامله‌ای که امسال نهایی شد، به مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. پیشتر و در سال ۲۰۱۱ نیز، مایکروسافت مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار را برای خرید «اسکایپ» پرداخت کرده‌بود، شرکتی که ریشه در منطقه اسکاندیناوی و بالتیک دارد.

مارکوس پرسون، از مؤسسان شرکت موجنگ است که پس از کسب تجربه در شرکت سازنده بازی «کندی کراش» - یعنی شرکت «کینگ دیجیتال» سوئد - بازی پرطرفدار خود را طراحی کرد و با ماینکرفت محبوب بسیاری شد.

خبر معامله جدید مایکروسافت شگفتی بسیاری از علاقمندان ماینکرفت را رقم زد. آنها که پرسون را به عنوان خالق ماینکرفت با لقب «ناچ» می‌شناسند، از او شخصیتی ضد شرکت‌های تجاری بزرگ را به یاد دارند، تصویری که با واقعیت امروز و رضایت به فروش «موجنگ» کوچک به مایکروسافت بزرگ چندان سازگار نیست.

پرسون ۳۵ ساله که ۷۱ درصد از سهام موجنگ به وی تعلق دارد در یادداشتی خطاب به هوادارانش نوشت: «از همه شما سپاسگزارم که ماینکرفت را به چنین جایگاهی رساندید، اما تعداد‌تان دیگر خیلی زیاد شده و نمی‌توانم مسئول مجموعه به این بزرگی باشم، این از عهده من خارج است.»

+7
رأی دهید
-1

mountainman - استکهلم - سوئد
سوئد جایگاه خوبی داره تو زمینه ی نرم افزار و کامپیوتر. دانشگاه یونشوپینگ یکی از برترین دانشگاههای علوم کامپیوتری تو اروپاست. بازی های بتل فیلد که تو استودیوی بازی سازی سوئدی ساخته میشه. اسکایپ که سوئدی هست . اسپوتیفای هم تو سوئد خلق شده.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 19:01
paksan - آمریکا - آمریکا
ماکروسافت داره خودش خودش رو نابود میکنه. یعنی دقیقاً همون روش شکست خورده جنرال موتورز که خیلی از شرکتهای خودروسازی اروپای شرقی و مرکزی و شمالی رو خرید و بعد مثل خر تو گل موند وقتی که بازار جهانی بهم ریخت و کسی ماشین نمی خرید و مجبور شد با ضرر خیلی هاشون رو بفروشه .
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 19:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.