عملیات پیشمرگ‌های کرد علیه داعش در موصل آغاز شد

نیروهای کرد حمله به داعش در اطراف موصل را از دو جبهه آغاز کرده‌اند


نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق عملیاتی را علیه مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در شهر موصل آغاز کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها این عملیات در دو جبهه از سمت شرق و شمال غرب موصل در جریان است.

این عملیات هم‌زمان با حملات هوایی تازه آمریکا علیه داعش در مناطق شمالی عراق انجام می‌شود.

موصل بزرگترین شهر شمال عراق است که بیش از سه ماه پیش و در آغاز حملات گسترده داعش به کنترل این گروه درآمد.

خبرنگار بی‌بی‌سی در منطقه می‌گوید که از زمان بازپس گرفتن سد موصل از نیروهای دولت اسلامی در حدود یک ماه پیش، عملیات نظامی علیه آنها به کندی پیش رفته است.

به گفته جیم میور عملیات تازه کردها از بامداد امروز سه‌شنبه ۱۶ سپتامبر آغاز شده است.

جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی با عملیات تجسس و نظارت هوایی پشتیبانی اطلاعاتی این حملات را بر عهده دارند.


آمریکا در موضع تهاجمی

در همین حال ارتش آمریکا بعد از طرح استراتژی جدید مبارزه با داعش، نخستین حملات هوایی خود علیه مواضع این گروه را در عراق انجام داده است.

ارتش آمریکا می‌گوید در حملات روز دوشنبه مواضع گروه دولت اسلامی را در نزدیکی بغداد منهدم کرده است، مواضعی که نیروهای این گروه از آنجا نیروهای دولتی عراق را گلوله‌باران می‌کرد.

این حمله پنج روز بعد از آن انجام شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برنامه جدید خود برای "تضعیف و در نهایت نابودی" داعش اعلام کرد.

حملات هوایی آمریکا در عراق پیش از این تنها با هدف دفاع از غیرنظامیان یا دفاع مستقیم از نیروهای عراقی صورت گرفته بود، اما قرا است از این پس حالت تهاجمی داشته باشد.

+174
رأی دهید
-7

شوخی کردم - دالاهو - کردستان
زنده باد کردستان.
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 22:36
Tehran iran - تهران - ایران
خاک بر سر حاج قاسم و مالکی بی عرضه، موصل دومین شهر بزرگ عراق بین دستهای دوتا کشور سقوط کرد حالا باید پیشمرگهای قهرمان شهید بدن و آزادش کنند و تازه بعضی از مفت خورهای رژیم اسلامی چشمشون دولت مستقل کردستان را نمی بینند.
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 22:40
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بسیار خوب است اما این همه مایه گذاشتن و کمکِ قدرتهایِ بزرگ به کردستان یه کم بو داره که امیدوارم از چنگالِ آخوند در نیومده برامون خواب تازه ندیده باشن، کردستانِ عراق میخواهد مستقل شود و یا هر کاری که عشقش می‌کشد انجام دهد اما بداند نه کردها نماینده مردم ایران زمین هستند و نه آخوند ها، اقوامِ ایرانی با ایران یا کشورِ پارس هویت خود را حفظ میکنند و بس.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 10:13
romano - تهران - ایران
Tehran iran - تهران - ایران برادر خیلی خنده داره شما در ایران زندگی میکنید ولی دمتون در کشورهای دیگره. این به غیر از نمک نشناسی و مام وطن نداشتن بی غیرتی آدم رو هم می‌رسونه. متاسفانه اکثرا دارای تفکر قومیتی هستید و حد رشد فکریتون در حد یک قوم باقی می‌مونه و به راحتی هم با واژهایی مانند کمونیزم یا خلق یا خلق دموکرات حس ملیت پیدا می‌کنید و اتفاقا قلندرهای زبل دنیا هم خوب از این استفاده می‌کنن. در یک آنالیز کوچک از کامنت شما این کلمات بجز فحاشی های مرسوم به چشم می‌خوره که بشدت جای فکر داره واژه‌ها اینها هستند حاج قاسم (بطور کلی یک فرمانده ایرانی به هر دلیلی جنگیده حتی ابلیس هم باشه دشمن مارو داره می‌زنه) دستهای دوتا کشور ( یعنی خودت رو متعلق به هیچکدوم نمیدونی وگرنه با غم می گفتی) پیشمرگه‌های قهرمان ( یعنی تمام سربازان ایران را که از تهرانش کامنت می‌زاری بی شرافت سربازی و ترسو می‌دانی) دولت مستقل (اگر شما تنها 10% عرق و غم تکه تکه شدن ایران رو در حد یک ایرانی داشتی الان با غم از کل وطنت می‌گفتی حتی پاکستان رو هم مال کردستانت می‌دونستی!) ادامه ...
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:02
romano - تهران - ایران
خود من آذری هستم و داستان افراد مثل شما در آذربایجان بسیار شباهت به یکدیگر داره و از طرفی هم به روسگراهای اوکراین و همگی جایی رو ندیده قربون صدقش می‌رین و از همه جالبتر در اونجا نه بودین و نه خواهید رفت! در فکر یک روسگرای اوکراینی مسکو همه چیزه و هر چیز خودش و اطرافیانش نکبت و غریبه! و جالبه خودش یک بچه داهاتیه که حتی تا خارکیف و یا کیف هم نرفته چه برسه به مسکو! زبلهای دنیا که خوب شما ها رو سر انگشت می‌چرخونن و در کشور پدریشون مثلا هلند تنها چهارتا پنیر و دوتا کلاه دارن و با چهارصد سال تاریخ با کلمات فرهنگ آذری و کردی و بلوچی رقصهای اصیل و .. آنچنان بادی به شما می‌دن که کوره قومیتتون آتیشش فوران کنه ولی برادر اگر در دنیا یک چرخی بزنید می‌بینید که در همون Broadway فقط 20 ژانر موسیقی جاز و .. بوجود اومده و فرهنگ قومی ما چیز خاصی نیست و تنها در آفریقا در هر روستا یک نوع رقص و پوشش وجود داره. ادامه ...
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:15
romano - تهران - ایران
اما وقتی تمام این خورده فرهنگهای قومی مارو کنار هم که میزارید می‌بینید هند ایران یا چین می‌شه و یک اقیانوس فرهنگ می‌شه. خلاصه اینکه کشور و قدرت جمهور مردم با رقص آذری و نمد کردی یا حکومت خود مختار ایجاد نمی‌شه و یک چیزی فراتر مانند ازدواج و پیوند اقوام یک ملته (مانند نوروز ) تجربه من اینه که افرادی مثل شما عوض نمیشید و براتون آرزوی کشور شدن با پسوند ستان می‌کنم پس بقول خداوند سخن مولانا جلاالدین در نیابد حال پخته هیچ خام. پس سخن کوتاه باید والسلام.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 12:20
بی هوا - استکهلم - سوئد
Shiazan e irani.چشم. اوامر دیگه ای ندارید.شما روی چه حسابی برای دیگران تعیین تکلیف می کنید؟ هویت ربطی به ملیت نداره بلکه به نژاد مربوط می شه.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 13:37
Tehran iran - تهران - ایران
romano - تهران - ایران. تو خود همون آذربایجونت به امثال شما میگن جاش آذری ، همونهای که سر میرزا کوچک خان را فروختند، دست از سر حرفهای بیخود و گنده وردار اصلاً به شما چە که ملتهای دیگر میخواهند چطوری زندگی کنند، ما کردها نه خداتو و نه اسلامت و نه قرآنت رو قبول داریم ، و همین ۳ تا هستند که کشورت را ۳۰۰۰ سال عقب انداختند تازه از واژه حاج قاسم قاتل بدت میاد .
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 15:26
siavash33 - کردستان - ایران
20تاکشور علیه داعش ؟ هیچ غلطی نکردن با حکومت نوکر مالکی اما مطمئن باشید کورد نفسشونو میبره بژی کورد
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 21:34
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بی هوا - استکهلم - سوئد/ تعیین تکلیف را تجزیه طلبان میکنند، هر چقدر که این نظام برایِ ایران دردسر درست کرد هر چه قدر تجزیه طلبان، هویتِ ملی‌ یعنی ایران این را که متوجه میشوی جنابِ نژاد پرست.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:42
بی هوا - استکهلم - سوئد
Shiazan e irani. وقتی کم میارید شروع به نوشتن اراجیف میکنید. تو هنوز نمی دونی که هویت یعنی نژاد. مثلا اون بلوچ و یا ترکمن و یا کرد سنی مذهب از هویت ایرانی که تو داری تعریف می کنی چی داره؟ آیا لباس مشترک داره؟ دین مشترک؟ زبان مشترک؟ فرهنگ مشترک؟ اسم تو توهینیه به تمام زنان ایرانی. از نژاد پرستی من گفتی. فقط اینو به تو بگم که من ایرانی نیستم ولی زبان فارسی رو خوب بلدم .موسیقی فارسی گوش میکنم. نوازنده سه تارم.تاریخ ایران رو خیلی خوب میدونم. توهین نکن فقط تا میتونی یاد بگیر
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 07:42
Barzani - کریستیانساند - نروژ
Romanoتهران ایران - اى مردک وقتى که یک ملت چهل میلیون باشه دیگه که قوم نیست همون قوم فارس تو در ایران به دو میلیون هم نمیرسه پس دست بزار رو کلات تا باد خودت و کلات را نبرده
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 09:11
kimiaa - تهران - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد . کردها ایرانی ترین قوم ایرانند!نمیدونستید بدونید.
‌پنجشنبه 27 شهريور 1393 - 11:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.