بزرگترین هیات دانشگاهی آلمان، به ایران سفر کرد

جانشین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت که بزرگترین هیات علمی و دانشگاهی آلمان - که تاکنون به یک کشور دیگر سفر کرده - وارد ایران شده است.

حسین سالارآملی گفت: روسای بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های آلمان از جمله اعضای این هیات علمی آلمانی هستند که هم اکنون در ایران به سر می‌برند.

تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای و اقتصاد ایران طی سالهای گذشته، روابط فرهنگی و علمی ایران با دیگر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و دستیابی ایران و قدرتهای جهانی به یک توافق موقت هسته‌ای، ایران موفق شد روابط خود را کشورهای غربی ترمیم کند.

به گفته جانشین وزیر علوم ایران، روسای ۶ دانشگاه بزرگ آلمان به ایران سفر کرده‌اند. رئیس دانشگاه آخن، یکی از ۴۰ دانشگاه برتر جهان و رئیس دانشگاه روستاک، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان، در هیات دانشگاهی آلمان حضور دارند.  

حسین سالار آملی هدف از سفر این هیات به ایران را تفاهم برای تبادل دانشجو، انجام تحقیقات مشترک و برنامه‌ریزی برای دوره‌های مشترک، اعزام اساتید ایرانی به آلمان و حضور اساتید آلمانی در ایران اعلام کرد.

+56
رأی دهید
-12

shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
من نمیدونم اصلا علم و دانش در این مملکت چه معنی‌ و مفهومی دارد که از کشور اروپایی مثل آلمان چنین هیتی به این جا آمده. آخر کشوری که چهار تا پنج هزار بیسواد احمق را به خیابان‌ها می‌فرستند که در کار و زندگی‌ مردم دخالت به کنند. کشوری یک دختر به خاطر رفتن برای تماشای بازی والیبال زندانی می‌کند، آخر در دنیای امروزی علم دانش و تمدن چه جایی میتواند داشته باشد؟ پس جواب را باید در آن سوی مرزها جستجو کرد. آلمان‌ها آدمهای زرنگ و باهوشی هستند، و به خاطر رضایت خدا کاری را انجام نمی‌دهند. اینها دارند غربال‌شان در ایران میکارند. به این صورت که در آینده بهترین و با نبوغ‌ترین فرزندان این سرزمین را انتخاب میکنند و به بهانه دیدن دوره به آلمان می‌فرستند. و آیا دیگر کسی‌ که زندگی‌ و آسایش و آزادی که در آلمان دید به ایران برمیگردد؟ هرگز. به این صورت دکتر و مهندس نابغه نصیب آنها میشود و بسیجی‌ و حزب الله ای نصیب ما.
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 13:39
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
من کاملا با شما مخالف هستم، گرچه خودم هم تعجب می‌کنم که این هیات چرا به ایران سفر کرده، ولی‌ اینها خودشون اینقدر مغز و آدم باهوش و نخبه دارند که احتیاجی به ۷-۸ تا نابغه ایرانی‌ که فردا ممکن هست اطلاعات حساس و تکنولوژی و به ایران منتقل کنند یا برن برای غزه شعار بدن ندارند. اگه شما نمیدونستید، افراد با ملیت ایرانی‌ رو در بسیاری از رشته‌ها از جمله نا‌نو تکنولوژی، صنایع نفت، علوم هسته‌ای، و غیره راه نمیدن. لابد بدشون نمیاد ایرانیها برن آلمان تحصیل کنند، بالاخره ایرانیها مجبورا خرج کنند اونجا، وگرنه کدوم آدم عاقلی از جای دیگه دنیا پا میشه میره آلمان درس بخونه با اون زبان فوق‌العاده سخت؟؟!!
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 14:29
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. و من هم کاملا میتوانم علت مخالفت شما را تشخیص بدهم. در کشوری که شما زندگی می‌کنید مخصوصا شهر شما باید بگم که شما از خیلی مسائلی‌ که در مرکز اروپا اتفاق می‌افتد بدور و نتیجتاً بی‌ خبر هستید. دانشگاههای آلمان، اتریش سویس در بخش های عالی‌ پر از دانشجویان ایرانی‌ که نه فقط مجانی‌ و بدون شهریه بلکه کمک زندگی‌ هم دریافت میکنند. در حالیکه در انگلستان تا ۹۰۰۰£ شهریه میگیرند. شما شاید بیخبر باشید که چقدر بچه‌های فارغ تحصیل دانشگاه شریف در دانشگاه‌ها و شرکت‌ها خواهان دارند. در کامنت اول من صحبت از غربال کردم. یعنی‌ مطمئن باشید اینها کسانی‌ انتخاب میکنند که کارش به کار خودش خواهد بود و وسط درس تکبیر نخواهد داد. درضمن میدانید چند نفر ایرانی‌ در سمت‌ها و مقام‌های عالی دنیا مشغول به کار هستند؟ اگر اینجور بود که شما می‌فرمائید هیچ ایرانی‌ حق کار مثلا در ناسا نداشت. ولی‌ اینجور نیست. درسته؟ در ضمن تنبلی نکنید زبان آلمانی‌ سخت نیست.
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 15:53
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
بله،،، اصلا کدوم آدم عاقلی پا میشه بیاد آلمان کشور غول صنعتی و از نظر علم و تکنولوژی شاید برترین ولی‌ یکی‌ از برترین کشور‌های دنیا که سالیانه چندین اختراع مهم در عرصه تکنولوژی و علمی‌ دنیا در این کشور میشه، تحصیل کنه؟! عجب. ما بی‌ عقل بودیم اومدیم اینجا درس خوندیم. شما عاقل رفتی‌ بیرمنگهام :-))) عجب بابا... آلمان که از همه نظر حرف اول رو در دنیا میزنه.شما یه نگاه به دور و ورت بنداز، هر چی‌ میبینی‌ تو اطاقت ۹۰% در آلمان اختراع شده. از سی‌دی و MP3 و تلویزیون ال‌ سی‌‌‌ دی و ماشین لباسشویی و اگه اتومبیل داشته باشی‌ تمام سیستم‌های اتومبیلت، از موتور تا ایربگ....
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 16:07
alborzi - کرج - ایران
ای داد بیداد جنگ آلمان و انگلستان شروع شد دوباره !
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 21:11
اردشیر مقامی - وادوز - لیشتن اشتاین
چند ساله پیش از شرکت ما هم دعوت شد , و شرکت ما من رو انتخاب کرد که به ایران سفر کنم , اما چون من جمهوری اسلامی رو تحریم می کنم و هرگز به ایران سفر نمی کنم این دعوت رو رد کردم . شرکت ما در زمینه انرژی تجدید پذیر کار می کنه !.
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 21:31
nikiniki12 - ماینز - المان
ویننی، آلمان بهترین دانشگاههای دنیا رو داره، باید خیلی‌ بجنگی و اهل فهمیدن باشی‌ چون با کمی‌ حفظ کردن و خر خونی به جای نمیرسی. آدمهای عاقل به کدوم کشورها برای درس خوندن باید برند؟؟ و دلایل منطقی‌ رو هم دوست گرامی‌ فریاد خاموش براتون توضیح داده
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 22:06
perser68 - آلمان - آلمان
Shyton - وادوز - لیختن اشتاین. اما تو آلمان دانشجو ها تمامه هزینه زندگی و دانشگاهو خودشون باید بپردازن!یکی از نزدیکترین بستگانه خود من به همین خاطر و خوشبختانه یه دانشگاهی تو آمریکا پیدا کرد که تمامه هزینه زندگی و دانشگاهشو میده و حقوقه ماهیانه هم میگیره! اما تو آلمان بر عکس بود و کم مونده بود به خاطر گرونیه دلار برگرده ایران که شانس باهاش یاری کرد!
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 22:33
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
هموطنان خوبم، من قصد مقایسه آلمان و بریتانیا رو ندارم و نداشتم و همچنین به هیچ وجه قصد توهین و یا تحقیر نسبت به شما رو نداشتم. من میگم اینها خودشون به قدر کافی‌ نابغه دارند. در مورد اینکه آلمان بهترین دانشگاه‌های دنیا رو داره، کمی‌ مبالغه به خرج دادید، بد نیست نگاهی‌ به جدول بهترین دانشگاه‌های دنیا بیاندازید. منظور من این هست که به طور مثال شما نمی‌بینید کسی‌ از بریتانیا بیاد آلمان تحصیل کنه، یا کسی‌ از کانادا بیاد آلمان، یا از آمریکا بیاد، اگه هم بیان خیلی‌ کم هستند. مطمئنا آلمانها هم این رو میدونند که تحصیل رایگان برای ایرانیها چقدر خوب و جذاب هست که هیات علمی‌ به ایران میفرستند، وگرنه زبان آلمانی‌ کجا و زبان انگلیسی‌ کجا؟ اگه تحصیل در بریتانیا مجانی‌ بود باز شما میرفتید آلمان؟ آلمان‌ها تحصیل در آلمان رو مجانی‌ میکنند تا فرهنگ و زبان خودشون رو به دنیا انتقال بدن. شما تشریف ببر کمبریج، آکسفورد و دانشگاه‌های مطرح بریتانیا ببین چقدر خارجی‌ دانشجو هستند و چقدر اروپایی! بله، در ناسا ایرانی‌ هم هست، ولی‌ چه تعداد بریتانیایی، آمریکایی‌، روسی و ژاپنی و آلمانی‌ هست؟؟
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 01:36
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
perser68 اصلا اینطور نیست که شما می‌فرمائید.در آلمان شهریه دانشگاه‌ها خیلی‌ پایینه. یعنی‌ هر ترم زمان ما که ۱۲۰ مارک بود، الان شده ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو که با این کارت دانشجویی شما از تمام وسائل حمل و نقل عمومی‌ از اتوبوس تا قطره بین شهری میتونین استفاده کنین مجانی‌. نه فقط داخل یک شهر بلکه به شعاع ۳۰-۴۰کیلومتری (Verkehrsverbund). به عنوان دانشجو اگه پولی‌ نداشته باشی‌ به شما ماهیانه کمک دانشجویی تعلق میگیره BAföG . خوابگاه تعلق میگیره. اونی که شما میگید بهش میگن بورسیه دانشگاه که خود دانشگاه هزینه شما رو قبول میکنه. در آلمان هم هست. شما اگه به عنوان مثال بخوای در آلمان دکترا بگیری و دانشگاهی شما رو قبول کنه، ماهیانه ۱۴۰۰ یورو به شما تعلق میگیره. در آمریکا چون شهریه‌های دانشگاه خیلی‌ بالاست، به یک سری دانشجو‌هایی‌ که از استعداد و هوش بالایی‌ برخوردارند هزینه دانشگاهیشان از طریق بورسیه تامین می‌شه.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 10:28
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
همانطور که توجه کردید موضوع بحث مقایسه کشور‌ها و دانشگاهها نبود. موضوع درک بررسی‌ این مطلب بود که چرا این هیئت به ایران رفته. راستی‌ آیا این جور هیئت‌ها به کشور‌های عربی‌ هم میروند؟ شاید! و اما درمورد زبان بحث شد که طبق اطلاع من الان در سویس شما می‌توانید به زبان‌های آلمانی‌ فرانسه ایتالیایی یا انگلیسی‌ درس بخوانید. پس مشکل زبان برطرف شده. و اما هزینه زندگی، یکی‌ از دوستان ایرانی‌ من در سویس که دوره‌های آخر در الکترونیک را می‌‌گذراند از یک سال قبل قرارداد کارش را با یکی‌ از شرکت‌های بزرگ بسته و تحصیلش را جز اوقات کاری حساب میکنند و حقوق خیلی خوبی‌ می‌گیرد. تازه می‌خواست شرکتش بهش اتومبیل هم بدهد که ایشان قبول نکرد. آقا اگر شما خوب باشید شما را سر ضرب میبرند.
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 10:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.