تیم امید همه را ناامید کرد/ افتضاح شاگردان وینگادا در اولین بازی مقابل ویتنام

تیم ملی امید فوتبال ایران در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل تیم ملی ویتنام شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های آسیایی از ساعت 12 و 30 دقیقه در ورزشگاه آنسان‌وا  به مصاف ویتنام رفت.

این اولین بازی تیم ملی امید ایران با هدایت نلو وینگادا به صورت رسمی بود.

در نیمه اول ویتنام تیم برتر میدان بود و با ارائه یک بازی برتر توانست در این نیمه 2 بر صفر پیروز شود.

ویتنام در دقایق 23 و 28 توسط هوی توان وو و هونگ کوان واک به گل رسید.

وینگادا بعد از گل دوم ویتنام علی کریمی را بیرون کشید و یعقوب کریمی را به میدان فرستاد تا با توان هجومی بیشتری در میدان حاضر شود.

 در نیمه دوم ایران برای جبران گل‌های خورده جلو کشید و بازی بهتری را ارائه کرد. در دقیقه 65 پاس عمقی محسن مسلمان به مهدی شریفی رسید که دروازه‌بان ویتنام مرتکب خطای پنالتی شد که این توپ را در دقیقه 66 محسن مسلمان به گل تبدیل کرد.

در حالی که ایران برای زدن گل جلو کشیده بود در دقیقه 68 ویتنام با یک حرکت ترکیبی به دروازه ایران رسید تا فی سون تران با یک شوت گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 74 شوت کاوه رضایی به تیر عمودی دروزاه ویتنام اصابت کرد.

در دقیقه 82 پاس به عقب مدافع ایران را حجت صدقی با دست گرفت تا اینکه ویتنام صاحب یک موقعیت شد که این توپ در دقیقه هوانگ سین به گل تبدیل شد.

ایران در نهایت با نتیجه چهار بر یک شکست خورد تا یکی از ضعیف ترین نتایج خود را در بازی‌های آسیایی متحمل شود.

در این دیدار ایران با ترکیب: حجت صدقی، یوسف وکیا، محمد دانشگر، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، علی کریمی (30 یعقوب کریمی)، کاوه رضایی، محسن مسلمان، وحید حیدریه، مهدی شریفی و آرش رضاوند در میدان حاضر شد.

داور بازی به محسن مسلمان از ایران کارت زرد نشان داد. همچنین در نیمه دوم در دقیقه 86 محمدرضا خانزاده به خاطر ضربه ای‌ که به بازیکن ویتنام زد از زمین اخراج شد.

 

وینگادا: برای بازی بعدی برخی بازیکنان را تغییر خواهم داد/شرم دارم بگویم چه اتفاقی افتاد



سرمربی تیم ملی امید ایران گفت: اول دوست دارم که به تیم ملی ویتنام تبریک بگویم که امروز خیلی بهتر از ما بازی کردند و به برتری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نلو وینگادا پس از شکست 4 بر یک تیم ملی امید ایران مقابل تیم ملی ویتنام در نشست خبری حاضر شد و در مورد شرایط این بازی گفت: اول دوست دارم که به تیم ملی ویتنام تبریک بگویم که امروز خیلی بهتر از ما بازی کردند و به برتری رسیدند.

وی ادامه داد: واقعا من شرم دارم که بگویم امروز چه اتفاقی برای تیم من رخ داد، نه به خاطر باختن. در فوتبال باخت، تساوی و برد وجود دارد،اما آنچه که باعث شرم می شود نحوه باختن ما و اتفاقاتی بود که عامل این شکست سنگین برای ما شد.

وینگادا تاکید کرد: آن عملکردی که بازیکنانم امروز داشتند برایم قابل قبول نیست. این بازی که بازیکنانم از خود نشان دادند، آن احساسی نبود که من از بازی فوتبال داشتم و این تیم من نبود.البته من به عنوان سرمربی تیم باید مسئولیت این شکست را بر عهده داشته و مسئولیت این باخت را نیز می پذیرم.

وی تاکید کرد: مسیری که برای این شکست رقم خورد مهم تر از باخت است.اینکه می گویم بد بودیم فقط به نحوه نمایش تیم ملی مربوط نمی شود بلکه حرف من این است؛مسیری که ما آن را طی کردیم و شکست خوردیم است. من باور دارم که اگر امروز من روی نیمکت ایران نبودم شاید تیم بهتر نتیجه می گرفت.

سرمربی پرتغالی خاطر نشان کرد: با این شکست سنگین شرایط برای ما سخت تر شد چون حتی اگر بازی بازی با قرقیزستان را هم ببریم همه چیز می کشد به بازی آخر قرقیزستان و ویتنام و تکلیف صعود در اختیار ما نیست.صادقانه باید بگویم که حتی در بدترین خواب خودم هم نمی دیدم با چنین شرایطی مواجه شوم و چنین شکستی را تیمم تجربه کند.

وینگادا گفت: ویتنام امروز خوب بازی کرد و انتظار نداشتم با چنین شرایطی بازی کند.ویتنام تیم خوبی است اما مطمئن هستم اگر یک بار دیگر ایران و ویتنام با هم بازی کنند هرگز چنین نتیجه ای رقم نخواهد خورد.ویتنام را مثل یک تیم دیدم، تیمی که خیلی خوب است.ویتنام خیلی سریع مقابل ما به دو گل رسید، اما ما فرصت هایی هم داشتیم که خوب استفاده نکردیم.صادقانه می گویم که ویتنام خوب به هدفش رسید اما نتیجه برای ما سنگین بود چون از فرصت هایمان خوب استفاده نکردیم.

سرمربی پرتغالی تاکید کرد: امروز روز بد ما بود و همه چیز بر وفق مراد ویتنام بود.حالا بعد از این باخت تلاش می کنم که شرایط را تغییر دهیم.بعد از 2 گل ویتنام ما یک گل زدیم و فرصت داشتیم که بازی را مساوی کنیم اما با یک اشتباه توپ را به حریف دادیم و دوباره گل خوردیم و این شانس برای رسیدن به تساوی را از دست دادیم.البته این فوتبال است و شاید در بازی بعد ما شرایط بهتری داشته باشیم. ما باید فردا بازی را آنالیز کنیم تا ببینیم علت این شکست سنگین چه بوده است.

وی افزود: اشتباهات زیادی مرتکب شدیم.حتی اگر بگوییم که ویتنام بهتر از ما بوده ،اما روی سه گل حریف ما توپ ها را به راحتی از دست دادیم و اجازه دادیم آنها گلزنی کنند.در دفاع بدون شک اشتباهات فاحشی داشتیم.بدون شک برخی از بازیکنان را تغییر خواهم داد.چون این تیم به نفرات جدید و به خون تازه ای نیاز دارد

به خون و انگیزه جدید نیاز دارد و شک نکنید این تغییرات را انجام خواهم داد.

+28
رأی دهید
-4

RAZMANDE - بروکسل - بلزیک
خاک عالم بر سرتون هر چی‌ ولیبالون آبرومندان بازی می‌کنه این فوتبال آبروی ایران و ایرانی‌ را میبره حیف یون پولهأی که میگیرن، امیدوارم از گلوشون نر پائین حرومشون باش.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 16:32
tony_3344 - بوخارست - رومانیا
مافیان فوتبال از قبل رشوی خود را دریافت میکنند بایستی تبریک گفت به بی‌ وجدان‌های ایرانی‌ که این مربیان بی‌تجربه را میأورند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 17:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بعد وزیرِ ورزش برایِ شادی مردم در برابرِ نتیجه باختِ یک بر صفر در برابر آرژنتین طعنه میزند، وقاحت و فریبکاری جزِ خصلتهایِ طبیعی اینها شده.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 23:06
خيلي خاكي - دبی - امارات
کدوم علی کریمی ؟؟؟
‌سه شنبه 25 شهريور 1393 - 06:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.