هشدار علی ربیعی نسبت به وجود ۱۰ میلیون بیکار در کشور در سال ۱۴۰۰

تقاطع: علی ربیعی، “وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی” در دولت جمهوری اسلامی می‌گوید که در حال حاضر ۶ میلیون نیروی انسانی بیکار در کشور وجود دارد و اگر برای حل این معضل کاری نشود، تعداد بیکاران کشور در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

آقای ربیعی که همراه با حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی به مشهد رفته بود در جلسه‌ای مشترک با اعضای “کمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید” هشدار داد که ۷ میلیون نفر نیروی آماده کار دانشگاهی به بیکاران کنونی اضافه خواهند شد.

وی هم‌چنین در این جلسه از اعضای مجلس شورای اسلامی خواست تا برای رفع معضل بیکاری با ایجاد “صندوق اشتغال” موافقت کنند و مجوز ایجاد آن را بدهند.

هشدار‌های علی ربیعی در خصوص “خطرناک” بودن وضعیت بیکاری در کشور در حالی برای چندمین بار از زمان قرار گرفتن وی در راس “وزارت کار” بیان می‌شود که که در فروردین‌ماه امسال، “صندوق بین‌المللی پول” در گزارش خود با عنوان “چشم‌انداز اقتصادی دنیا”، پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در ایران در سال جاری میلادی به ۱۴/۰۱ درصد افزایش خواهد یافت و این کشور در رده‌بندی جهانی این شاخص، در ردیف “شانزدهم” قرار خواهد گرفت.

این گزارش، با پیش‌بینی این‌که نرخ بیکاری در ایران طی دو سال آینده نیز بد‌تر خواهد شد، اضافه کرده که این عدد در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۴/۶۵ درصد افزایش یابد.

صندوق بین‌المللی پول، پیش از این نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۳ را ۱۲/۹۳ و رتبه ایران در رده‌بندی بیکاری در جهان را بیست‌ویکم اعلام کرده بود.

بر پایه آمارهای این نهاد معتبر بین‌المللی، مقدونیه با نرخ بیکاری ۳۰ درصد، بالا‌ترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۴ را خواهد داشت و بعد از آن، کشورهای یونان و اسپانیا به ترتیب با نرخ بیکاری ۲۶/۲ و ۲۵/۵ درصد در رده‌های دوم و سوم قرار خواهند داشت.

کشورهای بوسنی، افریقای جنوبی، صربستان، قبرس، ارمنستان، کرواسی، تونس، پرتغال، ولز، باربادوس، باهاماس و جامائیکا به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا پانزدهم این فهرست قرار دارند و نرخ بیکاری بیشتری را نسبت به ایران در سال جاری میلادی تجربه خواهند کرد.

این صندوق در آبان ماه سال گذشته نیز در گزارشی پیش‌بینی کرده بود که بحران کنونی بی‌کاری در ایران نه تنها در دولت حسن روحانی حل نخواهد شد، بلکه نرخ بی‌کاری ایران در پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۷/۷ درصد افزایش خواهد یافت.

+25
رأی دهید
-1

MehranIrani - تهران - ایران
عزیز من کار که مهم نیست شما حماسه چند فرزندی رو کلید بزن این مهمه ،جمعیت رو افزایش بده ، نبود کار و مسکن و کمبود آب و مشکلات اقتصادی و تربیتی رو الکی بهونه نکنید، فوقش وقتی بزرگ شدن یه باتوم که میتونن دست بگیرن برن تو خیابون بزنن تو سر مردم...
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 12:43
babak.ae - تهران - ایران
10 میلیون بیکار، 3.6 میلیون معتاد، 14 میلیون پرونده طلاق و .... چه میکنه این دولت فاسد.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:43
Farokhzad - کنت - انگلستان
امسال سال جهاد اقتصادى و سال پیش رشدوشکوفایى هر سال ملت رو گول میزنند با این اراجیف ها ٣٥ ساله فقط شعار دروغ هنوزم از رو نمیروند شرم بر دولت مردم فریب
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:46
aram.01 - کردستان - ایران
سال 1400 چیه عمو جان!. ‏ همین حالا ده میلیون بیکار بیشتر داریم.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:26
karaji - گتنبرگ - سوئد
بی‌ کاری !! ?? به ت...جدیدا عمل کرده حضرت آقا !!
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:41
تیتو تیتو - تهران - ایران
امار خیلی بیشتر از ایناست برو رو 20 میلیون بیکار . این همون بسیج 20 میلیونیه که خمینی دلش میخواست . بسیج بیکاران و مردم گشنه ایران . ما همه بسیج بیکار ایران ! بر سر دشمنان حمله میبریم ! انجز وعده و نصره .. !
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 20:05
dara20 - تهران - ايران
با این وجود رهبر پفیوز استفراغ اسلامی خواهان افزایش جمعیت به ۱۲۰ میلیون نفر شده و برنامه‌های کنترل خانواده و راه‌های پیشگیری از بارداری را ممنوع نموده. همین بیکارها میزنند پدر پدر سگ شما‌ها را در آو‌رند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 22:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.