آیت‌الله خامنه‌ای: ایران درخواست آمریکا برای مذاکره درباره داعش را رد کرد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در اولین اظهارات خود بعد از مرخص شدن از بیمارستان گفته است که ایران بارها درخواست مقام‌های آمریکایی برای مذاکره درباره داعش را رد کرده است.

به گفته آقای خامنه‌ای، همزمان با تشدید حملات شبه‌نظامیان دولت اسلامی، سفیر آمریکا در عراق از سفیر ایران خواسته بود که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در مورد داعش داشته باشند.

رهبر ایران گفته در آن زمان "برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند، اما من مخالفت کردم و گفتم که در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند."

سایت رهبر ایران که از این اظهارات به عنوان "جزئیاتی از پشت پرده ماجرا" یاد کرده، از آیت‌الله خامنه‌ای نقل کرده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم "شخصاً" به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درخواست همکاری با آمریکا علیه داعش را داده، اما آقای ظریف درخواست او را رد کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: "حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد."

اشاره رهبر ایران به وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکاست که از اعضای ارشد هیئت آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ است.



    "همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود... حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد."

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران



دولت آمریکا که تلاش می‌کند ائتلافی بین‌المللی برای نبرد با داعش در عراق تشکیل دهد، پیشتر حضور ایران در چنین ائتلافی را رد کرده بود.

رهبر ایران گفت: "اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود."

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه نشست امروز پاریس گفت که ائتلافی از حدود ۴۰ کشور از جمله کشورهای عربی برای مقابله با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه شکل گرفته است.

نشست پاریس با هدف تصمیم‌گیری و توافق درباره استراتژی مبارزه با داعش برگزار می‌شود.

وزرای امور خارجه حدود ۳۰ کشور در این نشست شرکت کرده‌اند، اما نمایندگان دولت ایران و سوریه، دو همسایه عراق به این نشست دعوت نشده‌‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای که روز دوشنبه ۱۷ شهریور برای انجام عمل جراحی پروستات در بیمارستان بستری شده بود، امروز دوشنبه ۲۴ سپتامبر بعد از یک هفته از بیمارستان مرخص شد.

+28
رأی دهید
-15

دریای پارس - ایران - ایران
مثل سگ از داعش میترسید.فقط امریکا وانگلیس مردونه جلوی اون وحشی ها ایستادند.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:00
arash9812 - تهران - ایران
خامنه‌ای خودش سر دسته داعش هست.داعش صد مرتبه از این خامنه‌ای ضحاک بهتر است مسلم است که کمک نمیکند میدونه که بعد از داعش نوبت این ضحاک‌های اجنبی است.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 12:51
shahab46 - هانوفر - المان
اگر قبل از اینکه آنها بگویند ایران گزینه مناسبی برای مبارزه با داعش نیست این جفنگیات را میگفتی قبول می‌کردم که اندازه یابو می‌فهمی بلانسبت یابو
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تو و نظامِ جهنمی ولایتِ فقیه که نه دستتان آلوده است و نه نیتت تان . وقاحت پیشِ شماها شرمنده میشود.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:22
Tehran iran - تهران - ایران
حاجی تازه داره ۲هزاریش میوفته ، اگر که آمریکا بخواهد درعرض ۴۸ ساعت دیگر اثری از داعش باقی نمیمونه، اینها دارن یک ارتش بسیار قوی و یگانه تشکیل میدهند برای از بین بردن آخوندها و پوتین سایکو پات و ورشکست کردن چین . در آینده بسیار نزدیک عمامه ها و عباها و تمام مقدساتشون را میرزن تو مستراح و ملّت ایران برای همیشه از شرّ اسلام و این کثافتها خلاص میشن. البته آزادی پرایسش خیلی بالاست
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 13:58
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
کلا علاقه شدیدی ایشان به فرصت سوزی دارند. عقده ای. از وقتی که اون شعر رو روی تخت بیمارستان خوندی و طفصیر کردی فهمیدم عقده حقارت شدید داری که کشور رو هم به این روز انداختی.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:38
eydad - مونترال - کانادا
پروستات رو انداختی بیرون شیر شدی هان!
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:43
siavash2a - تهران - ایران
مردم خر نیستن همه چیو میدونن.خوبه که واسه کنفرانس ده کشور اطراف داعش هیچ دعوت نامه ای به ایران ندادند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 15:08
hassan5 - تهران - ایران
خامنه ای راست میگوید که درخواست امریکا را برای حمله بداعش را رد کرده است .چون حکومت اسلامی ایران که نمیتواند بر علیه حکومت اسلامی عراق و شام دست بکار .هر دو از یک کرباسند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 15:37
dara20 - تهران - ايران
آخه با این پروستات متورم و بخیه که نمیشه مذاکره کرد الان چلاق علی‌ نیاز مبرم به وافور و منقل و شیره‌ داره تا چند ماهی‌ بکشه رو بیاد
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 17:45
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
دریای پارس این لینک رو تماشا کن ببین عراقی ها وکردها چی در مورد نیروهای ایرانی میگند. . https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-29186506
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:13
شوخی کردم - دالاهو - کردستان
رزم جو - لوس انجلس - امریکا. آیا نیروهای ایرانی در حق خود مردم ایران چکار میکنند که حالا تو شدی طرفدار سپاه؟ بالاخره من نفهمیدم تو ضد کردها هستی یا آمریکاییها؟ یا طرفدار سپاه؟ تکلیف خودتو با خودت روشن کن!
‌چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.