رفسنجانی: وضعیت آزادی بیان باید به تدریج اصلاح شود

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت یکشنبه ۲۳ شهریورماه گفته است که وضعیت آزادی بیان در ایران «کمی بهتر» شده، ولی این وضعیت قانع کننده نیست و می بایست «به تدریج» اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  رییس مجمع تشخیص مصلحت عصر یکشنبه در جمع  ائتلاف اصلاح طلبان خراسان با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم گفته است:« من قبول ندارم که دکتر روحانی ذره ای از اهداف خود دور شده است اما میدان عمل آسان نیست و اکنون از ۸ سال شرایطی بیرون آمدیم که در همه شرایط زندگی مان این شرایط نامناسب نفوذ کرده است.»

اکبر هاشمی رفسنجانی از حامیان اصلی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ بود. وی پس از رد صلاحیت توسط شورای نگهبان از حسن روحانی حمایت کرد.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت محمود نژاد  و «بیکاری تحصیلگردگان و وضعیت اشتغال»، گفته است: دولت قبل خواست تا با یارانه مردم را راضی کند در حالی که می شد این یارانه خرج اشتغال شود و اگر در هر خانواده یک شغل ایجاد می شد بیش از ۱۶ برابر یارانه برای یک خانواده مفید بود.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه با اشاره به این که «باید درها را باز کنیم» گفته است: امروز در خارج از این مرزها به ایرانی ظلم می شود و تبلیغات منفی علیه ما  زیاد است اما ایرانی اصیل و نجیب می تواند به خاطر افکار سالم در دنیا مطرح باشد.

اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه گفته است: در حال حاضر وضعیت آزادی بیان کمی بهتر شده اما هنوز قانع نیستیم و باید به تدریج اصلاح شود.

درحالی رییس مجمع تشخیص مصلحت خواهان بهبود تدریجی وضعیت آزادی بیان در ایران شده است که روز گذشته سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گفته بود که وعده های حسن روحانی محقق نشده است.

به گزارش رویترز در گزارش سالیانه سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشر در ایران آمده است: رئیس‌جمهور روحانی وعده داده بود که از فشارها بر آزادی بیان بکاهد و امنیت رسانه‌ها را تضمین کند»، با این همه «متاسفانه آن وعده‌ها هنوز نتیجه چشم‌گیری در بر نداشته است و فشارها بر آزادی بیان کماکان بسیاری از عرصه‌های زندگی (در ایران) را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

اخیرا محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، که از چهره‌های حامی حسن روحانی در انتخابات بود، گفته است، برخی جریان‌های سیاسی با تداوم «فضای امنیتی» به حیات خود ادامه می‌دهند و آقای روحانی نیز نمی‌تواند این «واقعیت‌ها» را یک شبه تغییر دهد.

«نمی توان، جلوی فناوری ارتباطات را گرفت»

رییس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه گفته است: الان نمی شود، جلوی فناوری ارتباطات را گرفت و در کمتر خانه ای تحصیلکرده و دانشجو وجود ندارد و امروز همه خانواده ها آگاهند و اطلاع از همه اخبار دارند.

وی اضافه کرده است: حتی کودکان مدرسه هم سیاسی شده اند؛ حرف ها را درک می کنند؛ این جامعه فریب نمی خورد؛ طبیعت و راه خدا اعتدال است، جامعه ما نیز این را فهمیده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از اظهارات خود ابراز امیدورای کرده است که زنان  در ایران همچنان که در رده های علمی و اجتماعی از مردان پیشی گرفته اند، بتوانند با کسب  کرسی های مجلس نمایندگان و شورا ها به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابند.

+28
رأی دهید
-6

shahab46 - هانوفر - المان
این مردمی که من میبینم الان برات دست میزنند و هورا میکشند
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 11:02
dara20 - تهران - ايران
خفه شو یابو، مردک جنایتکار تو از آزادی و آزادی بیان حرف نزن، بی‌ شک اعدام‌های فله‌ای دهه ۶۰ یادت نرفته که یک پای اصلی‌ آن‌ جنایت‌ها تو بودی.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 17:47
aram.01 - کردستان - ایران
این کوسه خیلی سیاستمدار چیره دستیه.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 21:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.