وزارت علوم ایران فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد را غیرقانونی اعلام کرد

احمدی‌نژاد آبان ۱۳۹۰ در اجلاس وحدت جوانان سخنانش را پای تخته سیاه نوشت


وزارت علوم ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که فعالیت دانشگاه غیرانتفاعی ایرانیان متعلق به محمود احمدی‌نژاد، غیرقانونی است و وزارت علوم آن را تایید نمی‌کند.

در اطلاعیه وزارت علوم ایران آمده است: "آنچه به عنوان دانشگاه ایرانیان یا 'دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی جامع بین‌المللی ایرانیان' یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو" است.

وزارت علوم ایران می‌گوید مجوزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران برای تاسیس این دانشگاه داده، "لغو" شده است.

این در حالی است که دانشگاه ایرانیان اعلام کرده فرآیند پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای آموزش مجازی و زبان‌های خارجی آغاز شده است.

از زمان اعلام تاسیس این دانشگاه توسط محمود احمدی‌نژاد و جمعی از نزدیکانش از جمله اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی، بحث‌های زیادی درباره عملکرد این دانشگاه وجود داشته است.

یکی از موضوعات، ماجرای واریز ۱۶ میلیارد تومان از نهاد ریاست‌جمهوری برای تاسیس این دانشگاه بوده است.

در حالی که مخالفان تاسیس این دانشگاه، آن را غیرقانونی خوانده بودند، مدیران دانشگاه در سایت اینترنتی آن پاسخ داده بودند که شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز لازم برای تاسیس این دانشگاه را صادر کرده است.

در پی این اختلاف‌نظرها درباره وضعیت قانونی تاسیس دانشگاه، رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند شورای عالی انقلاب فرهنگی تیرماه گذشته مجوز پیشین خود درباره تاسیس دانشگاه ایرانیان به ریاست محمود احمدی‌نژاد را لغو کرده است.

امروز، ۲۳ شهریور، وزارت علوم ایران هم در نهایت اعلام کرد مجوزهای صادر شده، لغو شده و "وجاهت قانونی" ندارد.

تحلیل

جمشید برزگر
تحلیلگر مسائل ایران در بی‌بی‌سی


مخاطب اطلاعیه جدید وزارت علوم بیش از صاحبان و مسئولان دانشگاه ایرانیان، متقاضیانی هستند که احتمال دارد برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ثبت‌نام کنند.
وزارت علوم قبلا هم این دانشگاه را غیرقانونی خوانده بود اما مسئولان دانشگاه ایرانیان با نادیده گرفتن آن، اعلام کردند امسال دانشجو خواهند گرفت. به این ترتیب، وزارت علوم به جای برخورد با موسسه‌ای که آن غیرقانونی می‌داند، چاره را در فراخواندن متقاضیان از خودداری در ثبت‌نام در این دانشگاه دیده و به آنها هشدار داده است.
ناتوانی در جلوگیری از فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد و همراهانش تنها به دانشگاه ایرانیان محدود نمی‌شود. اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری بار دیگر از بازنگردانده شدن اموال دولتی توسط برخی مسئولان دولت دهم گلایه کرده و گفته دولت این موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع داده است. بخشی از این اموال در اختیار دانشگاه ایرانیان قرار گرفته است.
به نظر می‌رسد دولت حسن روحانی در جلوگیری از فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد و همراهانش تنهاست یا دست‌کم به اندازه محمود احمدی‌نژاد از حمایت دیگر مراکز قدرت برخوردار نیست. چند هفته پیش، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای هیئت دولت آنها را به نقد "مبالغه‌آمیز و غیرمنصفانه، اغراق‌آمیز و تخریبی" متهم کرد و از آنها خواست درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم سکوت کنند و اگر اشتباهی هم صورت گرفته، بدون اظهارنظر آن را اصلاح کنند.

+41
رأی دهید
-2

be_pa.khaste - هارلم - هلند
والا تو مگه کاری کنی‌ این مردم یه تکونی بخورن وگرنه هیچکی نمیتونه ریشه این جمهری ننگین اسلامی روح بخشکنه
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 20:48
مترلینگ - منچستر - انگلستان
دانشگاهی که این یارو علم کرده باشه با اون سواد تخیلی ش لابد استادش هم خودش وامثال خودش باشن مثل نیرو آموزش وپرورشش که یه مشت بیسواد تر از خودش بودن همون بهتره درش رو گل بگیرن
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 22:08
نازک بین - شفیلد - انگلستان
کارهائی که احمدی نژاد انجام داده و هنوز هم گهگاهی انجام میدهد همه اش همانند تخته سیاه باید گفت سیاه نمائی است تا واقعیت در عمل او یک شیاد سیاسی بیش نیست آنهم با حمایت تعدادی اندک در اطرافش بخاطر منافع مشترک.و خالی کردن جیبت ملت .خوشبختانه دستش دیگه برای ملت رو شده و کسی برای او تره خورد نمی کند.
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 22:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.