واکنش‌ها به قتل امدادگر بریتانیایی

گروه دولت اسلامی میگوید دیوید هینس را به تلافی همکاری بریتانیا با آمریکا برای مقابله با این گروه کشته است

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا،‌ قتل دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی به دست گروه دولت اسلامی یا داعش را "شرارت محض" توصیف و آنرا محکوم کرد.

او وعده داد که از تمام توانش برای دستگیری قاتلان این شهروند بریتانیا استفاده کند تا عدالت در مورد آنها اجرا شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز با صدور بیانیه ای "قتل وحشیانه" دیوید هینس را محکوم کرده و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است.

آقای اوباما گفت که آمریکا شانه به شانه بریتانیا ایستاده است و تأکید کرد که مقابله با پیکارجویان گروه دولت اسلامی باید در چارچوب یک ائتلاف بین المللی باشد.

هم زمان،‌ وزارت امور خارجه‌ آمریکا اعلام کرده است که ژنرال جان آلن،‌ فرمانده سابق نیروهای بین المللی در افغانستان به سمت نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی علیه گروه دولت اسلامی منصوب شده است.

گروه دولت اسلامی شنبه شب (۱۳ سپتامبر) با انتشار ویدویی اعلام کرد که سر دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی را بریده است.

گروه دولت اسلامی پیشتر دو خبرنگار آمریکایی به نام های جیمز فولی و استیون ساتلوف را نیز به خاطر حملات هوایی آمریکا به اهدافش در شمال عراق سر بریده بود.



جیمز فولی اولین خبرنگار آمریکایی بود که گروه دولت اسلامی سرش را برید



در پی انتشار ویدیوهای مربوط به قتل خبرنگاران آمریکایی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در نظر دارد به اهداف گروه دولت اسلامی در سوریه نیز حمله هوایی کند.


ویدیوی جدید،‌ پیام به دیوید کامرون

گروه دولت اسلامی در ویدیوی سر بریدن دیوید هینس، فرد دیگری را هم نشان داده است که می گوید شهروند بریتانیاست و هشدار داده است که او را نیز خواهد کشت.

سخنگوی دولت بریتانیا می گوید که در پی انتشار این ویدیو، دیوید کامرون با احضار وزرا و مقام های امنیتی ارشد، یک نشست اضطراری "کمیته کبرا" (کمیته ویژه امنیتی کابینه بریتانیا) برگزار می کند.

اد میلیبند، رهبر حزب کارگر نیز با صدور بیانیه ای قتل‌‌ آقای هینس را مشمئز کننده و وحشیانه توصیف کرده است.

در این ویدیو مردی که لباس نارنجی بر تن دارد بر زمین زانو زده و مردی که لباس سیاه پوشیده، صورتش را پوشانده و چاقویی در دست دارد در کنار وی ایستاده است.

قربانی پس از آن که خودش را دیوید هینس معرفی می کند، خطاب به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید که او را مسئول قتل خود می داند.



دیوید هینس، ۴۴ ساله، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی در استان ادلب سوریه ربوده شد



او می افزاید بریتانیا وارد ائتلاف ضد گروه دولت اسلامی شد همان طور که نخست وزیر سابق تونی بلر در زمان ریاست جمهوری جورج بوش با آمریکا برای حمله به عراق همکاری کرده بود.

او می گوید:‌ "متاسفانه این مردم بریتانیا هستند که در نهایت هزینه تصمیمات خودخواهانه پارلمان ما را می پردازند."

مرد قاتل که به نظر می رسد لهجه بریتانیایی دارد نیز می گوید:‌ "این مرد بریتانیایی باید هزینه قول تو دیوید کامرون برای مسلح کردن نیروهای پیشمرگه (کرد) علیه گروه دولت اسلامی را بپردازد."

دولت بریتانیا به نیروهای کرد عراق در نبردشان با نیروهای دولت اسلامی کمک تسلیحاتی کرده است.

+60
رأی دهید
-9

hassan5 - تهران - ایران
این شجره خبیثه که ریشه در اسلام ناف محمدی دارد توسط خمینی از زباله دان تاریخ بیرون اورده شده است.تا حکومت اسلامی ایران برقرار است اش همین و کاسه همان.( بازی اسلامی یا جهاد نکاح)(در اسلام برای حفظ بیضه اسلام هر کاری انجام میشود)
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 11:50
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
نرید بابا اونجاها. نرید. عجبا. اصلا از سواحل مدیترانه لبنان تا هندوکوش دورشو یه خط قرمز کلفت بکشید و روى هر نقشه اى بنویسید منطقه آدم خوران. منطقه وحش. یارو اینجا بدنیا آمده بزرگ شده خواننده رپ بوده تو برلین، رفته عراق شده مبارز داعشى سر میبره. اینجا پلیس شریعه درست کردند تو خیابان ها گشت میزنند و جلوى دختران و پسران مسلمان زاده را میگیرند که چرا مثلا شلوار جین پاته؟ هیچکس هم نیست بهشون بگه حالت چطوره؟! بعدا این آقا میره اونجا امدادگرى کنه. ولشون کنید. اول از همه این وحابى ها و سلفى هاى داخل اروپا رو با یه تیپا پرتشون کنید از این کشور بیرون. با چند تا هواپیماى هرکولس ببریدشون تو همون عراق.!
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 13:09
perser68 - آلمان - آلمان
به هر حال کسی که وارد یه چنین منطقه ای میشه و قصدش هر چی که هست باید به این روزا هم یه نظری بندازه! اگه شغلش اینه،یا شغلم حلال جونم آزاد،نمیرم و یا اینجوری خونواده خودمو یه عمر متأثر میکنم! من به ایرانش نمیرم،آقا رفته وسطه آدمخورا !!!
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 13:10
halk_35 - لیوواردن - هلند
دیگه واقعاً از اسم اسلام حالت تهوع دست میده به من . قرن بیست و یکم آدم خوارهای اسلامی زامبی شدن
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 21:01
shaboruz - پاریس - فرانسه
دنیا چه قصاب خونهٔ متعفنی شده ! فرخزاد و بختیار و شهریار شفیق و پوینده و مختاری و و وووووووووووووووووووووووووو....... همه همین شکلی کشته شدن! پیدا کنید عالیجنابان را!!!!!!!!
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 17:40
سرسره - اهواز - ایران
قرن 21 شده قرن کشتن ادمها با سربریدن اونم به دست وحشیهایی که سراززباله دان تاریخ دراوردن ای تف ولعنت
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 00:05
مترلینگ - منچستر - انگلستان
خود انگلیس بیشتر از همه مقصره که میذاره این گروههای تروریستی تو مملکتش رشد کنند کم نبودن انگلیس هایی که به داعش پیوستن تازه قراره تو لندن هم اوراق بهادار اسلامی راه بندازن خدا میدونه تو مخش چیه اسلحه های ابرقدرتها رودستشون مونده خزانه خالی شده باید این گروهها رو علم کنند تا با فروش اسلحه جیبشون رو پر کنند والا هیچ کس پس اینا بر نمیاد؟کافیه چند کشور هم پیمان بشن نسل این وحشیا رو بکنن که دیگه هیچ ننه قمری به اسم دین واعلام حکومت دینی از این غلطا نکنه
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 22:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.