خانواده امدادگر بریتانیایی اسیر 'داعش': گروگانگیرها با ما تماس بگیرند

گروه دولت اسلامی در ویدئوی مربوط به قتل استیون ساتلوف هشدار داد که امدادگر بریتانیایی نفر بعدی است

خانواده امدادگر بریتانیایی که هم‌اکنون اسیر گروه دولت اسلامی (داعش سابق) است، از این گروه شبه‌نظامی خواسته است تا با آنها تماس بگیرد.

خانواده این امدادگر ۴۴ ساله در یک بیانیه گفته‌اند که گروه دولت اسلامی به پیام‌های پیشین آنها پاسخی نداده است.
 

گروه دولت اسلامی در هفته‌های اخیر، ویدئوهایی را از بریده شدن سر دو خبرنگار آمریکایی منتشر کرده است که در  آخرین آنها، هشدار داده می‌شود که یک امدادگر بریتانیایی نفر بعدی است، مگر این که آمریکا به حمله‌های هوایی به پایگاه‌های آن گروه در عراق و سوریه پایان دهد.

این امدادگر سال گذشته و زمانی که به همراه یک خیریه در حال انتقال کمک‌های بشردوستانه در سوریه بود، ربوده شد.

در بیانیه خانواده او خطاب به شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی آمده است: "ما پیام‌هایی برای شما فرستادیم، ولی پاسخی دریافت نکرده‌ایم. از کسانی که او را در اختیار دارند، می‌خواهیم که با ما تماس بگیرند."

نزدیک به یک ماه پیش، گروه دولت اسلامی ویدئوی مربوط به کشته شدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را منتشر کرد و در آن تهدید کرد که استیون ساتلوف، یک خبرنگار آمریکایی دیگر، نفر بعدی است.

ویدئوی مربوط به کشته شدن استیون ساتلوف هم اندکی بعد منتشر شد و در آن گفته شد که امدادگر بریتانیایی نفر بعدی است.

او که دو فرزند دارد در استان ادلیب سوریه و زمانی به گروگان گرفته شد که با یک سازمان خیریه فرانسوی در حال رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم محلی بود.

او پیش از این در لیبی و سودان جنوبی هم فعالیت‌های مشابهی داشت.

فیلیپ هموند، وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است که دولت "هر اقدامی" که در توان داشته باشد، برای حمایت و محافظت از امدادگر بریتانیایی به عمل می‌آورد.

+32
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.