انتقاد دوباره مطهری از حصر «غیرقانونی» موسوی و کروبی

به‌رغم جواب گرفتن از رهبر جمهوری اسلامی درباره حصر رهبران جنبش سبز، علی مطهری، نماینده مجلس ایران، بار دیگر حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «مغایر با قانون» دانست و خواستار برگزاری دادگاه برای آنها شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که «مصلحت کشور اقتضا می‌کند» که میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی آزاد شوند، زیرا به گفته او «اگر در شرایط حاضر اتفاقی برای آنها رخ دهد و یکی از آنها از دنیا برود غده چرکینی در نظام اسلام پایه‌گذاری می‌شود».

وب‌سایت کلمه روز جمعه، ۲۱ شهریور، گزارش داد که آقای مطهری در یک نشست دانشجویی بار دیگر پیشنهاد داده که این سه نفر، محمود احمدی‌نژاد و «دیگر عوامل فتنه که سهوا یا عمدا در فتنه نقش داشتند»، در یک «دادگاه علنی محاکمه شوند».

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته است که «عدالت باید رعایت شود و همه به حکم دادگاه تمکین کنند» و افزوده است: «این که بگوییم اینها فتنه‌گر و خائن هستند نمی‌شود. این که اجازه صحبت به آنها ندهیم را روشی درست نمی‌دانم.»

علی مطهری پس از حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ تاکنون همواره تاکید کرده که محمود احمدی‌نژاد نیز در شکل‌گیری «فتنه» نقش داشته و باید در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی محاکمه شود.

رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی از اعتراضات به اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد که به «جنبش سبز» مشهور شد، به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

آقای مطهری در عین حال با انتقاد از حبس خانگی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری بدون برگزاری دادگاه و حکم قضایی، خواستار تعیین تکلیف این موضوع شده است.

علی مطهری روز یک‌شنبه، هشتم تیر، به خبرآنلاین گفته بود که در دیداری با رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای به او گفته است که «جرم» مهدی کروبی و میرحسین موسوی «بسیار بزرگ» است و در صورت محاکمه این دو «حکم سنگینی» در انتظارشان خواهد بود.

به گفته آقای مطهری، رهبر جمهوری اسلامی این پاسخ را به درخواست او برای محاکمه رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ بیان کرده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد که آقای خامنه‌ای در پاسخ به او گفت: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

آقای مطهری در سخنرانی اخیر خود نیز گفته است که «بنده اصل ولایت فقیه را قبول دارم و ایشان [خامنه‌ای] را یک رهبر موفق می‌دانم، اما ممکن است در برخی مسائل نظرم با ایشان یکی نباشد و راجع به مقطع سال ۸۸ ابهام و سوال دارم که اشکالی ندارد.»

به نوشته وب‌سایت کلمه که اخبار مربوط به میرحسین موسوی را پوشش می‌دهد، در حالی ۱۳۰۰ روز از حصر آقای موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد می‌گذرد که هنوز هیچ نهاد رسمی و قانونی در کشور مسئولیت حبس آنان را بر عهده نگرفته است.

+23
رأی دهید
-1

shirzan e irani - استکهلم - سوئد
سر همشون بند جمع و تفریق و سود و زیان برایِ نظام فاسد است، نه عدالتی نه انسانیت نه تقوا، فقط نظام‌شان باید تحمیل شود که بیشتر خون بریزد و به جنگ خدا و مردم برود.
شنبه 22 شهريور 1393 - 23:42
siavash2a - تهران - ایران
خیلی مردی اقای مطهری فقط پیگیری کن
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 07:50
مترلینگ - منچستر - انگلستان
خوب دیکه از سیاهی بالاتر رنگ نیست اعدام هم بشن بهتره از این زندگی اینا فقط میخوان از جواب دادن طفره برن
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 23:05
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
درود بر مطهری . خیلی بهتر از اونایی هستن که فقط ادعا میکنن.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 14:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.