طرح برخورد با توهین به خمینی به «کمیسیون عالی امنیت» رسید

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی ایران خبر داد که در آخرین جلسه کمیسیون عالی امنیت کشور نامه‌هایی به دو سازمان ابلاغ شده برای شناسایی و برخورد با افرادی که، به گفته او، در شبکه‌های اجتماعی به آیت‌الله خمینی «توهین» می‌کنند. به گفته این مقام، پیام‌های خصوصی ایرانی‌ها در وایبر و واتس‌اپ قابل کنترل است.

منظور این فرمانده پلیس از «کمیسیون عالی امنیت» می‌تواند «کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی» باشد. این کمیسیون زیر نظر شورای عالی فضای مجازی که به فرمان آیت‌الله علی خامنه‌ای تشکیل شد فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری نسیم، کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا، روز جمعه، ۲۱ شهریور، گفت: «شناسایی کسانی که منشاء انتشار پیام‌های توهین‌آمیز به امام خمینی هستند روال خودش را طی می‌کند، ولی در حال حاضر مرکز ملی کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه در این زمینه مسئول است.»

اشاره این مقام پلیس ایران به لطیفه‌هایی است که در چند هفته اخیر با ترجیع‌بند «صفات بارز امام» درباره آیت‌الله خمینی در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران ایرانی رد و بدل می‌شود.

وی اضافه کرد: «در آخرین جلسه کمیسیون عالی امنیت... نامه‌ای به دو سازمان در این زمینه ابلاغ شد که به طور جد با این پدیده برخورد شود و سایر دستگاه‌های امنیتی نیز این اقدام را انجام می‌دهند.»

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی اشاره‌ای به نام دو سازمان مخاطب نامه‌ها نکرده است.

سخنان آقای هادیانفر ده روز پس از آن بیان می‌شود که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه، ۱۱ شهریور، تهدید کرد که با «توهین» به آیت‌الله خمینی در فضای مجازی برخورد پلیسی و قضایی خواهد شد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود مدعی شده است که پیام‌های خصوصی افراد در اپلیکیشن‌هایی چون وایبر و واتس‌اپ توسط پلیس فتا «قابل کنترل است».

وی در همین زمینه به دستگیری افردی اشاره کرده است که به گفته او منشاء شایعه موضوع جریمه‌های رانندگی و آسپرین بوده و اولین کسانی بوده‌اند که این موضوعات را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

در چند هفته اخیر رد و بدل شدن لطیفه‌هایی درباره آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه در ایران از جمله در وایبر و ایجاد صفحاتی در وب‌سایت فیس‌بوک در این باره واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی و رسانه‌های ایران به دنبال داشته است.

برخی از کاربران صفحات اجتماعی از این اقدام استقبال و اقدام به بازنشر این لطیفه‌ها در سطح وسیع کرده و در مقابل برخی از شخصیت‌های سیاسی و وب‌سایت‌های خبری این گمانه را مطرح کرده بودند که انتشار «حجم قابل توجه» لطیفه درباره آیت‌الله خمینی زمینه‌سازی برای فیلتر شدن وایبر است.

در همین زمینه در برخی از صفحات فیس‌بوک نیز نامه‌ای منتسب به سپاه پاسداران خطاب به وزیر ارتباطات در دولت حسن روحانی برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه منتشر شده است.

نامه‌ای که، به نوشته خبرگزاری دولتی ایرنا، دارای غلط‌های تایپی و محتوایی است.

همین خبرگزاری روز ۹ شهریور در گزارشی بدون نام بردن از سپاه پاسداران به نقل از محمود واعظی، وزیر ارتباطات، این نامه را جعلی خواند.

وب‌سایت جماران که زیر نظر موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی اداره می‌شود نیز راه افتادن موجی از این لطیفه‌ها در شبکه‌های اجتماعی را «مشکوک» توصیف کرده است.

+15
رأی دهید
-53

avangard - تهران - ایران
«مشکوک» توصیف کرده . اوووووه... مشکوک...حالا چکار کنیم؟
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:55
Botparast - میلان - ایتالیا
پس همه با هم؛مرگ بر خمینی!
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:59
arian1 - ابادان - ايران
این توهین را هم به بقیه توهین های دیگر بر خمینی ملعون ومنفور اضافه کنید. لعنت وتف ونفرین ابدی بر روح و نام خمینی تا ابد.
شنبه 22 شهريور 1393 - 00:09
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ننگ‌ بر قبیله سیک‌های هندوستان.امین
شنبه 22 شهريور 1393 - 01:21
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
. اشکالی ندارد درباره من جک میسازید ، لاکن مبادا شریعتی و الخصوص نمیر کبیر آیت الله جنتی را از یاد ببرید . رفیق بازی از خصوصیات بارز آن عمام بود & روزی چای داغ روی پدر امام ریخت و سوخت. از آن روز به بعد پدرسوختگی از ویژگی های بارز امام شد!! & . عمام هرگز به پمپ بنزین نرفتند. می فهمی یعنی چی؟. یعنی عمام بی باک بودند. بی باک بودن از صفات بارز عمام بود & روزی توپ پلاستیکی بچه های کوچه به داخل خانه امام افتاد. امام خطاب به بچه های توی کوچه که فوتبال بازی میکردند گفت سری بعد اگر توپتان اینجا بیفتد پاره اش میکنم. دادن فرصتهای دوباره به جوانان از صفات بارز امام بود &. روزی امام زیر عبایشان چیزی قایم کردند و آن قسمت عبا برجسته شد!همین مورد از برجسته ترین صفات امام بود .
شنبه 22 شهريور 1393 - 05:59
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
. امام شخصی را در راه دید به او گفت در چه حالی؟ شخص گفت انقدر خسته ام که نگو، امام فرمودن باشه نمیگم، ....رازداری از صفات بارز امام بود. & یک روز حضرت امام کتاب ولایت فقه شان را باز نموده شروع به عر عر کردن نمودند..... خر خونی از صفات بارز امام بود & عمام هر رزو میرفتن باشگاه بدنسازی و تن و بدن خود را پرورش میدادن . تن پروری از صفات بارز ایشان بود. & روزی فرزی نزد امام امد و از برق رفتن و در تاریکی شام خوردن گله کرد . امام پیشنهاد داد در هنگام خوردن شام از چراغ نفتی استفاده کنند...اوردن نفت سر سفره مردم از صفات بارز عمام بود .
شنبه 22 شهريور 1393 - 06:09
martinT - هایدلبرگ - آلمان
روزی مریدان از امام پرسیدند، اماما در میان سبزیجات نظرتان در مورد خیار چیست؟ امام به فکر فرو رفت و فرمود: باید بشینم روش فکر کنم. رو خیار نشستن و فکر کردن از صفاتِ بارزه امام بود
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:54
علی چپ دس - رشت - ایران
پلیس هیچ غلطی نمیتانا بکنا . امکام خمینی
شنبه 22 شهريور 1393 - 06:35
زوربا - اصفهان - ایران
خامنه ای و بیت منحوسش,حتما از این جریان خوشحال هم هستند,اما نوبت انها هم میرسد.
شنبه 22 شهريور 1393 - 12:56
مترلینگ - منچستر - انگلستان
میخوان وایبر رو فیلتر کنن دنبال بهانه هستن اینا به زاد ورود عمام هم رحم نکردن حالا واسه جوک ناراحتن مگه قبلا جوک نمیساختن؟
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 23:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.