ایران در میان ده کشور اول با بالاترین میزان سرقت در جهان

تقاطع: گروه “تجزیه و تحلیل” موسسه‌ی نظرسنجی “گالوپ” نتایج تحقیقی را درباره‌ی میزان سرقت در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده که بر اساس آن ایران در کنار ده کشور افریقایی در صدر کشورهایی که بیشترین دزدی در آن اتفاق می‌افتد قرار دارد.

به گزارش “تقاطع” و به نقل از “بیزینس اینسایدر”، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که از میان افراد بزرگ‌سال در ۱۳۴ کشور جهان انتخاب شده بودند، به این سوال پاسخ داده‌اند که «آیا در سال ۲۰۱۳ پول یا دارایی از آن‌ها یا یکی از اعضای‌ خانواده‌شان دزدیده شده است؟»

حدود ۱۴ درصد پرسش‌شوندگان در این ۱۳۴ کشور به این سوال، پاسخ مثبت دادند که در کشورهای جنوب صحرای افریقا، وضعیت از متوسط جهانی به مراتب بدتر بوده است.

بر اساس نتایج “گالوپ”، درحالی که در کشور سیرالئون، نیمی از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته مورد سرقت قرار گرفته‌اند، در کشور همسایه‌ و هم‌زبان ایران، تاجیکستان، تنها یک درصد مردم از سرقت از خود یا خانواده‌شان خبر داده‌اند.

هم‌چنین بعد از سیرالئون، نه کشور دیگر افریقایی شامل اوگاندا، بوتسوانا، مالاوی، تانزانیا، افریقای جنوبی، کنیا، زامبیا، نیجریه و غنا دارای بیشتری میزان سرقت هستند که در رتبه‌ی دهم، در کنار کشور غنا، نام ایران با ۳۰ درصد گزارش سرقت به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، در ایالات متحده امریکا، ۱۷ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته از آن‌ها دزدی شده که این رقم تقریبا نزدیک به متوسط جهانی به دست آمده از تحقیق است.

+32
رأی دهید
-6

ramtin.p - دورتموند - المان
علی‌ خامنه ای‌: ما رکورد زدیم
جمعه 21 شهريور 1393 - 22:09
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
ما رکورد زدیم. شاه رفت , خمینی آمد, نابود کردن مملکت از صفات بارز امام بود.
جمعه 21 شهريور 1393 - 22:23
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
چرا که نه پس اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی چی‌
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:02
zooom - تهران - ایران
اااااا پس تایلند بالی مالزی برزیل گامبیا سومالی و.. اونا چی عجیبه در تایلند دو بار خفت شدم و پول دادم در بالی 3 بار پلیس رفتم پلیس از همه دزد تر عجب عجب
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:14
دریای پارس - ایران - ایران
واقعا درسته.دیگه فقط مونده جوراب را از پا بدزدن.پلیس هم فوق العاده ناتوانه.اونوقت این خامنه ای بوگندو میگه جمعیتمون کمه.
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:19
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
عجب ...در کشور همسایه‌ و هم‌زبان ایران، تاجیکستان، تنها یک درصد مردم از سرقت از خود یا خانواده‌شان خبر داده‌اند. پس این‌ها قبول ندارند که مسئولین رژیم و دست اندر کاران از همه ملت ایران دزدی میکنند ، لابود سران و مسئولین رژیم از مردم کشور‌های دیگر دزدی میکنند
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:25
siavash2a - تهران - ایران
اگه افریغارو کنار بزاریم تو کشورهای اسیایی و اروپایی اوله.دست اقا درد نکنه با این مدیریت جهادی و جهانیش
شنبه 22 شهريور 1393 - 06:56
aram.01 - کردستان - ایران
یه خورده دیگه تلاش کنید بچه ها ، تا قهرمانی چیزی نمونده...
شنبه 22 شهريور 1393 - 13:00
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
این کرامتِ انسانی‌ است که خمینی و یارانِ هم پیاله اش وعده دادند.
شنبه 22 شهريور 1393 - 13:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.