محمد خاتمی در نامه به رهبر ایران برایش 'دعا' کرد

جلسه هیات دولت در سال ۱۳۸۰ با حضور رهبر ایران


محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران که از بعد از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ در دیدارهای رسمی با رهبر ایران غایب بوده است، در نامه‌ای به آیت‌الله علی‌خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از جراحی موفقیت‌آمیز وی ابراز خوشحالی کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه، هفدهم شهریور، در بیمارستانی در تهران تحت عمل جراحی پروستات  قرار گرفت و در این مدت اکثر مقامات حکومتی به دیدار وی رفته‌اند. از زمان اعلام این خبر، وبسایت آقای خامنه‌ای تصاویر مربوط به دیدار مقامات ارشد سیاسی و مذهبی ایران را منتشر کرده است که در بیمارستان به دیدار او رفته‌اند، ولی تصویر یا خبری از ملاقات احتمالی محمد خاتمی با رهبر ایران در بیمارستان منتشر نشده است.

آقای خاتمی روز جمعه، ۲۱ شهریور، گفت که نامه‌ای از سوی مجمع روحانیون مبارز به امضای وی برای آیت‌الله خامنه‌ای فرستاده شده است. در این نامه به گفته رئیس‌جمهور سابق ایران، "از موفقیت عمل جراحی اظهار خوشحالی و آرزوی تندرستی هرچه زودتر برای ایشان شده است."

در وبسایت مجمع روحانیون مبارز نیز آمده است که این نامه با امضای آقای خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع برای رهبر ایران فرستاده شده است.

رئیس‌جمهور سابق ایران که در اردکان، زادگاه خود، در جمع مسئولان استان، شهرستان و اعضای شورای شهر سخن می‌گفت، برای سلامتی آیت‌الله خامنه‌ای "دعا" کرده است.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران، هشت سال هدایت امور ایران را در دوره اصلاحات به عهده داشت. او در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج آن انتخابات بود و گفته می‌شود که از آن زمان، از دایره نزدیکان رهبر ایران کنار گذاشته شده است.

آقای خاتمی، پیش از این در گفت‌وگویی با نشریه اندیشه پویا گفته بود که از زمان برگزاری انتخابات در سال ۱۳۸۸ نتوانسته است از ایران خارج شود.

متن نامه مجمع روحانیون مبارز  به شرح زیر است:

محضر مبارک رهبر عالیقدر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

خبر عمل جراحی موفقیت‌آمیز انجام شده موجب مسرت اقشار مختلف در خارج و داخل کشور به ویژه ملت بزرگ ایران گردید.گزارش رییس محترم گروه پزشکی آرام‌بخش خاطر همه علاقه‌مندان در سراسر کشور شده است.

با کمال خرسندی از سلامت وجود مبارک، عافیت جنابعالی و دوام عمر شریف را از خداوند بزرگ مسالت داریم.

امید است عنایت خاصه حضرت بقیه الله اروحنا له الفدا همواره و در همه حال شامل وجود مبارک باشد.

ایام عزت مستدام

مجمع روحانیون مبارز

سیدمحمد خاتمی

تحلیل

جمشید برزگر
تحلیلگر مسائل ایران در بی‌بی‌سی


محمد خاتمی، تنها رئیس‌جمهور دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بوده که نشانی از او در عیادت از رهبر جمهوری اسلامی دیده نشد.
غیبت او باعث شد تا بار دیگر روابط کسی که هوادارانش از او به عنوان رهبر اصلاحات یاد می‌کنند، با رهبر جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد و این سوال مطرح شود که آیا محمد خاتمی خود حاضر نشده به عیادت آیت‌الله خامنه‌ای برود یا این اجازه به او داده نشده است؟
حتی شماری از هواداران محمد خاتمی در شبکه‌های اجتماعی از او خواستند تا به عیادت آیت‌الله خامنه‌ای برود و با بوسیدن چهره وی، مقدمات آشتی ملی را فراهم آورد. اما چنین اتفاقی نیفتاد. چرا؟
در اواخر سال ۹۱، محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد و مشاور فرمانده کل سپاه ایران، در اظهاراتی که هرگز از سوی محمد خاتمی یا نزدیکان او تکذیب نشد، گفت: "خاتمی در این سه سال امکان دیدار با رهبری را نداشته است٬ در صورتی که تا پیش از آن، هر ماه یک بار از این امکان استفاده می‌کرد."
نامه محمد خاتمی و اظهارات او نشان می‌دهد که این تمایل از سوی محمد خاتمی وجود داشته و دارد، اما ظاهرا اصرار آیت‌الله خامنه‌ای بر تصمیمی که در سال ۸۸ گرفته، عملا امکان هر ملاقاتی را از بین برده است.

+5
رأی دهید
-38

siavash2a - تهران - ایران
چقد ترسو و بی وجود این خاتمی تو دوران ریاست جمهوری20میلیون رای داشت بازم کاری نکرد.الان از ترسش داره پاچه خاری میکنه
جمعه 21 شهريور 1393 - 21:23
dara20 - تهران - ايران
برای اربابت دم تکان دادی!!! مردم به درگاه خدا متوسل شدند تا هرچه زودتر جان ناقابل این جنایتکار را بگیرد و یکجا همه شما آخوندها و طرفداران انگل صفت شما را نابود کند.
جمعه 21 شهريور 1393 - 21:42
perser68 - آلمان - آلمان
دعا از داعش نمیاد؟ من نمیدونم خاتمی دنباله چیه و دنباله کیه؟دستمالشو به همه یده!
جمعه 21 شهريور 1393 - 21:53
farokhzad - کنت - انگلستان
از قدیم گفتند سگا زرد برادر شغاله اینها بارها نشان دادن با هم هستند گروه مزدور حقوق بگیر سعی‌ دارند بگند این با اون فرق داره مشکل ما هستیم که بدنبال مهره‌های همین نظام هستیم همه اینها با هم رابطه نزدیک حتا فامیلی دارند اون به این دختر داده اون پسرش با خواهره اون یکی ازدواج کرده اینها هیچوقت دشمن هم نمیشوند
جمعه 21 شهريور 1393 - 22:45
علی چپ دس - رشت - ایران
حاج سید ممد خاتمی دستمال زاده دستمال چیان
شنبه 22 شهريور 1393 - 06:32
فريادزيره آب - اهواز - ایران
من نمی دونم چرابعضی ازدوستان بینش سیاسیشون ضعیفه؛عزیزان من آقای خاتمی فعلا داره توایران زندگی میکنه وتوکاره سیاسته؛بایدیه تبریک خشک خالی برای رهبرمملکت بفرسته هرچندکه ازته دل نباشه؛بعضی فکرمیکنن ایران مثل اروپاوآمریکاست که اگه کسی به ریس جمهوریاملکه یا....سرنزنه یانره ملاقاتش ازدایره سیاست حذفش نکنن یانببرنش حصرخانگی؛اینجا ایرانه
شنبه 22 شهريور 1393 - 11:25
فريادزيره آب - اهواز - ایران
من نمی دونم چرابعضی ازدوستان بینش سیاسیشون ضعیفه؛عزیزان من آقای خاتمی فعلا داره توایران زندگی میکنه وتوکاره سیاسته؛بایدیه تبریک خشک خالی برای رهبرمملکت بفرسته هرچندکه ازته دل نباشه؛بعضی فکرمیکنن ایران مثل اروپاوآمریکاست که اگه کسی به ریس جمهوریاملکه یا....سرنزنه یانره ملاقاتش ازدایره سیاست حذفش نکنن یانببرنش حصرخانگی؛اینجا ایرانه
شنبه 22 شهريور 1393 - 11:26
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
ابله خاتمی اگر 2A و نفرین کارساز بود که الان علی چلاق و بقیه آخوند ها و دزد ها و متجاوزین و داعش و....7بار نابود شده بودن که.با این حال مرگ بر رژیم دینی شما وعلی خامنه ای
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 07:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.