آرژانتین با خولیو ولاسکو مغلوب والیبال ایران شد

در ادامه بازی‌های دور دوم از رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان، ایران با نتیجه ۳-۰ آرژانتین را شکست داد.

تیم آرژانتین را خولیو ولاسکو سرمربی پیشین ایران هدایت می‌کند. مردی که والیبال ایران، نخستین بار با او به جمع تیم‌های بر‌تر جهان پیوست.

ایران در مسابقه بعدی، روز شنبه به مصاف لهستان میزبان این مسابقات خواهد رفت. در دیگر بازی این گروه، آمریکا موفق شد صربستان را از پیش رو بردارد. ایران با پیروزی بر آرژانتین، با یک بازی بیشتر نسبت به فرانسه و لهستان به صدر جدول رسید.

والیبالیست‌های ایران با وجود شناخت کامل ولاسکو از این تیم، در امتداد مسابقه نسبت به نماینده آمریکای جنوبی بر‌تر بودند و حضور ولاسکو روی نیمکت حریف نیز بر انگیزه‌هایشان افزوده بود.

بازیکنان ایران در آغاز این مسابقه با در دست داشتن پیراهن‌هایی با عکس مرحوم حسین معدنی مربی پیشین تیم ملی به میدان رفتند.

ایران بازی را با ترکیب سیدمحمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، عدل غلامی و فرهاد ظریف آغاز کرد. آرژانتین هم با خاویر فیلاردی، سباستین گروک (لیبرو)، فکونتو کونته، جو گونزالز، سباستین سولی، لوسیانو دسکو و مارتین راموس به میدان آمد.

ست نخست با برتری ۲۵ - ۱۵ ایران خاتمه یافت. سرویس‌های خوب غلامی، تمرکز دریافت کننده‌های حریف را به هم ریخت. سعید معروف نیز بدون اشتباه پاس می‌داد.

سیدمحمد موسوی هم در مصاف با مهاجمان آلبی سلسته، تور را در اختیار داشت. موسوی بار‌ها اسپکرهای حریف را دفاع کرد. او در ست نخست ۴ امتیاز دفاع و دو امتیاز حمله داشت.

ست دوم با بازی بهتر آرژانتین همراه شد اما باز هم ایران ۲۵- ۲۳ به برتری رسید. سرویس‌های خوب گونزالز برای دریافت‌ کننده‌های ایران دردسر ساز شده بود. فشار روی منطقه شش زمین ایران و روی دست میرزاجانپور، ایده ولاسکو برای تغییر روند بازی بود. قائمی و میرزاجانپور هم اشتباهاتی داشتند.

شناخت دقیق ولاسکو به او کمک می‌کرد تا از نقاط ضعف ایران بیشترین بهره را ببرد. آرژانتین حتی دو امتیاز جلو افتاد اما بازیکنان ایران همچنان با انگیزه بازی کردند. درخشش موسوی عامل اصلی برتری ایران در این گیم بود.

در ست سوم، توان آرژانتین فروکش کرد و این بار نتیجه ۲۵ - ۱۶ به سود ایران رقم خورد. پروازهای موفقیت‌آمیز غفور و آبشارهای تماشایی او در زمین آرژانتین می‌خوابید. فرهاد ظریف باز هم در توپ گیری موفق بود. کواچ در امتیازهای پایانی وقتی خیالش از پیروزی راحت شد، معروف و موسوی دو بازیکن کلیدی‌ را بیرون کشید تا استراحت کنند.

خولیو ولاسکو پس از شکست تیمش گفت: ایران راه بازی را بلد است و می‌داند در زمین چکار کند. کواچ عالی کار کرده. تیم نسبت به زمانی که من در ایران بودم پیشرفت خوبی داشته و در سطح برتری بازی می‌کند. ایران امیدوار به صعود است و اگر همین‌طور بازی کند به خواسته‌اش می‌رسد.

سرمربی پیشین ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این تورنمنت طرفدار کدام تیم هستید، گفت: اگر آرژانتین نباشد، طرفدار ایرانم. امیدوارم ایران تا پایان مسابقات با موفقیت پیش برود. من با خوشحالی ایران خوشحال می‌شوم.

ولاسکو در توضیح فنی شکست تیمش گفت: تاکتیک سرویس و حمله ایران با روزهای گذشته تفاوت داشت. در عوض ما نه دریافت داشتیم، نه حمله‌هایمان به ثمر می‌نشست. فقط ست دوم شانس داشتیم که آن هم با اشتباهات خودمان از دست رفت.

اسلوبودان کواچ سرمربی ایران هم گفت: بازیکنانم بسیار با انگیزه و با قدرت کار کردند. انگیزه زیادی برای بازی مقابل خولیو ولاسکو داشتند، من هم سعی نکردم این انگیزه را از آن‌ها بگیرم. والیبال ایران پیشرفت زیادی کرده و الان بهترین ورزش تیمی در ایران است.

کواچ در ادامه گفت: «در طول بازی سعی کردم هیجان بازیکنان را کنترل کنم. در بازی بعدی کار سختی برابر لهستان داریم. آن‌ها از امتیاز میزبانی برخوردار هستند. باید برای جو سالن و هواداران حریف آماده شویم. این تیم ۱۴ هزار تماشاگر دارد اما ما حداکثر می‌توانیم هزار هوادار ایرانی در سالن داشته باشیم. با این حال می‌رویم که بجنگیم و نتیجه بگیریم.»

در بازی ایران با آرژانتین، امیر غفور با ۱۷ امتیاز به عنوان موثر‌ترین بازیکن میدان معرفی شد. مجتبی میرزاجانپور ۱۴ امتیاز اسپک گرفت، فرهاد قائمی هم چهار امتیاز سرویس و پنج امتیاز اسپک داشت. بهترین بازیکن آرژانتین گونزالز بود که ۹ امتیاز به دست آورد.

+86
رأی دهید
-0

Quds force - تهران - ایران
چقدر خوبیم ما ..
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 22:49
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
در شرایطی که خانومِ غنچه قوامی به دلیلِ اعتراض به آزادیِ ورودِ زنانِ برزیلی به ورزشگاه در عینِ ممنوعیت وروثِ زنانِ ایران زمین برای تماشایِ همان بازی در انفرادی به سر میبرد ، آیا میشود از این پیروزی‌ها خوش‌حال بود ؟ شما هم آزادی را و هم شادیِ پیروزی را از ما گرفته اید ! شرم بر شما که به حق از داعش نیز خبیث تر هستید !.
جمعه 21 شهريور 1393 - 00:35
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
اوریییییییییییین حرکت بجاى تیم ملى والیبال را تحسین مىکنیم و دوستتون داریم ، باورمان کنید چشم به قهرمانی داریم
جمعه 21 شهريور 1393 - 10:56
sos_11 - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا. حرف شما به جاست و اصلا حرف حسابه. اما قبول کنین که برای ما مردم داخل ایران این نمایش جالب و غرور آفرین بچه های والیبال واقعا دست مریزاد دارد. آن هم مقابل چشمان نظاره گر دنیا. ولی از طرفی نباید اجازه بدهیم هیاهوی این مسابقات وجدانمان را تیره کند. باید از اون خانم حمایت بشه.
جمعه 21 شهريور 1393 - 23:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.