دردناکترین شکنجه تاریخ در یونان باستان

دردناکترین شکنجه تاریخ در یونان باستان با ابزاری مانند گاو برنزی یا گاو سیسلی صورت می‌گرفت مجرم فلک زده را در درون شکم آن می انداختند، سپس آنقدر زیر آن گاو آتش روشن می‌کردند تا به معنای واقعی کلمه سرخ شود.

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، گاو برنزی" یا "گاو سیسیلی" شکنجه ای بسیار دردناک بود که برای مجرمین محکوم به اعدام در یونان باستان استفاده می‌شد.


گاو برنزی ابزاری برای شکنجه


روش استفاده از این گاو برنزی -که در ابعاد یک گاو واقعی ساخته شده بود- اینگونه بود که در روی گاو را باز می کردند، مجرم فلک زده را در درون شکم آن می انداختند، سپس آنقدر زیر آن گاو آتش روشن می‌کردند تا به معنای واقعی کلمه سرخ شود.

این گاو به گونه ای طراحی شده بود که صدای فریادهای فرد محکوم را مانند بلندگو و بسیار بلند به بیرون انعکاس می داد.

همچنین دود حاصل از سوختن فرد درحال مرگ به گونه ای از دماغ گاو خارج می‌شد که صدایی شیپور مانند و شبیه صدای گاو خشمگینی را تداعی میکرد.این وسیله وحشتناک توسط "پریلووس" اختراع و به دربار " فالاریس" ستمگر در آتن برده شد و مورد علاقه وی قرار گرفت.بر اساس افسانه ها پس از هربار استفاده از این دستگاه در آن را باز میکردند و استخوان های سوخته شده را که مانند طلا می‌درخشیده" برداشته و از آن دستبند می ساخته اند. خود "پرلیوس" سازنده این دستگاه بعدا توسط "فالاریس" از کوه به پایین پرت شد و کشته شد.

"فالاریس ستمگر" نیز پس از سرنگونی توسط " تیلیماکوس" دستگیر و درون همین گاو افکنده شد تا طعم شکنجه با آن را بچشد.

+145
رأی دهید
-13

Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
امیدوارم که اخوندها , حزب الله هم نوبتی توی این گاوها بروند.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 13:22
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
غرب وحشی با این پیشینه تاریخی آنوقت ادعای حقوق بشر هم می کند ! البته داعشیهای وحشی هم همین مسیر را به شکل امروزیش دنبال می کنند. در باره زندان گوانتانامو هم می گویند شکنجه های سختی بود! بهرحال لعنت بر هر حاکم شکنجه گر با هر توجیهی ! اینکه نوشته اند فالاریس ستمگر نیز پس از سرنگونی توسط تیلیماکوس دستگیر و درون همین گاو افکنده شد تا طعم شکنجه با آن را بچشد، اگر چه باز هم شکنجه است و مورد تایید نیست اما بنوعی مکافات عمل است تا طرف بفهمد که چه ظلمی در حق دیگران میکرد! در کره شمالی هم می گویند که مجرم را لخت میان سگهای گرسنه در قفس می اندازند! واقعا یکسری بیمارند!
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 13:58
hassan5 - تهران - ایران
این نوع مرگ برای یکبار محکوم میمیرد من فکر میکنم قطع دست راست و پای چپ اسلامی یک شکنجه مادام العمر بوده و بیچاره تا اخر عمر شکنجه دائم میشود
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 15:43
جنگنده - تهران - ایران
میبینم که این اروپاییها، دست تمام اقوام را در وحشیگری و فساد از پشت بسته اند. فلک زده ها از علم و دانش شرقیها به خصوص دانشمندان مسلمان استفاده کردند و با دروغ و ریا و فریب به قدرت رسیدند. البته هنوز هم، همون گندی که بودند هستند فقط ظاهرشون عوض شده.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 15:43
جنگنده - تهران - ایران
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان........................... به نظر بعضی از انسانها از حیوانات پست تر هستند که حتی برای مخالفان خود هم همچین آرزویی دارند. وجود تو و امثال تو برای بشریت خطرناک است و باید از صفحه روزگار محو شوید و به جهنم سوزان وارد شوید.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 15:46
ضد ولايت فقيه - کلن - آلمان
یا على مدد،از همه زندانها و شکنجه ها نوشتى ،غیر از شکنجه هاى وحشیانه رژیم ددمنش آخوندى. غربى که شما توش زندگى میکنى و بهش میگى وحشى صدها سال شده که نه شکنجه داره نه اعدام.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 16:17
Azadikhah - تكسل - هلند
در طول تاریخ، عنصر شکنجه از جمله مهم‌ترین وسایل ایجاد رعب و وحشت در میان مردم از حکومت‌ها و نظام‌های مختلف جامعه بشری بوده که هنوز هم این روش‌های قرون وسطائی در برخی کشورهای جهان ادامه دارد. در دوران جمهوری رم، گواهی برده قبل از شکنجه ارزشی نداشت و آن برده ابتدا حتماً باید شکنجه می‌گشت تا در زیر شکنجه به واقعیت اعتراف کند و بعد ممکن بود از شهادتش در دادگاه استفاده شود. پیامبران و افراد مورد احترام مذهبی مشهوری از جمله در دین مسیحیت عیسی مسیح، مریم مجدلیه و در دین اسلام سمیه دختر خباب (اولین شهید اسلام/ مادر عمار) و یاسر پسر عمار (دومین شهید اسلام/ پدر عمار) از دیگر قربانیان شکنجه هستند. در تاریخ ایران می‌توان از مازیار، بابک خرمدین، محمد علی رجایی، محمد کامرانی نام برد که در طول زندگیشان مورد شکنجه قرار گرفتند. در طول تاریخ، فلاسفه و دانشمندان مشهوری از جمله ارسطو، گالیله و فرانسیس بیکن از مشهورترین قربانیان شکنجه دولتی هستند که توسط نظام‌های وقت و بعضا توتالیته مذهبی و در دادگاه‌های قرون وسطائی به زیر دستگاه شکنجه سپرده می‌شدند.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 16:22
Azadikhah - تكسل - هلند
در دوران فرمانروایی مطلق کلیسای کاتولیک در اروپا، بسیاری در دادگاه‌های تفتیش عقاید متهم به ارتداد، شرک و جادوگری می‌شدند. این افراد ابتدا محکوم به تحمل شکنجه و نهایتا اعدام به صورت‌های بسیار غیر انسانی می‌گشتند. نهایتا پاپ ژان پل دوم، با تایید دوره مشهور به «جنایات کلیسا» برای نخستین‌بار در تاریخ کلیسای کاتولیک، با «اشتباه» خواندن بیش از یکصد عمل کلیسا در آن دوران، از قربانیان شکنجه و مردم جهان عذرخواهی کرد.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 16:22
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان مشکل اینکه اونا این دوره رو صدها سال قبل طی کردن ولی ما هزار ساله هنوز دست و پا قطع میکنیم.
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 16:53
دوستدار - استهکلم - سوئد
بر اساس افسانه هاست پس دروغ بوده این شکنجه ها
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 18:53
raha1984 - هامبورگ - المان
کاش بودش تا به امید خدا خامنه ای کثیف و دار و دسته کثیف تر از خودش رو تو این گاوها سرخ میکردیم !!!
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 20:09
شوخی کردم - دالاهو - ایران
بعضیها جوری مینویسن که پیشینه غربیها بد بوده انگار در کشورشان رضایتمندی به حد اعلای خود رسیده. بیخیال عمو!
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 22:02
saturn.kevin.skype - لندن - انگلستان
یا علی مدد - منچستر - انگلستان ... اقای عقل کل این مورد مال دیروز و امروز نیست !! مال اون سالهایی هست که عمو زادگان محترم دختران رو زنده بگور میکردند مال ماقبل تاریخه دوران اروپاست .....اون زمانیکه در عربستان به زنان و مردان بازنده در جنگ که مثلا از یه قبیله جوار خودشون بود تجاوز میکردند و تازه بعد از اسلامشون هم برده داری رو همچنان نگه داشتند و برخی از همین کارها مداوما تا همین حالا ادامه پیدا کرد تا داعش که سر میبره و خون میریزه و یا شیعه ولایتمدار که تجاوز میکنه و ... ضمنا اگر هم اونا همچنان خونخوار هستند و شاید وحشی حداقل به دینشون ربطی نداره و به ذاتشون ربط داره !! حیف از ما مردم نجیب ایران که داتمون رو با دین دستکاری کردند و به این تبدیل شدیم که دروغ و ریامون کم از داعش نمیاد !! همون قومی که ذات و دینش با هم سازگاره ولیکن حق ما نبود که شبیه اونا باشیم !!
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 00:32
iranking - مونیخ - المان
ای کاش همونطور که اروپا تونست ادمای وحشیشون روکه با دین و قبل از رنسانس وحشی تر هم شده بودند با قانون کم و بیش مهار کنه ما هم بتونیم ادمهای وحشیمون رو که متاسفانه بیشترشون هم دینمدار هستند با قانون مهار کنیم تا به حقوق دیگران احترا م بذارند ..... ضمنا اقای یا علی مدد - منچستر - انگلستان .... جو گیر نشو لطفا...... چون اگر کمی مطالعه کنی همین پیش گوشمون در دوران خلفا ی عرب - دوران قاجار - دوران فعلی از این جنایتها بیشترش هم انجام میشه تو خبر نداری !! دوران صفویان ادمخوار درباری داشتیم و دوران معاصر با گذاشتن قرص فسفر تو مقعد زندانی شکنجه میکنند ادمها رو ! !! سعی کن ازخود متشکر نباشی.... اگه اون دوران ماقبل تاریخ قانون نبود الان هم نباید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 00:47
Shahin.Orel - تهران - ایران
داشتم کامنت جنگنده - تهران - ایران رو میخوندم خیلی جالبه ! Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان گفته (امیدوارم که اخوندها , حزب الله هم نوبتی توی این گاوها بروند.) جنگنده , پاسخ داده ( بعضی از انسانها از حیوانات پست تر هستند که حتی برای مخالفان خود هم همچین آرزویی دارند. ) یعنی خیلی حس روشنفکرانه برداشته و معتقده آدم برای دشمنش هم چنین آرزویی نمیکنه , ولی در ادامه میگه ( وجود تو و امثال تو برای بشریت خطرناک است و باید از صفحه روزگار محو شوید و به جهنم سوزان وارد شوید.) ببینید منطق این .. رو ! تضاد جملات رو ! وقاحت رو !
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 21:23
Shahin.Orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران گفته ( میبینم که این اروپاییها، دست تمام اقوام را در وحشیگری و فساد از پشت بسته اند. فلک زده ها از علم و دانش شرقیها به خصوص دانشمندان مسلمان استفاده کردند ) یعنی ملیجک اسلام یک کلام ! اینها کپی جملات خودشه ! در واقع میگه این اروپایی ها که وحشی هستن از مسلمون ها یاد گرفتن ! این گاو رو هم از علم و دانش مسلمونا ساختن !
‌چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 21:27
aashena - اتاوا - کانادا
دعوا نکنید هیچ اخوند شکم گنده ای تو این جا نمیشه
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 03:15
aidina - تهران - ایران
بالاخره واقعیت تاریخی بود یا یک افسانه؟
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 03:17
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
جنگنده - تهران - ایران. تازی پرست نادان اگر این درست هم باشه محدود بوده.یونان مهد علم و بنیانگدار دولت های شهری دموکرات است.فرهنگ اسلام همین است که در اعراب خلیج میبینی هیچ بالندگی ندارد.هیچ دانشمند عرب مهمی وجود نداشته وندارد.دانشمندان مسلمان که گفتی ابن سینا و یبرونی وخیام و....از دید فقها همه مرتد بوده اند.اینها ایرانی بوده اند با فمری روشن و آزاداندیش.شما علامه جعفری و شریعتی و مطهری را دارید با ادبیاتی سخیف همچون تو و اربابانت.اگر اسلام عظمت میدهد پرا یک عرب مسلمان که نوبل گرفته باشد وجود ندارد.حتی یکی.؟پس بدان ای نادان که از این مکتب کثیف اسلام چیزی جز فلاکت تعصب و حماقت برنمیخیزد.باور نداری خود را در آیینه ببین مظهر جهالت
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 09:27
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
جنگنده - تهران - ایران میبینم که بد جوری داری میسوزی. این جهنمی که شما تو ایران درست کردیند حالا دامن خودتان را گرفته. جهنم اون مغز گندیده شماها ( مذهبی رادیکال) است که اسیرش هستید و دارید میسوزید و میخواهید دیگران را هم با خود بسوزانید. ولی کور خوانده اید چون ایرانی دیگر گول دین و مذهب را نمیخورد. ما توان گرانی برای ازادی از استعسمار مذهب پرداخت کردیم ولی ازاد شدیم . فکر خود باش که هنوز دیر نشده. بهشتی که شما توش باشید همان جهنم واقعی میباشد با اسمی متفافت.
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 12:17
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
جنگنده - تهران - ایران راستی از کی تا حالا اخوند ادم حساب میشود؟
‌پنجشنبه 20 شهريور 1393 - 12:21
جنگنده - تهران - ایران
شماهایی که به قول خودتون برای دشمنانه خودتون این مدل شکنجه را میخواهید لیاقفتتون همون دیکتاتوری و آوارگیه. یک مشت عقب افتاده آواره اومدن اینجا و اینگونه حرف میزنند. آخه فلک زده ها اگه اونها در زندانها فلان کار رو میکنند, امثال شما جلبکها هم اگر جای اونها بودید از آنها بدتر میکردید با مخالفانتان. همینجا از مدل حرف زدنه.. مشخصه که چه جنایتکاران و شکنجه گرانی هستید فقط آب ندیده اید وگرنه همتون شناگران ماهری هستید. تویی که از میگویی دشمنت را باید رد گاو برنزی بیاندازند, چه فرقی با دشمنت داری ؟؟؟؟؟؟ تو از دشمنت هم دژخیم تر و وحشی تر هستی. همون بهتر که آواره شدید... دشمنان خدا در اتش جهنم خواهند سوخت منجمله امثال شما.
جمعه 21 شهريور 1393 - 00:13
shahin.orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران حتما به دکترت بگو , فکر میکنی جایی در فانتزیت هست که اسمش جهنمه ! آتیش هم داره !! اووف میکنه ! فرمودید (دشمنان خدا در اتش جهنم خواهند سوخت ) تو که از آتش زیر گاو برنزی ناراحت میشی , چرا این خدات انقدر بدوی وحشی هست که دقیقا همین کار رودر جهنم میکنه ؟ بین این گاو برنزی و خدای صاحب جهنم تو , تفاوتی هست ؟ نه ! ولی بین پیروانش هست , اونهایی که اون گاو رو ساختند , امروز مردمانی متمدن و دارای فضیلت های انسانی هستن , ولی پیروان خدای تو تا به امروز هیچ پیشرفتی نکردن غیر از اینکه رذیلت رو با فضیلت اشتباه بگیرن...
جمعه 21 شهريور 1393 - 11:39
جنگنده - تهران - ایران
shahin.orel - تهران - ایران........................................ کافر, مطمئن باش بخاطر سرپیچی از فرامین خداوند و به سخره گرفتن آنها عذابی بدتر از گاو برنزی سوزان در انتظارت هست حالا هی ونگ بزن. جاهل خداوند فرموده که اگر از فرامینش سرپیچی کنید و توبه نکنید, عذاب جهنم در انتظارت است چون او, خداست و خالق بشر. توی عقب افتاده اگر در خیابان با سرعت برانی, بی بر و برگشت جریمه میشوی پس از ترس جریمه از قانون نافرمانی نمیکنی, حال چطور انسان نادانی هستی که از فرامین خدایت که تو را خلق کرده سرپیچی میکنی و او را به سخره میگیری, از همینک شعله های آتش را در اطرافت میبینم, بیچاره برو توبه کن وگرنه جزو هیزم جهنم خواهی شدت و روزی صدبار از شکنجه و درد میمیری و زنده میشوی, برو توبه کن که در توبه همیشه باز است.
جمعه 21 شهريور 1393 - 18:08
shahin.orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران باز که روضه خوندی ! مؤمن ! من پرسیدم تو که از آتش زیر گاو برنزی ناراحت میشی , چرا این خدات انقدر بدوی و وحشی هست که دقیقا همین کار رودر جهنم میکنه ؟ بین این گاو برنزی و خدای صاحب جهنم تو , تفاوتی هست ؟ درضمن من با افتخار و سربلندی به جهنمی خواهم رفت که تعفن باور های تو درش نیست , شما در بهشت در شیر و عسل و سکس , قلت بزنید , مردم جهنم گردن فراز چیز هایی متمدن تر از اینها رو خواهند ساخت
جمعه 21 شهريور 1393 - 21:36
کوروش مهری - یزد - ایران
جنگنده-منو ترسوندی از جهنم دیشب تا حالا خوابم نمیبره .بدبخت بدعاقبت آخوند سرکارت گذاشته!
شنبه 22 شهريور 1393 - 17:48
جنگنده - تهران - ایران
shahin.orel - تهران - ایران و کوروش مهری - یزد - ایران ........................... جاهلان شمایی که در برای خداوند که خاقتان است، انقدر سرکش و طغیان گر هستید حریف یک میکروب میکروسکوپی نیستید و آن ذره میتواند بعد از کلی شکنجه، هلاکتان کند بعد چطرو جرات میکنید که به ساحت عظیم پروردگار اینگونه توهین کنید. مطمئن باشید بارها در جهنم خواهید سوخت در حالیکه این روزها را به خاطر خواهید آورد که چگونه سرکشی میکردید و به غلط کردن نیافتادید و مردید. قیاس شکنجه گاو برزنی با عذاب خداوند هم قیاسی جاهلانه و احمقانه و ناشی از بی سوادی گوینده اش دارد.
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 10:15
جنگنده - تهران - ایران
فلک زده ها، عذابی که شما در آخرت میکشید عذابی میباشد که خودتان درست کرده اید با اعمال دنیوی، عقب افتاده ها که خودتان را مثلا متمدن میدانید و نوکر غرب، هر کاری که در این دنیا میکنید بازتابی در دنیای دیگر دارد، کارهای خیر که خداوند به انجام آن تاکید فرموده، بازتاب مثبت و بهشتی و کارهای شر که خداوند از انجام آن نهی فرموده، بازتات منفی و جهنمی دارد. در واقع این خدا نیست که شما را در بعد دیگر عذاب میدهد بلکه خودتان هستید که با کارهای پلیدتان و کفرتان آتش جهنم را هر روز برای خود سهمگینتر میکنید. تویی که میگویی آرزویت این است که در جهنم باشی، چند هزارم ثانیه میتوانی آتش یک کبریت کوچک را بر روی دستان نجست، تحمل کنی که انقدر مغرور و نترس هستی در برابر آتش جهنمی که تمام درد و عذاب دنیا در‌آن است ؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 10:17
جنگنده - تهران - ایران
خاک بر آن سر پوکتان که اینهمه به شما توصیه میشود که توبه کنید و خداپرست شوید و ایمان آورید ولی بازهم هر روز بدتر از دیروز میشوید و در نهایت به جهنم اعمال خودتان وارد خواهید شد و بارها خواهید سوخت. عمر زود میگذرد و زندگی اخروی و ابدی خیلی نزدیکتر از آن چیزیست که فکر میکنید پس خود را اماده آتش خودساخته اعمالتان کنید که راه نجاتی از آن ندارید/
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 10:18
shahin.orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران آخر فرق این خداتو با این گاوه توضیح ندادیا !
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 18:16
کوروش مهری - یزد - ایران
جنگنده-میدونم که میخ آهنی نرود در سنگ ولی باز میگم:خیلی آدم باید بدبخت باشه که آخونده دوزاری سر کارش بذاره!!فقط یه جمله از راسل میگم اگه دوست داشتی برو کتاباشو یا کتابهای دیگر خردورزان رو بخون:دوزخ اختراع ظالمان برای توجیه ظلمشون به آدمهای ساده و بدبخت و باورمن و احمقاست!!. خیام خودمون میگه:تو زر نه ای غافل نادانکه ترا در خاک نهند و باز بیرون آرند. یا:باز آمدنت نیست چو رفتی،رفتی. به نیکی در این دنیا زندگی کن که اون دنیا سرکاریه!!از من گفتن
یکشنبه 23 شهريور 1393 - 18:38
جنگنده - تهران - ایران
shahin.orel - تهران - ایران........................ خدای من خالق همه چیز است و پاداش دهنده نیکیها و جزا دهنده بدیهاست ولی متاسفانه برخی که شعورشان از گاو کمتر است نمیخواهند این را قبول کنند!!!!!!!! امیدوارم روزی برسد که لااقل شعورشان در حد همان گاو برسد که اینگونه به پروردگار بزرگ، توهین نکنند.
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 08:46
shahin.orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران پس چرا توحش رفتارش با این گاوه در یک سطحه ؟ به خدات حتما سلام من رو برسون و بهش بگو بیصبرانه منتظر متمدن شدن پیروانش هستیم ! در ضمن جواب ندادی فرق خداتو با این گاو برنزی ! من هی میپرسم فرقش چیه تو در جواب ابلهانه تنها میگی خدای من صداش کلفته چون شما ها گاو هستید ! فرقش چیه ؟؟
دوشنبه 24 شهريور 1393 - 11:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.