دگرباشان جنسی بریتانیا دو برابر دیگران از خدمات بهداشتی - درمانی ناراضی هستند

نارضایتی دگرباشان جنسی از کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی در بریتانیا دو برابر دیگران است


نتایج تحقیق بسیار وسیعی که در بریتانیا انجام شده نشان می‌دهد همجنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان دو برابر کسانی که به جنس موافق گرایش دارند از خدمات بهداشتی و درمانی ناراضی هستند.

این تحقیق یکی از گسترده‌ترین مطالعاتی است که درباره دگرباشان جنسی در بریتانیا انجام گرفته است.

محققان دانشگاه کمبریج دو میلیون پاسخی را که در ارزیابی خدمات بهداشت عمومی در سال ۲۰۰۹ در بریتانیا انجام گرفته بود بررسی کردند. در بین این دو میلیون نفر، ۲۷ هزار نفر خود را دگرباش جنسی توصیف کرده‌بودند.

بر اساس این تحقیق احتمال مشکلات روانی و مراجعه به پزشک در زنان همجنس‌گرا (۱۲%) و دوجنس‌گرا (۱۹%) بیش از دو برابر زنان دگرجنس‌گرا (۶%) است.

در مردان نیز نتایج مشابهی دیده می‌شود و این مشکلات در مردان همجنس‌گرا (۱۱%) و دوجنس‌گرا (۱۵%) بیش از مردان دگرجنس‌گرا (۵%) است.

پروفسور مارتین رولند مدیر مرکز تحقیقات خدمات بهداشتی دانشگاه کمبریج می‌گوید: "این تحقیق نشان می‌دهد اقلیت‌های جنسی از نظر سلامت روان در وضعیت نامطلوب‌تری هستند و در مراجعه به پزشک خانواده (GP) تجربه بدتری دارند."

در این تحقیق آمده است که این وضعیت تا حدی به علت "تعصب و تبعیضی است که محیط اجتماعی اضطراب‌آور و خصمانه‌" برای اقلیت‌های جنسی ایجاد می‌کند.

تحقیقات در آمریکا هم به نتیجه مشابهی در این زمینه رسیده‌اند.

اما نامطلوب بودن سلامت محدود به بهداشت روان نمی‌شود و دگرباشان جنسی در کل از نظر سلامت وضعیت نامناسب تری نسبت به دیگران دارند.

در حالیکه ۲۰ درصد مردان و ۲۱ درصد زنان دگرجنس گرا وضعیت سلامتی خود را "بد" توصیف می‌کنند، این میزان در مردان همجنس‌گرا ۲۶ و در زنان همجنس‌گرا ۲۵ درصد است.

بر اساس این تحقیق، دگرباشان جنسی نسبت به دیگران مشکلات بیشتری در برقراری ارتباط با کارکنان بهداشت و درمان و اعتماد کمتری به پزشکان خانواده دارند و در کل از کیفیت خدمات رضایت کمتری دارند.

پروفسور رولند می‌گوید: "ما باید مطمئن شویم که پزشکان نیازهای اقلیت‌های جنسی را تشخیص می‌دهند و مراقبت‌های بهداشتی برای اقلیت‌های جنسی مشابه دیگران است."

جیمز تیلور مدیر موسسه استون‌وال، یک موسسه خیریه برای دگرباشان جنسی، می‌گوید: "همجنس‌گرایان زن و مرد و دو جنس‌گرایان باید از تبعیض بدور به خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند و لازم است که در این زمینه اقدام شود."

سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا در واکنش به این تحقیق تاکید کرده بهترین مراقبت های بهداشت و درمانی باید صرف نظر از گرایش جنسی برای همه بیماران فراهم باشد.

+24
رأی دهید
-10

Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
کاش این بیماران خودشان باور میکردند که ناقص هستند و به دکتر مراجعه میکردند و جامعه هم به آنها کمک میکرد که از این بیماری در بیاند و مانند بقیه مردم شوند چرا به زور میخواهند خودشان را آدمهای سالمی نشان دهند؟
جمعه 14 شهريور 1393 - 01:58
Realman - ارواین - امریکا
نتایج تحقیق بسیار وسیعی که در بریتانیا انجام شده نشان می‌دهد\ همجنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان\\ دو برابر کسانی که به \جنس موافق گرایش \دارند از خدمات بهداشتی و درمانی ناراضی هستند.????!!!
جمعه 14 شهريور 1393 - 04:47
hossein+87= - ایران - ایران
متاثر شدم!
جمعه 14 شهريور 1393 - 09:55
perser68 - آلمان - آلمان
Ahmah_Esfahani - اصفهان - ایران. *** در این تحقیق آمده است که این وضعیت تا حدی به علت تعصب و تبعیضی است که محیط اجتماعی اضطراب‌آور و خصمانه‌ برای اقلیت‌های جنسی ایجاد می‌کند***. جنابه نصفه جهان این جمله بالا رو هم خوندی یا همه مطلبو خوندی بجز این جمله بالا رو ندیدی یا دوست نداشتی که ببینی؟؟؟ یه نگاه به این جمله بنداز!!! علت معلول میزاد!!! وقتی شما که نمیدونم از کجای دنیا مدرکه عالیه گرفتی اینارو بیمار خطاب میکنی ،داری خودت اینارو بیمار میکنی و مجبورشون کردی که برن نزد پزشگ،وگرنه دلیلی ندارن که به دکتر مراجعه کنن!یادت باشه همین دنیای آزاد غربیه فاسد به قولی،داره هزار هزار از دنیای به ظاهر سالمه جهان دومیو سومی دانشجو میگیره و تعلیمشون میده! دوتا آمریکائی انگلیسی فاسد ندیدم که تو دانشگاهای مملکتت بیاد برای تحصیل ثبته نام بکنه!!!این منو شما هستیم که دربدر برای دانشگاههای فاسد غربی و تحقیقاتشون دستو پا میشکنیم!این بیمارارو طبق این جمله بالا به حاله خودشون بگذارید!!! و مطمئن باش بدون نفتو گازو منابع غنی و فقط قوانینه درست و انسانی بود که آلمان امروز تا این حد پیشرفت کرده!
جمعه 14 شهريور 1393 - 10:27
hassan5 - تهران - ایران
چون از دو طرف باید درمان شوند در نتیجه نارضایتیشان دو برابر است؟؟/
جمعه 14 شهريور 1393 - 15:28
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
perser68 - آلمان - آلمان. دوست عزیز من هیچ توهینی به این افراد نکردم و به دنیای متمدن هم احترام میگذارم اما دلیل نمیشود که این کار آنها را تایید کنیم اگر دقت کرده باشی هزاران بجه المانی صبح زود که دارند به مدرسه میروند چنان پک به سیگار میزنند که میخواند خفه شوند از دود و ما بگیم چون آلمانی هستند کارشان درسته؟ و یا ملیونها نفر از همین آلمانها به اشتباه از هیتلر جنایتکار دفاع کردند نه در هزار سال قبل بلکه در همین 70 سال قبل اما میشه بگید که نه کارشان خیلی درسته؟من که نمیگویم باید به همجنس گرا ها توهین شود اما من نمیتوانم قبول کنم که این افراد سالم هستند و میتوانند کودکان بی سرپرست را هم به فرزندی قبول کنند دای به حال کودکی که بین 2 تا مرد غول پیکر بزرگ بشود همانطور که یکی ناقص به دنیا میاد ویه دست ویا یه پا ندارد این گونه اقراد هم بیمارند و شاید اگر دکنر بروند بهبود پیدا میکنند اما زیر بار نمیروند طبیعت مرد را و زن را برای هم افریده اگر خلاف این باشه غیر طبیعی است.
جمعه 14 شهريور 1393 - 15:39
perser68 - آلمان - آلمان
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران. عزیز،من اشاره ام به آلمان این نبود که چون آلمانی هستن، هر کاری میکنن درسته ! من منظورم اینه که سرکردگانه آلمانی به قوانینه سازمان بهداشته جهانی احترام گذاشتن و بیماری نبودنه همجنسگرائی و گروهای دیگه از این دستو پذیرفتن و قوانینه اجتماعی و مدنیه مساوی رو بینه هم جنس و دگر جنس تصویب کردن! درنتیجه همجنس ها مثله دگر جنس ها در آلمان حقه کار،تحصیل ، انتخابه شغل، رفتنه به ارتش و سربازی،و خیلی از چیزای دیگه دارن و کسی از دولتی ها و مردمه عادی بهشون نمیگه تو چون همجنس گرا هستی بیماری و باید درمان بشی و در نتیجه تردش کنن و حقو حقوقشو بگیرن و در واقع با این رفتار همجنسگرا رو به سمته افسردگی و بیماری هلش بدن و یه سربار به جامعه اضافه کنن!بر عکس،میگن درس خوندی ؟تحصیل کردی؟ بیا کار کن و زندگیه خودتو بکن و مالیت بده ووو! در نتیجه تو همین آلمان نه خونی بابت آزادیه همجنسگراها ریخته شده و نه دگرجنسگرائی به خاطر اینگه همجنس ها کار میکنن و زندگی ، حقو حقوقشون پایمال شده!
جمعه 14 شهريور 1393 - 20:52
perser68 - آلمان - آلمان
اصفهان - ایران. در مورده گرفتنه بچه، من هیچ نظزی ندارم،اما اینجور نیست که دو تا زنو مرد که بچه دارن،بچه هاشون همیشه و همه جا و همه وقت بدونه مشکل بزرگ شدن و به همه آرزو هاشون رسیدن و سالم و آماده برای خدمته به جامعه و آیندگان شدن! به قوله شما شاید هم درست باشه و طبیعت زنو مردو برای هم آفریده،اما تو همین سایت و تو همین چند مدت چقدر از زنا و مردا بدسته هم کشته شدن؟ و چه تعداد مردای دگرجنس همدیگه رو کشتن؟اما نگاه کن به جامعه همجنس گرا ها و تحقیق کن که در سال چند تا همجنسگرا همدیگه رو به دلایلی زدن و یا کشتن؟ آیا شما تو ایران این فرصتو داشتی که ببینی دو همجنس باهم یه بچه رو بزرگ کرده باشن و درنهایت اون بچه آیندش چطور شده؟ بدرود
جمعه 14 شهريور 1393 - 21:03
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
perser68 - آلمان - آلمان. درود بر شما که با حوصله و متانت و ادب جواب نوشتیند نمیدونم شاید هم زیادی تعصب نشان میدم و حرف شما هم درسته.
شنبه 15 شهريور 1393 - 08:34
perser68 - آلمان - آلمان
Ahmad _ Esfahani - اصفهان - ایران. متشکر از تو که حوصله خوندنه مطالبه منو داشتی! میدونم زیادی گاهی وقتا مینویسم،اما به شما هم حق میدم که در ابتدا متفاوت از انتها نوشتید!من خودم جزو کسائی بودم تو ایران که با همجنسگرائی کنار نمیومدم،اما وقتی اینجا و اونجا به خیلی هاشون خواسته و ناخواسته بر خوردم دیدم،چیزائی که تو ایران میشنیدم با چیزائی که اینجا دیدم بسیار متفاوته و حالا دیده های خودمو مینویسم!درود بر تو
شنبه 15 شهريور 1393 - 12:01
Kiyanoush - زاربروکن - آلمان
با درود به هر دو شما عزیزان(perser68 - آلمان - آلمان,Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران)،کاش میشد همه مثل شما به این نتیجه می‌رسیدند......
شنبه 15 شهريور 1393 - 14:11
perser68 - آلمان - آلمان
Kiyanoush - زاربروکن - آلمان. لطف میفرمائید ;-).
یکشنبه 16 شهريور 1393 - 01:50
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
Kiyanoush - زاربروکن - آلمان. perser68 - آلمان - آلمان. درود بر هر دو دوست گرامی شما لطف دارید اری اگر چنین مردم باهم برخوردی داشتند هیچوقت نزاع و درگیری بوجود نمیامد.
یکشنبه 16 شهريور 1393 - 06:41
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.