مرگ مغزی یک پناهجوی ایرانی در استرالیا

گزارش شده است که یک تبعه ایرانی که از استرالیا درخواست پناهندگی کرده بود پس از ابتلا به مسمومیت خونی دچار مرگ مغزی شده است.

حمید خزایی که ۲۴ سال سن داشت، در یک مرکز بازداشت پناهجویان در جزیره مانوس در کشور پاپوا گینه نو نگهداری می شد.

فعالان مدافع حقوق پناهجویان می گویند که پس از عفونت یک زخم روی بدن آقای خزایی، وی برای مداوا به استرالیا منتقل شد اما به دلیل شدت بیماری سکته کرد و سپس دچار مرگ مغزی شد.

ایان رنتول، سخنگوی سازمان موسوم به ائتلاف اقدام برای پناهندگان (Refugee Action Coalition)گفته است حدود دو هفته پیش پای آقای خزایی برید.

زخم کوچک بود، اما به شدت عفونی شد؛ او را به بیمارستانی در شهر بریزبن استرالیا منتقل کردند اما تلاش‌ها برای درمان به نتیجه نرسید.

به گفته وی، خانواده آقای خزایی روز سه‌شنبه در جریان موضوع قرار گرفتند.


حمید خزایی



بیمارستان بریزبن یک نفر را به عنوان قیم تعیین خواهد کرد تا در خصوص قطع کردن تجهیزات حیاتی به دلیل مرگ مغزی تصمیم بگیرد.

آقای رینتول گفته است بازداشتگاه پناهجویان در جزیره مانوس محیطی به شدت غیر بهداشتی است.

او می گوید عفونت‌های پوستی و قارچی فراگیر هستند و به دلیل گرفتگی توالت‌ها فاضلابها در سطح زمین جمع می شوند.

وزارت امور مهاجرت استرالیا گفته است که فعلا جزییات بیشتری از ماجرا ارائه نخواهد شد، اما یک تحقیق پزشکی در خصوص وضعیت آقای خزایی و خدمات درمانی ارائه شده در جزیره مانوس در حال انجام است.

رضا براتی، یک تبعه ایرانی دیگر، در ماه فوریه گذشته در بازداشتگاه پناهجویان جزیره مانوس در اثر ضربه های ماموران امنیتی و مردم محلی در یک درگیری کشته شده بود.

بر اساس سیاست مهاجرتی استرالیا، تمامی پناهجویانی که سعی می کنند از طریق دریا به آن کشور برسند در کمپ‌هایی در پاپوا گینه نو، نائورو یا جزیره کریسمس نگهداری می شوند.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری نسبت به اعمال این سیاست اعتراض کرده اند اما استرالیا می گوید که هدف آن کشور جلوگیری از سفرهای خطرناک دریایی پناهجویان با قایق‌های غیر مجهز است.

+85
رأی دهید
-5

فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
خدا رحمتش کنه,بیچاره از جهنمی به نام ایران فرار کرد و در جهنمی بدتر از ایران در غربت فوت کرد.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 22:50
دریای پارس - ایران - ایران
لعنت ابدی به روح خمینی و همه اون آشغالهایی که باعث رفتن شاه و اومدن این دزدهای لجن شدند.....
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 00:47
faranak-montreal - مونترال - کانادا
چشم آقات روشن فدای آقا ، مثل دراکولا دارید خون جوونها را می‌ریزید و میآشامید با مواد بابیکاری تورم ...فرار از جهنمی که واسشون درست کردید
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 01:49
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
چه الکى بنده خدا در عنفوان جوانى نابود شد !!! تا جمهورى اسلامى و قاچاقى مهاجرت کردن است این داستان پایانى ندارد !! جووناى ایرانى لطفا قاچاقى نیاید بیرون ! سختگیرى بى نهایت زیاد شده ! دیگه بهیچ بهانه ایى اقامت نمیدن ! تازه بر فرض بدن !! وضع کارى اینجا خیلى خرابه !! فقط با جون خودتون بازى مى کنید براى رسیدن بجایى که فقط اسمش قشنگه ! ما ایرانیها از زندگى تو امریکا و اروپا برا خودمون رویا ساختیم ! این طبیعت ما ایرانیاست ! همیشه این طرز فکر با ما بوده !!
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 04:54
xavii - لندن - بریتانیا
لا اقل تلاش میکردی میومدی اُروبا خدا بیامرز، آخه استرالیا هم جا بود ، نه مردم با فرهنک ، بی ادب کثیف ، استرالیایی ه 10000 مایل سفر میکنه با دمبائى لا انکشتی و شرتک میره ، فکر میکنه داره میر ساحل کنار خونشون ، غذا حلزون با کوشت تمساح، بدن همشون بلا استثنا بو میده
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 07:16
raha1984 - هامبورگ - المان
لعنت و نفرین به رو روح خمینی گور به گوری و خامنه ای خوانخوار دزد که این سرزمین و مردم رو به بیچاره گی و خاک سیاه نشاندند
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 07:54
Azadikhah - تكسل - هلند
آخی،چه جوانی هموطنی رو از دست دادیم :( روحت شاد حمید خزایی
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 10:25
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
صدای آواز دهل شنیده . رویا سازی و چشم و همچشمی کار دستش داد.
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 10:57
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان / این جوانِ برازنده مانندِ شما فهیم نبوده که از ایران جم نخورد و آن بهشتِ پر از ناز و نعمت و آزادی و امنیت را فقط برای شنیدنِ آواز دهل از نزدیک و چشم و هم چشمی از دست بدهد.
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 21:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.