درگیری مأموران شهرداری تهران با مالکان پارکینگ چند مجروح به جا گذاشت

در جریان درگیری امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه میان مأموران منتسب به شهرداری تهران و مالکان یک پارکینگ در منطقه ۹ تهران، یکی از مالکان پارکینگ به وسیله "یک شی برنده" مجروح و در بیمارستان بستری شد. شهرداری منطقه می گوید که هشت تن از مأموران این سازمان هم در این درگیری مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ناصر تیموری، فرزند فرد مصدوم گفت: "در سال‌های گذشته با نظر شهرداری، مقابل یکی از درهای پارکینگ دیوار کشیده بودیم. حدود دو هفته پیش، این دیوار را تخریب کردیم و در یاد شده را رنگ زدیم".

به گفته او ۴ "مامور شهرداری با لباس شخصی" امروز به این پارکینگ مراجعه کردند و قصد داشتند دوباره جلوی در را ببندند که با مقاومت مالکان مواجه شدند.

آقای تیموری گفت: "حدود ۳ یا ۴ ساعت بعد، مأموران با نیسان‌های متعلق به مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷و تویوتاهای شهرداری بازگشتند و در پی ممانعت ما، با ضربه یکی از مأموران شهرداری به سینه اکبر تیموری، درگیری میان ما و آنان بالا گرفت که ناگهان یکی از مأموران با مشت مسلح (با پنجه بکس) به سر اکبر تیموری ضربه زد."


روایت شهرداری

به گفته او مأموران کلانتری محل در محل حاضر شدند، اما درگیری شدت گرفت و "دو مامور شهرداری تهران وارد ساختمان شهرداری منطقه ۹ شدند و یک قمه و چنگک را با خود بیرون آوردند و یکی از آن‌ها با قمه به اکبر تیموری ضربه زد."

این در حالی است که فرزاد آبادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ درباره اتفاق امروز صبح گفت: "عوامل اجرایی شهرداری ناحیه یک منطقه ۹ از ایجاد یک در غیر قانونی در پارکینگ عمومی خیابان بهمن پور حوالی استاد معین مطلع شدند. عوامل شهرداری به جلوی پارکینگ رسیدند با حدود ۵۰ نفر اراذل و اوباش که از نزدیکان مالک پارکینگ بودند روبرو شدند که با چوب ، آهن و قمه ایستاده بودند. عوامل شهرداری هم با دیدن این صحنه به ساختمان شهرداری منطقه آمدند."

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ همچنین اضافه کرد: "پس از این ماجرا ، عده ای از اراذل و اوباش همراه با عوامل پارکینگ با قمه، میله آهنی و چوب و چاقو به ساختمان شهرداری منطقه هجوم آوردند و پس از ضرب و جرح عوامل و کارکنان شهرداری به تخریب اموال عمومی پرداختند. در این درگیری ۸ نفر از از عوامل اجرایی شهرداری با چوب و آهن و قمه مجروح شدند. در همین هنگام یکی از اراذل اقدام به خودزنی کرد و پس از این اقدام همگی متواری شدند."


سابقه

این در حالی است که در کمتر از یک ماه پیش شخصی به نام علی چراغی در حمله مأموران منتسب به شهرداری از ناحیه سر مورد مصدوم شد و در بیمارستان جان سپرد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در واکنش به کشته شدن او که بنا بر گزارش‌ها به دست مأموران منسوب به گشت سد معبر شهرداری تهران کشته شده بود، گفت: "متاسفانه همیشه این مشکل وجود دارد و در سد معبرهایی که به وجود می‌آید، این درگیری‌ها میان مأموران شهرداری و افرادی که در آنجا حضور دارند اتفاق می‌افتد. حتی در سال چندین نفر از مأموران شهرداری هم نقص عضو می‌شوند."

غلامحسین محسنی اژ‌ه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه اول شهریور خود گفت که علی چراغی توسط مأموران شهرداری به قتل نرسیده است. او افزود: "وی توسط پیمانکاران شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفته که گویا بر سر جمع آوری ضایعات میان کارمندان شهرداری و افراد دیگر دعوا شده است."

اعضای شورای شهر نیز با انتقاد از این برخورد دستور پیگیری این پرونده را دادند.


'چرا برادرم را کشتند؟'

محمد چراغی، برادر علی چراغی در گفت و گو با مسیح علی‌نژاد ،خبرنگار مستقل با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با برادرش گفت: "از برادرم ۱۵۰ هزار تومان رشوه می‌خواستند، اما حاضر نشد رشوه بدهد و مأموران با پنجه بوکس او را کشتند."

آقای چراغی در این گفت و گو که در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته، با تاکید بر اینکه برادرش برای چندین شرکت ساختمانی کار می کرده است، گفت: "برادرم تیرآهن و دیگر ضایعات ساختمان را از شرکت تحویل می گرفت و به شرکت دیگر تحویل می‌داد، مأموران سد معبر در روز حادثه جلوی او را گرفتند از او پول خواستند، گفتند این محدوده آنها است، یا باید پول بدهد یا ماشین را به پارکینگ می برند که وقتی برادرم به ۱۱۰ زنگ می‌زند با پنجه بوکس او را می‌کشند."

برادر این کارگر با اشاره به سخنان آقای اژه‌ای در خصوص این پرونده گفت: "چطور وقتی هنوز پرونده تکمیل نشده، می‌گویند این موضوع به شهرداری ربطی ندارد. برادر من دو پسر ۱۴ و ۱۳ ساله و دو دختر ۱۸ و ۴ ساله دارد، دلجویی به چه درد ما می‌خورد، اگر پدر و مادرم نبودند، این خانواده چه می‌کرد."

آقای چراغی در خصوص پرونده این درگیری گفت: "کسبه محل گفتند حاضرند در دادسرا، دادگاه و آگاهی شهادت بدهند، دو شاهد هم حضوری به کلانتری آمدند و کتبی شهادت دادند که مأموران شهرداری باج می‌خواستند و برادرم نداده و یکی از مأموران با پنجه بوکس به سمت چپ سر برادرم ضربه زده است. می خواهم صدای من را مسئولین بشنوند، دلیل کشته شدن برادرم را برایم توضیح دهید."

پس از انتشار خبر کشته شدن علی چراغی در رسانه ها، برخی از مغازه‌داران و یا کارگرانی که به نوعی با شهرداری مواجه هستند نیز نسبت به برخوردها و رفتارهای خشن مأموران منتسب به شهرداری اعتراض کرده اند. برخی از این پرونده‌ها به سال ها پیش باز می‌گردد.

از جمله این موارد، یک پرونده درگیری در منطقه حکیمیه مربوط به دو سال پیش است.

محمد رضایی، یکی از شاکیان این پرونده و از کسبه حکیمیه در این مورد گفت: "دو سال پیش مأموران شهرداری به مغازه خواهر زاده‌ام سعید که ابزار و یراق فروشی دارد رفتند و از او باج خواستند، او حاضر به باج دهی نشد. مأموران رفتند و این بار که بازگشتند ۱۲ تا ۱۳ نفر آدم با چوب، چاقو و زنجیر شیشه مغازه‌ها را شکستند، دست من چاقو خورد، تاندون انگشتم قطع شد و سعید هم از ناحیه شکم چاقو خورد."

او با اشاره به نحوه رسیدگی به این پرونده گفت: "در مراحل دادگاهی بازپرس پرونده، رئیس قبلی سد معبر را خواست و او گفت شهرداری همه مأموران را استخدام کرده و ما را موظف کرده که با این مأموران کار کنیم. بعد از مدتی بازپرس عوض شد، پرونده از یک سال پیش به تجدید نظر رفته و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است."

+65
رأی دهید
-1

dbsh3000 - يوتبوري - سوئد
نیروی انتظامی باید جاشو بده به شهرداری
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 03:08
ashab kahaf - لندن - انگلیس
ما که صدامون به هیچ کجا نمیرسه ولی اگه خدایی باشه، تقاص این کاراتون رو پس میدید نامردا..چقدر داد بکشیم که این قالیباف با نامدیریت احمقانه و نظامی گونه ش شهرداری رو به چاله میدون اوباش بدل کرده و عجبا که هیچکس هم به هیچ کجاش نیست!! آخه هرج و مرج و بی قانونی تا کجا؟! اینهمه آدم رو مامورای تحت الامرش کشتن یا مجروح کردن،این همه بچه معصوم رو یتیم کرده،هیچی که هیچی!!!! از عدالت ناامید شدن،نتایج وحشتناکی بدنبال خواهد داشتا! اینو که دیگه میفهمید؟! کاری کنید که مردم خودشون حق خودشون رو بگیرن..عین بیابون!
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 06:35
halk_35 - لیوواردن - هلند
چرت نگو بابا . هر کی که جلوشون مقاومت کنه میگن ارذل و اوباش . هر روز شهرداری یه گند جدید میزنه . کجای دنیا شهرداری قلچماق استخدام میکنه مردم رو میکوبه ؟ یهو برا خوده شهرداری نیروی ضربت مردم کشی راه بندازین دیگه .
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 08:21
دوستدار - استهکلم - سوئد
اوباشان مامور شهرداری باید برچیده شوند تا هر اختلافی که دربین شهردار و مردم پیش می اید بصورت قانونی حل شود. این که نمی شود شهردار مامورانی برای ترساندن و زدوخورد مردم اجیر کنند .
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 08:38
دژمن الله - روسیه - روسیه
من نمی فهمم این مامور شهرداری دیگه چه صیغه ایه؟ قانون برای اجرا مامور داراه نیروی انتظامی داره! اگر کسی دربرابر قانون مقاومت کرد اجرای قانون و برخورد با خاطی باید از مجرای نیروهای انتطامی مسلح انجام بشه نه اوباشی گری مامورهای شهرداری یا پیمانکارها. آخه کجای شما آدم نماهای حمهوری اسلامی به جوامع متمدن شباهت داره؟؟؟
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 09:37
mahshahr - ونکوور - کانادا
حتما مشکل نداشتن مجوز بوده، پولو که بدی نه تنها تو ملک شخصی، حتی وسط خیابون هم می تونی دروازه نصب کنی، شهرداری تمام کاراشو داده به شرکت های پیمانکار و کارکنای خودش توی ناحیه ها دارن به کارای شخصیشون میرسن، شرکت ها هم که بعضا مال خودشونه , هرچی قلچماقه به کار گرفتن و افتادن به جون مردم و کسبه، کافیه یه سر به خیابون عباس آباد و سورنای تهرون بزنین تا ببینین چه جوری نمایشگاه های ماشین با پول پیاده رو و خیابونا رو خریدن و شده جز ملکشون
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 12:24
cobalt3 - کرج - ایران
پناه بر داعش این دیگه چه جور شهر داری یه.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 19:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.