طرح عربستان سعودی برای تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر حضرت محمد به قبرستان بقیع

انتخاب : ایندپندنت نوشت: بر اساس طرح جدیدی که به مقامات عربستان ارائه شده، احتمال تخریب مقبره ی حضرت محمد و انتقال پیکر ایشان به منطقه ای دیگر وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این اقدام جنجالی پیشهادی است که به متولیان مسجد النبی در مدینه ارائه شده است.

این طرح توسط یکی از پزوهشگران و دانشگاهیان سعودی افشا شده است که منتقد تخریب مکان های مقدس مسلمانان است.

براساس این طرح، پیکر حضرت محمد  پیامبر اسلامی به قبرستان بقیع منتقل می شود.

هنوز مشخص نیست که تصمیمی در این رابطه گرفته شده است یا نه.

مسجد النبی جز مهمترین اماکن اهل سنت و شیعیان است که هرگونه ضربه به آن می تواند باعث درگیری و ناآرامی شود.

دکتر علوی مدیر بنبیاد پژوهش میراث اسلامی گفت: هدف وهابی‌ها ممانعت از حضور زائران در اطراف بارگاه پیامبر است. اکنون سعودی ها می خواهند مانع از حضور در کنار قبر پیامبر شوند چراکه معتقدند این اقدام شرک است.

+109
رأی دهید
-52

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
به جهنم ..فکر کردین چه ضربه می‌تونه بهش بزنه ..امریکیها خودشون طرح رو دادن و اجرا می‌کنن و آب از آبم تکون نمیخوره
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:04
martinT - هایدلبرگ - آلمان
پیکر محمد؟ کدوم پیکر؟. خراب کنید این دکان رو،بعدش هم کعبه رو انتقال بدید به قطب شمال!ببینم کسی‌ جرات می‌کنه با لباس احرام بره بچرخه!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:16
janahi - دبی - امارات عربی
آقای martinT - هایدلبرگ عزیز . اگه از اول بنا بود کعبه در قطب شمال باشه حتمآ در مورد پوشیدن لباس طوری دیگری دستور میامد .. فکر نکنم این کار صورت بگیره
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:04
parsi parsi - کرمان - ایران
راستی کسی میدونه زنان محمد , بزرگ مرد و الگوی مردان چند زنه ,کجا دفن شده اند البته هم کیشان داعشیها بهتر میدانند.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:44
Emam Zaman - قم - ايران
با استخوان‌های پوسیده پدر بزرگ بیچاره ام چه کار دارید??، بگذارید شیعیان علی‌ این استخوان‌های مبارک را بغل گیرند و اشگ بریزند..!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:39
mountainman - استکهلم - سوئد
martinT - هایدلبرگ - آلمان ایا شما یک وهابی هستید؟. وهابی کسی هست که به جز خودش همه رو کافر میدونه چه کافر از نظر خدا چه کافر از نظر عقلشون.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:43
martinT - هایدلبرگ - آلمان
janahi - دبی - امارات عربی حالا این دستورها قراره از کجا دربیاد؟!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:50
xyzxyz - وین - اتریش
چیه جناب Martin T مثل اینکه هنوز کارهای پناهندگیت تموم نشده که سعی میکنی با این حرفای ...خودتو به یه پرونده بچسبونی . بیچاره هایی مثل شما بخاطر پناهندگی گرفتن حاظر به ...
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:04
alborzi - کرج - ایران
عربستان بخاطر منافع اقتصادی اینکار را نخواهد کرد نگران نباشید !!!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:34
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
خیلی جالب میشه اگر پیکری باشه یه DNA ازش بگیرن و کلیه آزمایشات مربوط به اسکیزوفرنی و صرع رو روش انجام بدن!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:48
dara20 - تهران - ايران
کدام پیکر؟ ۱۴۰۰ سال از مرگ این یارو گذشته و خاک گور طرف هم چندین و چند بار شکل عوض کرده. خوب اگر میخواهند طرف را گور به گور کنند که ایرادی ندارد.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:21
Shahin.Orel - تهران - ایران
من چند سال پیش که توی قبرستان بقیع قدم میزدم , آرزو کردم , که روزی همه بیگانه گانی که در مملکت من به گور سپرده شدن , و از مملکت من کشوری عقب مانده ساختند , و امروز بارگاه و دکان دین فروشی دارن , روزی استخوان هاشون رو بار شتر کنیم و لب مرز عربستان تحویل بدیم
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:33
dannni - سوئد - استكهلم
حجتی
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:31
ashab kahaf - لندن - انگلیس
خوب به ما چه؟ اینم شد خبر؟ منتقل کنن ، نکنن،مثلاً چه توفیری میکنه؟ هفت شهر عشق را عطار گشت،ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم...!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:20
مترلینگ - منچستر - انگلستان
باز چی تو کله اینا میگذره ؟؟؟مگه چیزی هم مونده از 1400 سال پیش شاد هم میخوان یه جنازه سالم بزارن بگن هنوز بیات نشده ودکان جدید باز کنن
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:51
ekman - شیراز - ‫ایران
پس قصد گور به گور کردن دارند!!!!قدیما خطاب به افراد بد،شرور و حقه باز،میگفتند که الهی گور به گور شوی ، یا گور به گور شده خیلی آدم بدی است.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:46
alborzi - کرج - ایران
البته میتونن یه مدت هم پیکر پاک ابوجهل یا ابو سفیان و یا یه ابو دیگه رو جایگزین کنن !
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:49
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
martinT - هایدلبرگ - آلمان ...لول
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:59
باور عمیق - قم - ایران
خدا ریشه این وهابی ها رو خشک کنه . این کثافتها هیچ بویی از دین نبردند . تا دیروز بهانه شان قبور ائمه بود و امامزادگان . امروز قبر مطهر رسول الله و فردا قطعا و یقینا خود کعبه ..
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 19:04
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
به درک به ایرانیان چه، ببرین جایی‌ که از ... به محیط زیست جهانی‌ ضرر نرسونه .حتی می‌تونین...
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:56
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
روایته که جسد پیامبران فاسد نمی شه و به امر خدا سالم باقی می مونه! الان وقت امتحان کردن این موضوعه و اگه واقعی باشه من یکی که مسلمون میشم!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 19:51
منوچهری - کرمان - ایران
janahi - دبی - امارات عربی ,,, دقیقا !! اگه کعبه در قطب شمال بود حتما خانمهای ما مجبور بودن تو گرمای چهل درجه کرمان پالتو پوست بپوشند...!!!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 20:21
senator x - تهران - ایران
فکر کنم عربستانی ها بعداز1400سال فهمیدند اسلام محمد بدرد نمی خورد ,در این مدت از این دکان بازار مسجد پیغمبر و خونه خدا,ثروت افسانه ائی بجیب زدند و دیگه نیاز بپول ندارند.امان از مذاهب.هیچ زجری برای آدم بدتراز درگیری با مذهب نیست.نمونه اش35سال وجود نکبت درایران هست.خدا با بوجودآوردن مذهب بدجوری آدمیان را بخاطر یه گاز سیب,مجازات میکنه
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 20:20
fanii - ایران - ایران
تو منطقه ما سر هر کوهی یه امامزادست.مگه یه امامی مثله امام موسی کاظم بیشتر عمرشو تو زندون نبوده؟ چه جور این همه بچه پس انداخته، تو زندون براش خانم میبردن؟
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 21:49
Tehran Iran - تهران - ایران
بابا بزنند هر چی بت نابود کنند از مرقد امامزاده جعفر تو یزد بگیر تا کعبه و گور محمد آمنه قریشی، این مزخرفات باعث شده که میلونها انسان مثل برده زندگی کنند و یک مشت آدمخوار وحشی هم شاهانه زندگی کنند، واقعأ این شدیم مسخره تمام دنیا
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:02
iran e azad - هورتن - نروژ
کدام شتری / خری این دکان را خراب میکنه !؟ همین امسال فقط ۶۵۰۰۰ نفر از ایران و ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان خارج از ایران در ایام حج به عربستان میروند و پول خود را به جیب سوسمار خور‌ها میریزند ! جالب اینه که وقتی‌ حاجی‌های ایرانی‌ را تو دهه ۶۰ شمسی‌ وحشیانه کشتند، باز هم آب از آب تکون نخورد ! یعنی اگر ما را تیکه تیکه هم کنند، باز هم می‌رویم ! الاغ ۲ بار پا ش تو یک چاله نمیره،اما ما ۱۴۰۰ ساله که هی‌ تو این چاه فاضلاب می‌رویم و می‌رویم !
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:40
samavat - شیراز - ایران
غلط کرده عربستان.شلوار پادشاهشو میکشیم رو کله پوکش
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 23:13
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
خدا کنه کعبه رو هم هرچه زودتر خراب کنه که ما راحت بشیم
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:17
halk_35 - لیوواردن - هلند
بعد اینکه اینکارو کردن چند روز بعدش میگن دستی‌ پائی چیزی اونجا جا مونده . میکننش دوتا مقبره از دوجا پول در میارن . از اینا هرچی‌ بگی‌ بر میاد .
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:21
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
آرامگاهِ هر کسی خانه اخرتِ اوست و حرمت دارد، چه رسد به کسی‌ که پیامبر و رسول خداوند بوده و لقبِ حبیب الله یا دوستِ خداوند را از او گرفته، این کار در اختیارِ هیچ کس نیست که این جسارت را بکند، البته با عطف به ماسبق، عده ائی از اعراب به خواسته‌هایِ پیامبر وقعی نگذاشته او را مجنون خواندند و گمان هذیان گفتن بر ایشان بردند, از جنسِ این کسان یقینا برایِ آرامگاهِ ایشان هم حرمتی قائل نیستند، در آن خاک فقط یک جسد دفن نشده، آن خاک وجودی را در بر و به امانت گرفته که تمامِ عمرش را صرف و وقفِ خدا کرد و فرامینِ او را اجرا ، به بنده و مخلوقِ خداوند نمی‌‌رسد که به خاطر اشتباهاتِ عده ائی طماعِ سیاست بازِ دنیا طلب اینگونه بر پیامبرِ خدا هتاکی کرده و سخیف برخورد کنند، ...
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:28
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...اگر کشورِ ما و وضعیت سوق الجیشی آن و خاکِ گوهر خیزش همیشه محلِ دستبردِ اجنبی و یا خودی صد پشت بیگانه بوده ، دلیل نمی‌شود دین را زیرِ سوال برد، مسلمانی ایرانیان وقتی از مداخله آخوند به دور است همواره شکوفأیی و روشنأیی در خود داشته، همان گونه که آخوندِ زرتشتی نارضایتی‌ مردم را بوجود آورد و حکومت را از مردم و مردم را از حکومت دور کرد که قلدرهایِ عرب بی‌ محابا ایران را به خاک و خون کشیدند، وقتی‌ آخوند در هر دین میخواهد قانون قانونِ او باشد چنین ننگ و رسوأیی و فلاکتی بوجود میاید , با اینگونه رفتار خود را مدیونِ خداوند می‌کنید، آیا شما به تمامِ حقیقتِ پنهان در ادیان پی‌ برده اید و یا تاریخ و عکس العملِ عده ای مردم جاهل یا مقلد یا طماع و یا ترسو ملاکِ شما شده، بگذارید دینِ این معضلات بر گردنِ آخوند‌ها و یا دیگرانی بیفتد که از این همه جفا و ستم بهره برده اند، ، و مدیونِ خداوند و مخلوقاتش شوند, چرا شما تاوانِ اشتباهاتِ آنها را پس دهید,...
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:30
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
. زیبایی حقیقت و دنباله روی از حقیقت به منصف بودن و بدونِ شبهه عمل کردن است، نه سلیقه ائی و یا مغرضانه بر خورد کردن ، در هر صورت اختیار با خودتان است و هر گونه که مایلید و به هیچ کس هم ربط ندارد، مدام فحاشی کنید فقط حیف است بارِ بیخودی بر دوشتان می‌افتد, حقیقت بنا به ذاتِ خود راهش را پیدا و خود را می نمایاند، حتی اگر آخوند ۳۵ سال به هویتِ ما ملیّتِ ما و باور‌هایِ خالصِ ما ضربه بزند و یا کلا در دنیا افراد دیگر انسانها را به دلایلِ مذهبی‌، سیاسی و مالی‌ استثمار و استعمار کنند، انسان مسولِ اعمال ، گفتار و کردارش است و هیچ کس هم غیرِ خودِ او جواب گویِ آن نیست.اگر اعتقاد به رستاخیزِ روح ندارید دلیل نمی‌شود که حقیقت نباشد، بگذارید مجرم کسی‌ باشد که شما را به این حد رسانده، ...
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:33
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
..فراموش نکنیم وقتی‌ دین از فرهنگ و قانونِ ملی‌ مردم دور باشد حتی گلسرخی مارکسیست ، رهبرش میشود امام حسین، نه به این خاطر که او عرب است، یا اهلِ بیتِ پیامبرِ اسلام است ،یا این افتخار دارد ، به صرفِ زیبایی اختیار و نگاه شفافِ بدون غرض بر هر چیز , یا گاندی هندو همین طور, به اندازه کافی‌ نظامِ آخوندی ما را از عدالت و منصف بودن دور کرده خود بیشتر تیشه به ریشه خود نزنیم و اندازه نگاه داریم.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:36
castlehill - سیدنی - استرالیا
به جهنّم
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 05:37
اردشیر یکم - خوزستان - ایران
در دین کیلویی اسلام این چیزا عادیه ...کسی که عقل داشته باشه..مسلمون نمیشه....
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 05:47
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
samavat - شیراز - ایران. نوشته:. غلط کرده عربستان.شلوار پادشاهشو میکشیم رو کله پوکش. فعلا که اون‌ها شلوار شما را کشیدن رو سرتان. به شما فقط وعده و و عید پوچ اون دنیا را فروختن و خودشان دارند با بهترین ، زنها ، ماشین‌ها و رستوران‌های دنیا عشق میکنند. بازم بگید. عرب سوسمار خور حالا ببینید کی‌ داره سوسمار میخوره؟ به شما سینه زنی‌ و عزاداری گریه و زری فروختند، و جاش جشن و سرور شادی ازتون گرفتند. با چهارتا ملا ایران کردند قبرستان. خنده و شادی دادید جایش غم و غصه لباس سیاه گرفتید. جالب اینجاست که هنوز فکر می‌کنید که زرنگ هم هستید. خدا و پیغمبری که نتواند از قبر خودش روی زمین دفاع کند همان بدرد فقط لای کتاب می‌خورد. شما خودتو براش تیکه پاره نکن.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 08:41
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
خدا کنه این کارو بکنه
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 11:10
cobalt3 - کرج - ایران
این کار رو بکنن قطعا بازم ابابیل با بیل میزنن تو فرق سرشون تازه بار اول محمدی نبود و فقط پای یه سنگ سیاه در میون بود.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 19:19
باور عمیق - قم - ایران
آزمایش DNA و تشخیص صرع و اسکیزوفرنی رو انشالله روی جسد پدرت انجام خواهیم داد
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 19:12
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران اگه پدر ایشون هم شارلاتان بودن برای روشن شدن حقیققت به قول شما آزمایش DNA و تشخیص صرع و اسکیزوفرنی انجام میشد , ولی در حال حاضر که ایشون و پدرشون شخصیت محترمی هستن , شما چرا هول میشد ؟ اگر بر جنازه محمد آزمایشی صورت بگیره خوب اعتباری برای دینتونه , نیست ؟ دهن همه کسانی که به بیماریهای ایشون مشکوکن بسته میشه ؟ ترسیدن نداره مگر اینکه خودتون هم شک داشته باشد به نتیجه !
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 02:00
castlehill - سیدنی - استرالیا
martinT - هایدلبرگ - آلمان. بهترین کامنت، کامنت شما خداااااااااااااااست
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 04:59
باور عمیق - قم - ایران
shahin.orel - تهران - ایران .. البته پدر ایشون و یا کس دیگر با این طرز تفکر و نگرش را اساسا نیازی نیست که مورد تست DNA قرار بگیرد تا اثبات گردد که شارلاتان بوده و یا نه . زیرا اولا شارلاتان بازی و اسکیزوفرنی با تست DNA قابل تشخیص نیست . بهترین راه مراجعه به پسر همان پدره چرا که میدانید (پسر کو ندارد نشان از پدر .. ) . بنابراین برای تشخیص وضعیت پدر ایشان و همفکرانشان همینقدر که به زندگی حرامی و سرشار از آلودگی های باطنی و گناه نظر افکنی ، نتیجه کیفیت تخم اولیه آشکار میگردد . همچنان ما به صراحت از منابع غیر قابل رد باور داریم که ندارد کینه و دشمنی پیامبر و اهل بیت او را مگر حرامزادگان و زنازادگان . فلذا ما در یک نگاه تست DNA میگیریم . نیازی به نبش قبر نداریم . به عنوان مثال میخواهید زیر و بم شما را بدون تست DNA برایتان شرح دهم؟
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 15:41
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران بفرمایید زیر و بم من رو شرح بدید , منتظر هستم !
‌پنجشنبه 13 شهريور 1393 - 16:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.