'دولت اسلامی در شمال عراق برنامه پاکسازی قومی و دینی اجرا می‌کند'

هزاران تن از ساکنان شمال عراق از بیم اقدامات دولت اسلامی از خانه‌های خود گریخته‌اند


یک سازمان مدافع حقوق بشر نیروهای دولت اسلامی را به پاکسازی قومی و مذهبی متهم کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی در روز سه شنبه، ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر)، گفته است که بر اساس شواهد جدیدی که به دست آمده، نفرات مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی به شکلی سازمان‌یافته برنامه پاکسازی قومی و مذهبی را در مناطق اشغالی خود در شمال عراق به اجرا گذاشته و آشکارا مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

براساس این گزارش که با عنوان "پاکسازی قومی در ابعاد تاریخی" منتشر شده، اعدام‌های جمعی و ربودن افراد اقداماتی است که دولت اسلامی علیه اقلیت‌های دینی و قومی به اجرا گذاشته است.

این گزارش حاوی اطلاعات تکان دهنده‌ای است که جان بدر بردگان از کشتارهای جمعی دولت اسلامی در اختیار عفو بین‌الملل قرار داده‌اند. به عنوان مثال، در منطقه سنجار در شمال عراق، افراد مسلح دولت اسلامی دهها مرد و پسر جوان ساکن یک روستا را با وانت به خارج از روستا بردند و با شلیک گلوله به قتل رساندند.

همچنین، از زمان تسلط دولت اسلامی بر این منطقه صدها و شاید چند هزار تن از زنان و کودکان اقلیت ایزدی ، احتمالا همراه با تعدادی مرد، ربوده شده‌اند. رسانه‌های متعلق به دولت اسلامی تصاویری را از "کفار" در مراسم ایمان آوردن به دین اسلام منتشر کرده‌اند. همچنین، براساس برخی گزارش‌ها، زنان و دختران ربوده شده به عنوان غنیمت جنگی و کنیز غیرمسلمان برای فروش به نفرات دولت اسلامی عرضه شده‌اند.



تلویزیون دولت اسلامی صحنه‌هایی از مراسم "ایمان آوردن کفار" به اسلام را پخش کرده است


دوناتلا روورا، مشاور ارشد امور اضطراری عفو بین‌الملل گفته است که شواهد مربوط به کشتار و آدم‌ربایی توسط دولت اسلامی نشان می‌‌دهد که موج جدیدی از پاکسازی قومی علیه اقلیت‌ها در شمال عراق به حرکت در آمده است. خانم روورا افزوده است: "جنایات باورنکردنی دولت اسلامی در چارچوب برنامه نابودی تمامی آثار اقوام غیر عرب غیر سنی مذهب باعث شده است که نواحی روستایی منطقه سنجار به قربانگاهی خون گرفته تبدیل شود."

به گفته عفو بین‎‌الملل، شواهد به دست آ مده نشان می‌دهد که در ماه اوت، چند مورد کشتار جمعی در سنجار روی داد. از جمله در روزهای ۳ و ۱۵ اوت، نفرات مسلح دولت اسلامی با حمله به روستاهای ارتفاعات قینیه، صدها مرد و پسر، حتی پسران دوازده ساله، را به خارج از روستا بردند و در آنجا با شلیک گلوله، به قتل رساندند.

به گفته شاهدان عینی، شماری از افرادی که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند در جا کشته نشدند بلکه نفرات دولت اسلامی آنان را که به شدت زخمی شده بودند برجای گذاشتند و زخمی‌ها پس از ساعت‌ها درد و رنج، سرانجام جان خود را از دست دادند.



عفو بین‌الملل سیاست تشکیل و تجهیز گروه‌های شبه نظامی فرقه‌ای را سازنده ندانسته است


اینگونه جنایات که ظاهرا براساس اعتقادات دینی دولت اسلامی و برای ارعاب دشمنان صورت می‌گیرد باعث شده است تا پیشروی این نیروها در شمال عراق باعث فرار دستجمعی ساکنان مناطقی شود که در معرض خطر قرار دارد.

عفو بین‌الملل نسبت به سرنوشت صدها تن از زنان ایزدی که توسط نیروهای داعش ربوده شده اند ابراز نگرانی شدید کرده و گفته است که نفرات داعش آنان را تهدید کرده‌اند که اگر مسلمان نشوند، در معرض تجاوز جنسی قرار خواهند گرفت.

یکی مرد ایزدی فهرستی شامل اسامی چهل و پنج تن از خویشاوندان خود را، که همگی زن و کودک هستند، در اختیار عفو بین المل قرار داده و گفته است که از بعضی از آنان اطلاعاتی دارد اما از سرنوشت بقیه بی خبر است.

مشاور ارشد عفو بین‌الملل گفته است که "دولت عراق به جای تشدید خشونت از طریق نادیده گرفتن اقدامات برخی شبه‌نظامیان فرقه گرا یا مسلح کردن شبه‌نظامیان شیعه علیه شبه‌نظامیان سنی دولت اسلامی، که سیاست کلی این دولت بوده، لازم است به حمایت و حفاظت از غیرنظامیان بدون توجه به قومیت و مذهب آنان توجه کند." وی افزوده است: "مردم شمال عراق حق دارند بدون آزار و اذیت و هراس دایم از مرگ، زندگی کنند و آمران و عاملان جنایات جنگی و کسانی که به آنان کمک می‌کنند باید محاکمه و مجازات شوند."

نفرات دولت اسلامی از زمان تصرف موصل در روز ۱۰ ژوئن، برنامه‌ای را هم برای ویرانی یا آسیب به اماکن دینی پیروان مذاهبی غیر از مسلمانان سنی به اجرا گذاشته‌اند که شامل مساجد و زیارتگاه‌های شیعیان هم بوده است.

پیش از این، سازمان ملل متحد هم در گزارشی از کشتار، نسل کشی و جرایم جنگی توسط نیروهای دولت اسلامی خبر داده و خواستار برخورد بین‌المللی با این مساله شده بود.

دولت اسلامی، که پیشتر به نام داعش - دولت اسلامی عراق و شام - شناخته می‌شد، در جریان جنگ داخلی سوریه قوت گرفت و توانست پس از تصرف بخش‌هایی از خاک آن کشور، مناطقی را نیز در عراق اشغال کند و در ماه ژوئن، شهرهای موصل و تکریت و برخی مناطق نفت خیز آن کشور را به تصرف خود در آورد. این گروه سپس اعلام داشت که در مناطق اشغالی، دولت اسلامی تشکیل داده و ابوبکر البغدادی را نیز به عنوان خلیفه و رهبر مسلمانان جهان معرفی کرد.

این گروه اسلامگرای تندرو هدف خود را احیای حکومت اسلامی و گسترش اسلام اعلام کرده و معتقد است که قوانین واقعی اسلام را به اجرا می‌گذارد و به همین دلیل، قواعد و مقررات جهانی از جمله در زمینه حمایت از حقوق بشر را مردود می‌داند.

+22
رأی دهید
-10

Azadikhah - تكسل - هلند
به قول یکی‌ از دوستان:این اسلام تو ایران واقعی نیست, اسلام تو پاکستان واقعی نیست, این وحشی بازی های تو سوریه ربطی به اسلام نداره, این شیوخ عربستان هم که سلفی هستند و ربطی به اسلام ندارند, این حیوانات عضو بوکو حرام هم که مسلمان نما هستند, داعش هم که ساخت صهیونیست هست و ربطی به اسلام نداره, آخوند های شیعه هم که نماینده اسلام نیستند, وحشی های طالبان هم که مسلمان نیستند, راهزنان سومالی هم که تندرو هستند و اصلا مسلمان نیستند, این آدمخواران اخوان المسلمین هم که ساخته غرب هستند, این گدا گشنه های مسلمان ساکن اروپا که کارشون دزدی و جنایت و پر کردن زندان هاست هم مسلمان نیستند, شیوخ بچه باز و زنباره حاشیه خلیج فارس هم که اصلا مسلمان به حساب نمیان, این وحشی های چچنی هم که روس هستند و ربطی به اسلام ندارن, این تروریست های حماس هم که درک درستی از قرآن ندارند, القاعده رو هم که خود آمریکا ساخته و مسلمان نیستند … خوب دیگه کی موند؟ ای بابا!نسل مسلمان ها که منقرض شد! دیگه کسی نموند که!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:01
agha_ehsan - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند - وقتی بری بطنش میبینی شیطان و خدا هم یک نفره که دو تا کتاب نوشته و یکیشون به اسم خدا و اون یکی رو به اسم شیطان منتشر کرده تا دنیا بچرخه . حالا شیعه های ایران خیلی باحالن که برداشتن یه ورژن جدید از رو اسلام زدن که خدا رو محبت آمیز نشون میده . یعنی آخوندهای یاران اصلا خدای سنی ها و وهابی ها رو که فقط آب جوش میریزه رو انسانها و چوب داغ می کنه فلانجاشون اصلا قبول ندارن .
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:14
agha_ehsan - تهران - ایران
perser68 - آلمان - آلمان - تو خودت رو زدی نفهمی و نمیدونی که صفویان همین ملاهای ایرونی رو به اسم شیعه اختراع کردن . اینها همون ملاهای ایرونی اختراع شده توسط صفوی ها هستن . وقتی میگی ایران باید بدونی ایران بخش اعظم ذهن و روح مردمش الان شیعه گری بودنه . حتی اونی هم که عرق میخوره شیعه است . اون چیزی که تو فکر می کنی ، یعنی ملاهای ایرونی ، جدا از ایران و اشغالگر ایرانند جدا از واقعیته . اینجا مردم عادی هم مذهبی اند حتی اون دختری که کارش پارتی رفتنه . اگه مذهب شیعه رو از ایران بگیری چیزی نمیمونه جز 5 درصد . پس شیعه و آخوند شیعه ها رو جدا از ایران ندون . ایران یه کشور کاملا مذهبیه
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:21
perser68 - آلمان - آلمان
Azadikhah - تکسل - هلند. دوسته گرامی،شما ملا های عمیق باوره افسرده از قمو فراموش کردی ;-)
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:39
martinT - هایدلبرگ - آلمان
Azadikhah - تکسل - هلند با اجازه من این گفته دوستتونو بوسیله وایبر و واتس‌اپ به دوستان ارسال نمودم
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:31
مسافر غربت - کالمار - سوئد
Azadikha...هلند...دمت گرم حرفت خیلى قشنگ و منطقى هست
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:56
Alfatier - برلین - آلمان
نرود میخ آهنین در سنگ! مگر می‌توان یک مسلمان را قانع کرد که اسلام دین جهل و جنایته؟ اولین مغلطه یی که میکنند اینه: این که اسلام واقعی نیست اسلام واقعی یه چیز دیگست! وقتی‌ بهشون میگی‌ قرآن خوندی ، جالبه که اکثرشون حتا یک خط هم نخوندن و اگر بهشون بگی‌ که نصف قرآن در مورد کشتن ، تجاوز و جنایته میگن این که قرآن نیست ، قرآن تحریف شده و دس توش بردن، اگر هم بگی‌ که برید لا عقل تاریخ عرب و اسلامی مثل تاریخ طبری یا بیهقی یا.. بخونید میگن: اینا همش چرنده ، مگه خودتون با چشم دیدید که علی‌ یا محمد این افراد رو کشتن برید جنازهها رو بیارید تا ما باورمون بشه. وقتی‌ جنایت داعش و اسلامگراها رو نشون‌شون میدی جالبه که میگن اینا که مسلمون نیستن اینا آمریکا و اسراییلن! این جماعت سر در برف کردن و حالا حالا هم نمیخوان سر در بیارن...
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:59
romano - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند میلیونها ایرانی که کنارشون بزرگ شدید توسط اونها درمان شدیدی آموزش گرفتید الان مثل شاخ شمشاد نقل سخن از دوست متفکرتون میفرمایید مسلمان که نیستن میلیونها هندی که از جمله آنها امیرخان شاهرخ خان سلمان خان اقبال لاهوری و صدها میلیونر و دانشمند هستند که مسلمان نیستند اندونزی اقتصاد 12 جهان ترکیه عربستان اقتصاد 16 جهان ایران اقتصاد 20 جهان مالزی اینها هیچکدام مسلمان نیستند بعد حتما خمرهای سرخ مافیای مخدر مکزیک و آدم کشهای کلمبیا و کمپانهیای اسلحه سازی و طراح تسلیحات کشتار جمعی و فیدل کاسترو و کیم ایل اون و نسل کشی سرخ پوستهای آمریکا یا فیلیپین با آتش افروزی میسیونرهای مذهبی و استرالیا و کوکلوسلان ها و قتلهای مذهبی کلیسای کاتولیک و پروتستان در ایرلند و آفریقا و پرو و بولیوی کشتار نانجینگ ژاپنیها (حالا قبل از قرن 20 پیش کش جنگهای جهانی اول و دوم هم پیشکش) نسل کشی سربها و .. مسلمانند. ادامه ...
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:02
romano - تهران - ایران
حکایت شما و امثال شما دوست عزیز حکایت بچه برده‌هایی می‌مونه که در تاریخ آمریکا صاحب سفید مزرعه از مادر بردشون صاحب فرزند می‌شد بعد همون بچه برده‌ها چون پوستشون یک خورده روشنتر می‌شد کاسه داغتر از آش بهره کشی از بقیه رنگین پوستان فلک زده‌ها می‌شدن و سفید تر از سفید! یک سوال دوستانه، از مسلمانی بوکو حرام گذشته مردمی مانند خودتان را در جایی از دنیا سراغ دارید که بینهایت خود را فرهیخته می‌دانند (که هیچ نمیدانند که نمی‌دانند که نمی‌دانند) که میدانند در تاریخ ادیان دیگر همان چهارتا فیلسوف و دانشمند مانند مسلمانان وجود ندارد و یکباره به همه چیز ملت خود می‌تازند. آیا این اعتماد به نفس شما در مورد سخن پراکنی در مورد مردم شریف و بزرگوار مسلمان ناشی از همان فرهنگی نیست که احمدی نژاد در کمال بلاهت خود را علامه و نقطه ثقل هستی می‌داند و اطرافیانش او را معجزه هزاره سوم می‌انگارند ( هزاره سوم پیش از میلاد البته). شما تا هزار سال دیگر وقت دارید بزرگان دیگری مانند حافظ و مولوی از این دین نادان بیابید نگردید نمی‌یابید کیمیاست بیخود نیست نام کتابش را می‌گذارد کیمیای سعادت امام محمد غزالی.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:14
perser68 - آلمان - آلمان
agha _ ehsan - تهران - ایران. تو باید اینجور از نوشته هات پیداست جزو لمپنهای محلت باشی!!! یه پا ملا که از مفتخوری ورم کرده!اسمتم گذاشتی آقا،اگه این شخصیت با این طرز نوشتن آقاهه،پس حالا حالا ها کارداری!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:37
dara20 - تهران - ايران
دقیقأ تشبیه به کاریست که محمد پس از تصرف مکه بر سر ساکنین آنجا آورد. البته با یک تفاوت کوچک. محمد قبل از تصرف مکه به همه قول امان داد، اما فوّرا پس از تصرف حکم کرد یا مرگ یا پذیرش اسلام. این داعشی‌های کثیف بی‌ هیچ قول و قراری همچون رسول دینشان نسل کشی میکنند.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:33
mlowes - واشنگتن - آمریکا
اون دسته از فندق مغز هایی که هنوز از اسلام دفاع میکنند، بهتره که گوش‌هاشون رو باز و چشم‌هاشون رو بازتر کنند، تا ببینند که اسلام چگونه گسترش پیدا کرده. تنها دینی که در تاریخ به این حد از قساوت و جنون رفتار می‌کند اسلام است. در ضمن به خاطر داشته باشید که هیچ مرجع مذهبی‌ نمیگه که کار اینها خلاف اسلام هست، فقط میگن که اینها آبروی اسلام رو میبیرند. دقیقا حرفی‌ که رفسنجانی سر به توپ بستن مجسمه‌های بودا توسط طالبان میگفت، چون نمیتونست بگه که کار طالبان خلاف قوانین ابلهانه قرآن هست، فقط میگفت اینها دارن آبروی اسلام میبرند. و این‌گونه شد که ایرانیان و مصریان و بسیاری از تمدن‌های کهن به آغوش‌ اسلام گرویدند.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:39
تیتو تیتو - تهران - ایران
متاسفاهنه گفته نمیشود که شیعیان و علویان که در واقع به اصطلاح الترناتیو اسراییل هستند بدون هیچ دلیل توسط گروه های معارض دولت ارازل و اوباش شام (داعش) کشته میشوند این حقوق بشر نسبی قابل دفاع نیست خوبست از کشتار فجیع شیعیان و مردم سوریه نیز به حق در اخبار سخن به میان بیاید.البته اگر به شعار انسانها با هم برابرند اعتقاد داریم !
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:57
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
پاکستانی قومی در عراق توسط داعش خشن عربی و در ایران توسط داش نرم فارسی انجام می گیرد !
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:11
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
یه مشت حیون تغذیه شده عربستان به خواست فراماسونرها برای تغییر نگرش به امنیت اسرائیل و انتقال گاز اکتشافی جدید در سوریه به اروپا با افکار من درآوردی آبروی دینو بردن.نقشه خاورمیانه جدید داره قدم به قدم اجرا میشه
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:38
Azadikhah - تكسل - هلند
perser68 - آلمان - آلمان:کارت درست!از اینها هنوز داریم که اسمشان را نمیدونیم باور کن! :)martinT - هایدلبرگ - آلمان:خواهش می‌کنم دوست عزیز خیلی‌ کار خوبی کردید:)
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 21:43
bebar - همدان - ایران
محمد گفت:پیروان موسی ۷۱ فرقه شوند،پیروان عیسی ۷۲ فرقه شوند به یقین امت من ۷۳(کنایه از زیاد بودن) فرقه خواهند شد که فقط یک فرقه از آنان رهیافته است.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:37
Azadikhah - تكسل - هلند
romano - تهران - ایران:نه من نه دوست من ادعای روشنفکری و فرهیختگی داریم و داشتیم ولی‌ حقیقت تلخ هست!شما مغز متفکر مذهبی‌!.دین مسیح هم عین اسلام چه فرقی‌ داره همه اینها فقط به دنبال قدرت بودند و هستند البته اسلام بیشتر!شما خودت داری میبینی‌ دیگه چه وضعیه!البته با این فرق که دیگه دینی در حال حاضر به قدر اسلام اینقدر هیاهو نداشته و ملت رو بیچاره نکرده!صحبت از الان هست نه دورانی که شما گفتید.می‌شه از جنگ‌های مسلمین هم از دوران قبل گفت خودتون بهتر میدونید!هر جا دین بخواهد حاکم باشه و حکومت کنه اینی می‌شه که میبینی‌!دین و عقیده شخصی‌ هست اگر بخواد در بلندگو بره می‌شه اسلام جمهوری اسلامی،یهود تندرو در اسرائیل و ،،،،،. شما فقط ببینید در طول تاریخ چقدر از ملت به خاطر دین کشته شدند.دیگه بس نیست!؟
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 21:36
bebar - همدان - ایران
نمیدانم چرا هر چه دوست کند زیباییست ولی هر چه دشمن بکند دیوانگی است!؟
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 03:59
Azadikhah - تكسل - هلند
bebar - همدان - ایران:اون یک فرقهٔ رو پیدا کردید سلام بهشون برسونید!پیدا نکردید هم مهم نیست امام زمان میاد همهٔ بد‌ها رو از دم تیغ میگذرانه!هر کسی‌ در مورد اسلام حرف زد بعضیا میگند اسلام خوبه عیب از مسلمانی ماست!اینم یک کلک دیگست و ماله کشی‌ جدید هست.خوب اگر کار این دین درست بود اینقدر جا برای کشتن ملت باز نمیذاشت تا از این دین سؤ استفاده بشه خوب حتما یک مشکله بزرگی‌ داره!غیر از اینه!؟
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 10:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.