تایید حکم اعدام یک محیط بان برای بار سوم

عکس یک محیط بان در ارتفاعات دنا

حکم اعدام غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد برای بار سوم تایید شد.

خبرگزاری های داخلی روز یکشنبه گزارش دادند که حکم اعدام این محیط بان که  به اتهام قتل یک شکارچی به نام «محمد پایه‌گذار» در زندان مرکزی شهر یاسوج بازداشت است، باز هم تایید شده است.

در همین حال غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در نشست خبری خود درباره صدور حکم اعدام این محیط بان گفت که دستگاه قضائی دارای ضابطان عام و خاص هستیم که اگر طبق قوانین از سلاح استفاده کرده باشند تحت پیگرد قرار نمی گیرند و اگر برخلاف قوانین اقدام کنند بر اساس نوع  تخلف موضوع قابل پیگیری است.

حکم اعدام غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا، بعد از اینکه چند بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، برای سومین بار از سوی دادگاه کیفری استان تائید شده است.

غلامحسین خالدی که زندان مرکزی یاسوج است در تماس با خبرگزاری آنا در ایران از گفت که  وکلای پرونده با اطلاع از این موضوع که حکم اعدام او برای بار سوم تائید شده در حال اعتراض به این پرونده هستند.

اما به گفته این محیط بان سازمان و اداره محیط زیست استان گویا به طور کلی فراموش کرده اند که محیط‌بانی در زندان روزگار می‌گذارند و حکم اعدامش برای چندمین بار تائید شده است.

آقای خالدی گفته در شش ماه گذشته هیچ کسی از سازمان محیط زیست به دیدنش نرفته است.

او همچنین گفته که  از خانواده اش خواسته شده که کسی برای پیگیری پرونده به این اداره مراجعه نکند وگرنه پرونده به ضرر او تمام می شود!

خالدی با اشاره به وضعیت روحی و روانی خود و خانواده اش به خبرگزاری آنا گفت که خانواده اش از هم پاشیده است.

غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ ۲۵ تیرماه سال ۱۳۸۹ تاکنون به اتهام قتل در زندان مرکزی شهر یاسوج بازداشت است.

این در حالیست که هرچند تلاش هایی برای گرفتن رضایت از اولیای دم صورت گرفته اما این محیط بان همچنان در زندان مرکزی یاسوج است.

در همین حال اسعد تقی زاده دیگر محیط‌بان منطقه دنا بیش از ۵ سال پیش در پی درگیری مسلحانه محیط‌بانان با چند شکارچی در منطقه دنا مرتکب قتل شده و هم اینک در انتظار حکم اعدام یا رضایت اولیای دم در زندان است.

مقامات محیط زیست تاکید دارند این محیط‌بانان هم‌اینک در انتظار حکم «استیذان» (صدور اذن قصاص از سوی رئیس قوه قضاییه) هستند و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ایران یکی از اولویت‌های سازمان محیط زیست را «نجات محیط‌بانان و بهبود شرایط آنها» عنوان کرده است.

+54
رأی دهید
-13

perser68 - آلمان - آلمان
پس محیط بان با اسلحه تو محیطش چه باید بکنه، سگو زنبورو شتر گاو پلنگ شکار کنه؟ عجب روزگاری شده! مردم نمیدونن چیکار کنن؟ حالا اعدام کنین و یه خونواده رو سربار جامعه و بیمار تحویل بگیرین!!! اعدام برای هر کس و به هر دلیلی به تعداد بیمارانه روانی و سرباره جامعه اضافه میکنه و نه چیزه دیگه ای!!! پدر یه خونواده رو ازش بگیرید و قانونی و دولتی به قتل برسونین! بچه هاش چه گناهی کردن اگه پدره از سر ناچاری دچار خلاف شده؟ شما داری بچه ها رو از مهر پدری محروم میکنی!!!میگی نه این روزگاریه که بعده۳۵سال ساختین،حالشو ببرین! چطور میتونه آدم مثله ماست کلمه کشتنه قانونیه یه انسانو به زبون بیاره؟. یه پدر یه دنیا خاطره،عشق به فرزند و همسر!خمینی جلاد و شاید ملاهای دزد ایرانو ایرانی بی پدر مادر و زیر بوته به دنیا اومدن که ذره ای از انسانیتو عشقه به فرزند بوئی نبردن!مگه همون جلاد گیلانی نبود؟ چراه راهه دور؟؟؟ننگ به تفکر آخوندی داعشی
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 11:31
بت شکن - مونترال - کانادا
شکار چی‌ خودش قائل است اگر یک شکارچی را کشته که دستش درد نکند، حالا اگر یک اراذل و اوباش چاقو کش بود ۱۰۰ تا کمپین جلب رضایت و گذشت راه اندازی شده بود، یادم میاد یکی‌ از همین شکار چیان (بخوان قاتلان حیات وحش) که فقط حق شکار یک قلاده آهو را داشت آنهم با گلوله تک و نه با ساچمهٔ، ۲تا آهو را با ساچمه زده بود که خدا میداند که حجم ساچمه‌ها چند آهوی بی‌چاره دیگر را زخمی کرده بود وقتی‌ با اعتراض محیطبان روبرو شده بود در پاسخ گفت (مگر از گله یا ارث بابات بردم).....!!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 11:54
azadi-iran - وین - اطریش
چه رژیم شومی مذهبی در ایران حاکم است که در ادبیات شان فقط قصاص و سنگسار و اعدام و ارتاد و امنیت ملی( = ولایت فقیه و اقا )و دروغ و ریا و چاپلوسی و فحش و مرگ به غرب و امریکا و نه انسانیت وجود دارد.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 12:07
hossein+87= - ایران - ایران
واقعا جای تاسف داره. من نمیدونم اون لحظه واقعا چی شده که این اتفاق افتاده. ولی یه سوال همیشه برام هست که وقتی یه مامور با یه انگلی که مسلح هستش و تنها هدفش کشتن اون ماموره ، ایا واقعا وسط اون درگیری میشه تمام و کمال قانون بکار گیری اسلحه رو اجرا کرد؟! طرف میخواد بکشه که فرار کنه و این بدبختا از یه طرف جونشون کف دستشونه و از یه طرف با اینهمه متجاوز به منابع طبیعی طرفن و ماشالا همشون هم تجهیزات و سلاح هاشون پیشرفته تر از ماموران محیط بانیه. محیط بانان شغل مقدسی دارن و روزی این رو میفهمیم که دیگه حتی جای گنجشک، بادبادک با عکس گنجشک هوا میکنیم ! طبیعت
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 12:10
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
شکارچی‌ها بیشترشون انگلیسی هستند و آخوندها اجازه شکار بهشون دادند محیط بانان وظیفه شون را انجام دادند
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 12:59
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
یقیناً شکارچی که خود قاتل است از وابستگان به نظام است و نظام پشتِ او.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:35
اردشیر مقامی - وادوز - لیشتن اشتاین
hossein+87= - ایران - ایران-شغل تو هم مقدسه , تو هم محیط بان محسوب میشی . البته فقط در محیط مجازی ! چند سال دیگه با شورای سایبری بسیج قرارداد داری ؟
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 13:49
nassau - مالاگا - اسپانیا
محیط بان وظیفش را انجام داده ، چرا.. بازی در میارید ؟
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:49
biparva-jan - تهران - ایران
محیط بانی که اجازه نداشته باشه در برابر شکارچیان مسلح از خود دفاع کنه خود شکار خواهد شد.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:53
datis - سن دیگو - امریکا
دوستان کی‌ میدونه کجا میشه کمپین دفاع از این محیط بانو راه انداخت، شاید کمک کنه به لغو حکمش
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:48
بانوى پارسى - ریچمند - امریکا
ادمها رو تو اون مملکت سلاخى میکنن اونوقت بیچاره محیطبانها بفکر حیوانات هستند این سوسول بازى ها مال خارجیهاست حکومت اخوند بو گندوى شپشو رو چه به حفاظت محیط زیست ؟نمونه بارز مایه گذاشتن از جون براى حفظ میراث طبیعى در مملکت چپاول شده ولایت وقیح
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 19:00
senator x - تهران - ایران
این مامور بوظیفه اش آشنانبوده وخطاکرده که شکارچی را کشته.اوباید ازماموران شهرداری یاد میگرفت,از شکارچی باج میگرفت البته سهم رئیسش را هم میگرفت , آب از آب هم تکان نمیخورد وهردو راضی وخندان پی کارخودمیرفتند,انجام وظیفه کردی حالا باید تقاصش را پس بدی .
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 20:50
hossein+87= - ایران - ایران
اردشیر مقامی - وادوز - لیشتن اشتاین - عزیز من این محیط بان ها دارن جونشون رو برای شکار امثال تو میدن و اونوقت تو اومدی میگی ربط گودرز و شقیقه و اینها..؟! درک نکردن و به سخره گرفتن موضوعات حیاتی و اساسی از خصوصیت بارز امثال شماهاست که نمیفهمید کی باید جدی بود و کی نمک ریخت.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 07:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.