قتل پرستار ایرانی در سوئد

پلیس سوئد در حال تحقیق درباره قتل مردی ایرانی است که توسط فردی مبتلا به بیماری روانی کشته شده است. مقتول 54ساله که حمید نام داشت به‌عنوان پرستار در مرکزی که بیماران روانی در آنجا نگهداری می‌شدند کار می‌کرد. محل کار حمید، ساختمانی در منطقه «تولینگه» بوت‌شیرکا، واقع در جنوب استکهلم بود. در این ساختمان هفت واحد آپارتمان وجود داشت که افراد مبتلا به اختلالات روانی در آنها نگهداری می‌شدند و شهرداری پرستاران را برای مراقبت از این افراد به خانه آنها می‌فرستاد.

به نوشته شرق، حمید روز حادثه برای مراقبت از پسری 21ساله به آپارتمان او رفت و مشغول انجام کارهایش شد. او ساعاتی بعد با پسرش تماس گرفت و همان‌طور که مشغول صحبت با او بود ناگهان فریاد کشید «چه‌کار می‌کنی؟ چه‌کار می‌کنی؟» پسر جوان حمید که نگران شده بود چندبار پدرش را صدا زد تا از او بپرسد چه اتفاقی افتاده است اما مکالمه قطع شد. پس از آن پسر حمید چندبار با پدرش تماس گرفت ولی تماس‌هایش بی‌پاسخ ماند. پسر جوان که به‌شدت نگران پدرش شده بود به سمت محل کار او راه افتاد و وقتی به آنجا رسید که پلیس محوطه را بسته بود و مردی را سوار بر بالگرد از آنجا بردند. به این ترتیب پسر حمید فهمید پدرش هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

پزشکان بیمارستان «کارولینسکا» تلاش زیادی انجام دادند تا حمید را به زندگی بازگردانند اما مرد ایرانی جانش را از دست داد. پس از آن بیمار 21ساله بازداشت شد. یکی از اهالی محل که سعی کرده بود به حمید کمک کند، در جریان تحقیقات گفت: «آن مرد را در راه‌پله پیدا کردم. چاقو به گلویش خورده بود و خونریزی شدیدی داشت. سعی کردم به او تنفس مصنوعی بدهم اما فایده‌ای نداشت.» کارآگاهان در ادامه تحقیقات فهمیدند جوانی که به مقتول حمله کرده سابقه کیفری دارد همچنین مشخص شد حال او به‌شدت نامساعد بوده است.

افشای این جزییات سبب شد انتقادات گسترده‌ای از شهرداری «بوت‌شیرکا» مطرح شود. منتقدان می‌گویند شهرداری با علم به اینکه بیمار، بدحال است نباید حمید را به‌تنهایی به آن خانه می‌فرستاد و او را در معرض خطر قرار می‌داد. در همین حال «آن لوند کویت»، رییس بخش مراقبت و درمان شهرداری بوت‌شیرکا، گفت: «خانه‌ای که مقتول در آن کار می‌کرد مرکز مراقبت‌های ویژه است و افرادی که به این خدمات نیاز دارند در آنجا در آپارتمان‌های شخصی زندگی می‌کنند و از خدمات پرستارها برخوردار می‌شوند. خشونت در این مرکز بسیار نادر است و متهم به قتل نیز ویژگی‌هایی نداشت که بتوان حدس زد چنین کاری را انجام می‌دهد.»

پسر حمید نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های سوئد گفت: «پدر من مردی متواضع و سخاوتمند بود. او همیشه به دیگران کمک می‌کرد و مرگش به این شکل بسیار غم‌انگیز است.» بنا بر شواهد موجود، متهم در لحظه‌ای که مرد ایرانی با فرزندش صحبت می‌کرد چاقوی آشپزخانه را برداشته و به وی حمله‌ور شده بود البته هنوز اطلاعات در این پرونده کامل نیست و تحقیقات ادامه دارد.

+68
رأی دهید
-9

shirzan48 - بروكسل - بلژيك
هیچی‌ دیگه ، الکی‌ الکی‌ بیچاره مرد؟ آخرشم میگند بیمار سالم نبود روانی‌ بود؟ و بخشیده میشه!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 10:25
perser68 - آلمان - آلمان
متأسفم برای خونوادش،اما حمید اینجور که از سنش مشخص بود برای یه زندگیه بهتر از ایران زده بود بیرون اما جونشو داد! مثله حمیدا تو این ۳۵سال خیلی بودن که نخواستن بمونن تو حوضه های قم برای عمیق شدنه باوراشون و مالو منالشونو برای ملاهای عمیقاً خودباور و افسرده گذاشتن و جونشونو به طریقی دادن!خب کشوری مثله ایرانه طاعون زده که نه نفتی داره نه گازی،نه منابع غنی ،نه دیدنیهای تاریخی که منبعه درامدی باشه از طریقه سفرهای توریستی،نه موشکهای شهاب در اندازه های فلفلو خروس قندی ،نه تحصیلکردگانی زیر ۳۰سال. و در عوض تا دلت بخواد فدای آقا و خروسه جنگجو و ذوب شده در جنایته رهبر داره ،تمساح داره ،کوسه داره، ایرانی مجبوره که دل به دریا بزنه و یه چنین حوادثی هم ممکنه براش اتفاق بیوفته! راستی تهباد یادم رفت و اون زیردریایه فیروزه ای رنگه آبی در چمن ساخته ۳پا!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 10:39
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
چاقو در محلی که بیمار روانی زندگی میکنه؟ واقعا در اون مرکز رو باید گِل گرفت
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 10:43
kurd_irani - کرمانشاه - ایران
اینم آخر عاقبت مهاجرت و پناهندگی با ذلت هستش اکثر شماها که اینجا کامنت میزارید از این جور شغلا دارید یا کهنه بچه هاشونو میشورید یا پرستار دیوونه هاشونید خوش بگدره
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 12:19
SHANA - خ - ایران
kurd_irani - کرمانشاه - ایران - اگه در حین دزدی جونش رو از دست میداد حق داشتی ذوق کنی
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 14:22
Azadikhah - تكسل - هلند
روحش شاد.چه مفت رفت.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 15:12
دژمن الله - روسیه - روسیه
احتمالا بیمار روانی وقتی که حمید با پسرش حرف می زده از شنیدن یک زبان بیگانه و غیرقابل فهم (که بر قیافه ی شرقی و سر سیاه و پوست تیره مزید شده) تحریک شده و وهم برش داشته که طرف قصد توطئه داره. در ضمن اگر این بیمار سابقه ی کیفری داشته بایئ پرستار رو از این موضوع آگاه می کردند تا از بیمار غافل نشه!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:55
آرمان شهر من - استهبان - ایران
kurd_irani - کرمانشاه - ایران! خجالت بکش از این کامنتت...واقعا برات متاسفم.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 16:55
دژمن الله - روسیه - روسیه
در ضمن آقای کرمانشانی پهلوان!!!!!!! بگذریم که خیلی ها هم که خارج زندگی می کنند با پول ها و تکس هاشون سر سیبیل این خارجی ها نشستن و دارن ناقاره می زنن اما حتی کهنه شوری هم که حقوق مکفی بهش می دن توی یک جامعه ی آزاد که به انسان و آزادی هاش و ارزش های انسانی احترام می گذارند شرف داره به حمالی و باربری و جون کردی کندن برای خامنه ای و کاسه لیس هاش!
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:02
shahab46 - هانوفر - المان
SHANA - خ - ایران - دوست عزیز حالا فکر میکنی‌ این یارو که جوابش را دادی فهمید چی‌ میگی‌ بخدا نه اینها فقط پول را میشناسند. ... به تمام معنا
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:15
دوستدار - استهکلم - سوئد
این گونه پرستاران نباید در عین کار با کسی دیگر تماس تلفنی داشته باشند. چون اکثر بیماران روانی دوستداران با پرستاری که نزدشان می اید صحبت و گفتگو کنند . اگر انسان سالمی هم , کسی بیاید نزدش و این کس به جای هم نشینی و صحبت با این انسان سالم , با کس دیگری با تلفن یا مبیلش گفتگو کند بدونه شک ان کس سالم ناراحت میشود و شاید از همنشینش بخواهد تماس تلفنیش را قطع کند و با او صحبت کند.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:00
azadeh11 - آمستردام - هلند
داشت شرفتمندانه کار میکرد . دزدی نمی‌کرد و از خونه مردم، بالا نمی‌رفت. شغل شرفتمندانه داشت..فکر کردی تو ایران پرستار بیمارستان روانی چکار می‌کنه. ضمناً کسی‌ اینجا دیگه کهنه عوض نمی‌کنه..کشور پیشرفته تر از اینهاست، ضمناً چرا اینقدر بد و بیراه گفتن به کسی‌ که در خارج از کشور داره زندگی‌ می‌کند..؟؟؟
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:24
باور عمیق - قم - ایران
واقعا خیلی ناراحت کننده بود . به قول یه بنده خدایی این مرحوم شاید به خاطر یه زندگی بهتر از مملکت خارج شده و اینجوری جانش رو از دست داده . غم انگیزتر اینکه یه عده هم که از مملکت به امید زندگی بهتر بیرون زدن ، سرنوشتی بسیار غم بار تر از این مرحوم پیدا کردند . نوکری و کلفتی و خاک بر سری غربی ها به همراه فروش ته مانده آبرو و شرف و غیرت و فهم و شعور ، نهایت برآیند زندگی اونها شد و آخرش ته حوض نکبت و لجن غرق شدند و گهگداری سر بیرون میارند و پاچه میگیرند
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 19:48
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
na irani na kurd این آقا کارش خدمت به مردم بوده جای تقدیره ،روحش شاد .خیلی‌‌ها از دست جاش‌های مثل تو از ایران فرار کردن.کردها مردند دلسوز به انسانیت دنبال حق همه تو چی‌؟. خودتو کرمانشاهی میگی‌ ،در صورتی‌ که کرمانشاهی خیلی‌ سرورند با مرام،جاش بودنتو انکار نکن،مزدور خائن به انسانیت.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:27
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ
دوست عزیز کرد ایرانی‌ انگار شما بر این باورید که انگار تعداد زیادی از ایرانیها که به خارج پناه آورده‌اند گویا از سر سیری و فراونی نعمت،کار،امکانات.حقوق برابر،آزادی و غیر ه جلای وطن شده اند.خیر؛ جوانان وطن کلیه میفروشند،فحشا بیداد می‌کند.رشوه و جنایت همچنین. همکاری با جانیان رژیم و سرکوبگران مردم کار هر کس نیست.در این مملکت تحصیل و سواد جایی‌ ندارد معیار سرسپردگی به ولایت و جاش بودن و تظاهر به ریش و تسبیح است.و اینگونه اتفاق‌ها در هر کجا رخ میدهد.با خقا ر‌ت گر‌ ببارد بر سرت باران در اسما ن را گو نمیخواهم باران را. بدان که خود فروشی و زانو زدن در دیوان ظلم و ولایت ننگ‌ است
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 20:58
senator x - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران:مرد باش و واقعیت را قبول کن.اگررژیم ایران مردمی بود و دولت بفکر اشتغال مردم بود,8میلیون مهاجر نداشتیم.در زمان شاه ملیتهای مختلف درایران کلفتی و کارگری میکردند و کلا 500هزار مهاجر,آنهم از نوع میلیونرهاش ,در خارج نداشتیم.من کاری بآزادیهای سیاسی ندارم.اولین خواسته ملت کار و مسکن هست و زمانیکه رژیم ثروت ملت را خرج اجنبی میکنه, مردم مجبورن برای یه لقمه نون بروند خارج توالت شوری کنند.فرزند خود تو هم که بیکار باشه,بدتراز اینکار را هم میکنه.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 21:26
faranak-montreal - مونترال - کانادا
kurd_irani - کرمانشاه - ایران-گیریم ما عمله ما کارگر بهتر از تو شیشه نوشابه بدست دنبال شکنجه جوون ایرانی‌ یا مواد فروش دنبال حروم کردن zendegi جوون ایرانی‌
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 22:50
kian7 - آنتورپن - بلژیک
باور عمقی قمی اون بیچاره و هزاران انسان دیگه از جهنمی که امثال تو درست کردند رفتند و جایی دیگری از دنیا دوباره زندگیشون رو آغاز کردند و برای گذران زندگی کــــــــــــــــار کردند و کار میکنند و منت کسی رو هم نمیکشند. نوکری و کلفتی به همراه فروش ته مانده آبرو و غیرت و فهم سهم تو و مثل توست که سالهاست از مرگ و بدبختی و نادانی این ملت نگونبخت تغذیه میکنید.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 23:15
halk_35 - لیوواردن - هلند
باور عمیق _ قوم _ ایران . ما توی خارج هر کاری می‌کنیم بهتر از کاریه که تو توی ایران انجام میدی ( دستمال زدن برای رژیم ) من نمیدونم از کدوم شرف و آبرو داری حرف میزنی‌ . مگه شما برای ایران و ایرانی‌ آبرو هم گذاشتین؟ مگه شما گذاشتین ملت راحت زندگی‌ کنن که حالا دردت گرفته یه عده زدن بیرون ؟ بر خلاف اسمی که روی خودت گذشتی خیلی‌ سطحی فکر میکنی‌ . وقت کردی یکم عمیقتر از اسمت فکر کن شاید به نتایجی‌ برسی‌ . البته من بعید میدونم .
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:32
halk_35 - لیوواردن - هلند
کرد ایرانی‌ _ کرمانشاه _ ایران > تو نگران ما نباش . به ما خوش میگذره . تو به فکر خودت باش که از صبح تا شب توی اون مملکت جون میکنی و اون دولت حتی تورو به رسمیت نمی‌شناسه و به حساب آدم نمیاره . بجای اینکه فکر خودتو درگیره ما کنی‌ به فکر خودت باش تا اموراتت بگذر
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 00:37
paksan - آمریکا - آمریکا
سالی 26هزار نفر در ایران بر اثر فقط رانندگی میمیرند و کلی ایرانی به دست سپاه و ماموران امام زمان تقلبی کشته میشوند یکیش بهشتی حالا این ایرانی محبوب در کار خیر کشته شده. روحش شاد
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 04:22
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
باور عمیق - قم - ایران. گل پسر مگه سید علی چلاق و رژیم محبوبت خیلی کار درست کردند اشتغالزایی شده امنیت جانی کسی داره.آزادی و دل خوش گذاشتن واسه مردم بدبخت.خوب سر بجونشون شده پناهنده میشن.از هر4تا آواره یکیش ایرانی بوده.همه که مثل سرکار بچه آخوند نیست که تامین باشن وسید و حاجی باشن.لعنت بر هرچی آخوند و آقازاده رژیم.یه لقمه از مالشون حلال نیست و آخر گریبان رژیم و عوامل رژیم را خواهد گرفت این بیعدالتی و کثافت کاریتون.ت. هم توش غرق میشی بچو.هی مثل کبک سرتو لوی برفا نکن
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 05:05
دنیای وحشی - تهران - ایران
متاسفانه بعضی از اوقات زنگ زدنهای بیموقع و صحبتهای طولانی بخصوص ما ایرانیها کار دستمون میده . به گفته یکی از کامنت گذارهای عزیز احتمال دارد که حمید وقتی با زبان فارسی با پسرش صحبت می کرده بیمار روانی بیست و یک ساله از شنیدن زبان بیگانه و شکل و قیافه بیگانه عصبی و تحریک شده و به ناگهان دست به این حمله دردناک و غیر قابل جبران زده . کاش که اصلا اونموقع با پسرش حرف نمیزد و حواسش به کارش می بود و یا کاشکی اصلا چاقویی در نزدیکی این بیمار وجود نمیداشت .
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 06:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.