خم‌کردن صندلی دوباره پرواز آمریکایی را به فرود اضطراری کشاند

برای دومین بار در چند روز گذشته یک پرواز آمریکایی به علت نزاع بر سر خم‌کردن صندلی در میانه راه فرود آمده است

برای دومین بار در یک هفته گذشته، نزاع دو مسافر بر سر خم‌کردن صندلی، یک پرواز خطوط هوایی آمریکا را ناچار به فرود اضطراری کرد.

آن طور که گزارش شده، ماموران حراست پرواز و خدمه پرواز آمریکن ایرلاینز که از شهر میامی راهی پاریس بوده است، تلاش کرده‌اند به مشاجره میان یک مرد ۶۱ ساله فرانسوی و زنی که در صندلی پشتی او نشسته بوده خاتمه دهند اما با ادامه نزاع، خلبان بنا بر مقررات ناچار شده است با تغییر مسیر در فرودگاه بوستون هواپیما را بر زمین بنشاند.

پلیس، ادموند الکسندر را به اتهام اختلال در انجام وظیفه ماموران پرواز بازداشت کرده است.

بنا بر گزارش پلیس، گویا ماجرا از آنجا آغاز شده است که آقای الکسندر به خم شدن صندلی مقابلش توسط یک مسافر زن، اعتراض می‌کند.

سپس ماموران پرواز تلاش می‌کنند او را آرام کنند اما او بیشتر عصبانی می‌شود و حتی بازوی یکی از ماموران را می‌گیرد.

این رویداد مشابه نمونه دیگری است که چند روز پیش در پرواز خطوط هوایی یونایتد ایزلاینز اتفاق افتاد و به فرود اضطراری یک پرواز داخلی در شیکاگو انجامید.

در آن واقعه، آقایی که از وسیله جدیدی به نام "محافظ زانو" استفاده کرده بود با اعتراض مسافر زنی که در صندلی جلویی نشسته بود روبرو شد اما حاضر نشد "محافظ زانو" را از پشتی صندلی جلویی خود باز کند و با ادامه نزاع، خلبان ناچار شد به جای ادامه مسیر از نیوآرک به دنور، هواپیما را در شیکاگو بر زمین بنشاند.

در چند سال گذشته و پس از آغاز بحران جهانی اقتصاد، بسیاری از خطوط هوایی فاصله میان صندلی‌های هواپیما را کمتر کرده‌اند تا با زیادتر کردن تعداد ردیف‌ صندلی‌ها، بلیط بیشتری بفروشند. این موضوع با اعتراض بسیاری از مسافران همراه بوده که اغلب از کافی نبودن فاصله میان زانوی خود و صندلی جلویی ناراضی‌اند.

+36
رأی دهید
-3

be_pa.khaste - هارلم - هلند
والا این دیگه خیلی‌ مسخرس نمی‌شه که به کسی‌ بگی‌ سندلیتو خام نکن چون من می‌خوام از این وسیله ماسلن استفاده کنم
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:30
دوستدار - استهکلم - سوئد
باید فاصله بین صندلی جلو و عقب واقعا و جود داشته باشد چون بعضی و قتها مسافران در داخل هواپیما ساعتها می نشینند و اگر جای پایشان تنگ باشد واقعا شکنجه میشوند. پس مسئولین شرکت هواپیها سازی باید این مشکل نزدیک بودن صندلیهای عقب به جلو را برای مسافران حل کنند.
شنبه 8 شهريور 1393 - 04:34
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
کسانی‌ که از این وسیله استفاده کنن خوب می‌تونن ردیف اول بشینن!
شنبه 8 شهريور 1393 - 08:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.