دولت بریتانیا سطح هشدار تروریستی را افزایش داد

بی بی سی: دولت بریتانیا اعلام کرده است که به دلیل رویدادهایی که در عراق و سوریه در جریان است، سطح هشدار امنیتی در این کشور به مرحله "شدید" رسیده که در آن احتمال "حملات تروریستی" زیاد است.

ترزا می‌، وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد که هشدار حملات تروریستی از سطح "قابل توجه" به مرحله "شدید" افزایش یافته است.

بریتانیا در زمینه حملات تروریستی پنج مرحله هشدار دارد. مرحله شدید چهارمین مرحله است که نشان می‌دهد احتمال حمله بسیار بالا است.

با این حال خانم می‌ گفته است که گزارشی وجود ندارد که نشان بدهد حمله قریب الوقوعی قرار است اتفاق بیافتد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که دست‌کم ۵۰۰ نفر از بریتانیا به سوریه و احتمالا عراق رفته‌اند.

         مراحل هشدار تروریستی

  • پایین: حمله بعید است
  • متوسط: حمله ناممکن نیست، هرچند بعید است
  • قابل توجه: امکان حمله زیاد است
  • شدید: احتمال حمله بسیار زیاد است
  • بالاترین سطح: حمله قریب الوقوع در راه است

به گفته آقای کامرون، تندروهای دولت اسلامی که به دنبال تشکیل خلافت اسلامی هستند، برای بریتانیا "تهدیدی شدید‌تر و بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که پیش‌تر تصور می‌شد."

او از قانون تازه‌ای خبر داده که بر اساس آن می‌توان راحت‌تر گذرنامه بریتانیایی‌هایی را که برای جنگ به عراق و سوریه می‌روند، از آن‌ها پس گرفت.

به گفته آقای کامرون، تهدید از جانب بریتانیایی‌هایی که برای جنگ به عراق و سوریه می‌روند و بعد باز می‌گردند در حال افزایش است.

در حال حاضر بریتانیا در تلاش است تا هویت مردی را که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را مقابل دوربین کشت، پیدا کند. گفته می‌شود این شخص بریتانیایی است.

دامینیک کاشیانی، خبرنگار بی‌بی‌سی در امور داخلی بریتانیا می‌گوید که بالا رفتن سطح هشدار در این کشور به این معنی نیست که تغییرات در خیابان‌ها قابل ملاحظه خواهد بود. اما این نشان دهنده آن است که در پشت صحنه مقام‌های امنیتی نگران شرایط هستند.

به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی، اگر تهدید قریب الوقوع بود، سطح هشدار به مرحله پنجم ارتقا پیدا می‌کرد.

آخرین مرتبه، در سال ۲۰۱۰ و تابستان ۲۰۱۱ بود که سطح هشدار امنیتی در بریتانیا به مرحله "شدید" رسید. آن زمان گمان می‌رفت بالا رفتن سطح هشدار به تلاش القاعده برای کار گذاشتن بمب در هواپیماهایی از مبدأ خاورمیانه ربط داشته باشد.

+31
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.