جیش‌العدل تکذیب کرد: «جمهوری اسلامی عبدالرئوف ریگی را کشته است»

گروه جیش‌العدل ضمن تکذیب کشته شدن عبدالرئوف ریگی به دست نیروهای این گروه، جمهوری اسلامی را مسئول قتل آقای ریگی دانست.

این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای در روز پنج‌شنبه، ششم شهریور، از کشته شدن عبدالرئوف ریگی به عنوان «شهادت» نام برده و افزوده است که «اختلاف سلیقه‌ها و مشکلات» میان دو گروه جیش‌العدل و جیش‌النصر «به آن اندازه نبوده که منجر به کشتار و یا درگیری فی‌مابین» شود.

این اطلاعیه در صفحه فیس‌بوک جیش‌العدل منتشر شده است.

عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، رهبر سابق گروه جندالله است. عبدالمالک در سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر و یک سال بعد اعدام شد.

عبدالرئوف ریگی پس از مرگ برادرش و با همراهی دیگر اعضای گروه جندالله، گروه جدیدی به نام جیش‌العدل را تاسیس کرد، اگرچه در سال گذشته، از این گروه نیز جدا شد و گروه تازه دیگری به نام جیش‌النصر تاسیس کرد.

خبرگزاری‌های ایران می‌گویند که عبدالرئوف ریگی در شهر البندین پاکستان، و در پی «درگیری» میان این گروه و گروه جیش‌العدل «کشته شده است».

اما جیش‌العدل گفته است که «برادر عبدالرئوف در پاره‌ای از مسائل» با این گروه «دچار اختلاف و اعلام به عمل جدایی بر خلاف رضایت سازمان گشت، اما خدمات مخلصانه وی قابل ارج و تقدیر است».

بنا بر اعلام جیش‌العدل، این گروه «حل مشکل به وجود آمده [با جیش‌النصر] را در پیش روی خویش داشت»، اما «دشمن با سوءاستفاده از فرصت پیش آمده و زیر ذره‌بین قرار دادن قدم به سوی برگشت و حل اختلافات»، عبدالرئوف ریگی را «ناجوانمردانه به شهادت رساند».

این گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی که اخیرا پایان سال ۱۳۹۴ را «آخرین فرصت» حکومت ایران برای «ترک بلوچستان» اعلام کرده بود تهدید کرده است که «انتقام سختی» از جمهوری اسلامی می‌گیرد.

جیش‌العدل می‌گوید که برای «احقاق حقوق اهل سنت ایران و مردم بلوچستان»، در حال «جهاد» با جمهوری اسلامی است.

این گروه در سال‌های اخیر بسیاری از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و مردم غیرنظامی را به قتل رسانده یا به گروگان گرفته است.

+63
رأی دهید
-6

Imod.barbekan - منامه - بحرین
انتقام سختی از مزدوران ولایت صیغه ای خواهند گرفت
جمعه 7 شهريور 1393 - 17:48
biparva-jan - تهران - ایران
خب مگه کار بدی کردند؟ دستشون درد نکنه.
جمعه 7 شهريور 1393 - 18:08
تیتو تیتو - تهران - ایران
شهادت قاچاقچی مواد مخدر را به ملت ایران تسلیت میگوییم !
جمعه 7 شهريور 1393 - 19:55
Quds force - تهران - ایران
سر میبرید ؟ یا تیکه تیکه میکنید ؟ بگید که ما خیلی ترسیدیم ! میخواهیم قایم بشیم .. ولی گوش کنید .. ما میخواهیم صحرای خون به پا کنیم .. لشکر وارد کربلا کنیم .. بعد کشتن همه داعشی ها .. نماز ظهر و بقیع ادا کنیم .. ای جیش نجس .. ما عاشق جنگ هستیم .. ما به جز بهشت آخرت .. بهشتی داریم که بهش میگیم میدان جنگ .. اگه فرمانده دستور بده به والله قسم همه داعشی ها رو تو یه روز قتل عام میکنیم .. اگه اونا سر میبرن .. ما 7 مرحله بد ترشو انجام میدیم .. ما درباره خاک ایران با هیچ کس شوخی نداریم .. جیش . .. اگه جرات داشتید 4 مرزبان و آزاد نمیکردید .. میدونستید که اونجاتون پاره بود اگه آزاد نمیکردید ..
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:35
باور عمیق - قم - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین . زرشششک
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:52
جنگنده - تهران - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین.......................... چیکار میکنند مثلا. فوقش یک عملیات انتحاری میکنند و یک مشت زن و بچه بی گناه را به کشتن میدهند. تو که خوب اینکارهارو بلدی جناب داعشی.
جمعه 7 شهريور 1393 - 21:04
دوستدار - استهکلم - سوئد
زمانیکه تروریستهای جمهوری اسلامی ایران عبدالرحمان قاسملو رهبر حزب دمکرات کردستان را در پایتخت اتریش ترور کردن رژیم ایران این شایعه را درست کرد که دربین حزب دمکرات کردستان اختلاف به وجود امده , کسانی از بدنه حزب دمکرات جدا شده اند , توسط همین کسان که از حزب دمکرات جدا شدن قسملو کشته شده است. حالا کشته شدن عبدالرئوف ریگی رهبر جیش‌النصر را به گردن افراد یا دوستان سازمان جیش‌النصر می اندازاد. تا هم طرح چگونگی کشتن عبدالرئوف ریگی افشا نشود و هم اختلاف بین جیش العدل با جیش النصر را بیشتر کنند.
جمعه 7 شهريور 1393 - 21:24
azadeh11 - آمستردام - هلند
اینها میخواهند مملکت را تیکه تیکه کنند. گروه جندالله، برید به جهنم...
جمعه 7 شهريور 1393 - 21:27
biparva-jan - تهران - ایران
شما مزدوران جهاد نکاه میخواید انتقام بگیرید Imod.barbekan ؟
جمعه 7 شهريور 1393 - 21:47
آرمان شهر من - استهبان - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین!شما تروریستها حداکثر کاری تونستین بکن گروگان گرفتن و سربریدن چند سرباز وطن هست ! مطمئن باش تک تک شما تروریستها در هزار سوراخ هم که پنهان شده باشید توسط بزرگمردان ایران زمین نابود خواهید شد.
جمعه 7 شهريور 1393 - 21:33
Imod.barbekan - منامه - بحرین
Biparva -jan مذهب شیعه یکی از خرافی ترین ومزخرف ترین مذاهب کره ی زمین است که بر اثر خرافات چند آخوند احمق بوجود آمده است وتمام آخوند های بی غیرت مردم بیچاره را استحمار کرده واز مال وناموس مردم سوءاستفاده میکنند وبه بهانه ی خمس وسهمیه ی امام زمان مال مردم را به غارت برده ودر عیاشی خود استفاده می کنند وبوسیله ی حکم منحوس صیغه به ناموس آنان حمله می کنند
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:43
Imod.barbekan - منامه - بحرین
. خاک بلوچستان قبرستان مردوران ولایت صیغه ای و کولیهای مهاجر و تبعیدی خواهد بود این خاک دلیران ملت بلوچ هست نه مزدوران و چاپلوسان مهاجر
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:52
Parsi6 - نیویورک - آمریکا
پس دمه قاسم سلیمانی گرم که این حیوانات خونخو ار رو که از تجزیه طلبی حرف میزنند و سر مردم رو میبرند و زنو بچه مردم رو به بردگی و فروش میبرند یکی‌ یکی‌ شکار میکنه و به درک میرسونه. چهره حقیقی‌ یه اسلام سنی همینه که تو عراق می‌بینید. حکومت اسلامی بر اساس ۱۴۰۰ سال پیش . قتل و غارت و بردگی دیگران به نام الله و قرآن .
شنبه 8 شهريور 1393 - 00:16
azadeh11 - آمستردام - هلند
بلوچستان سر زمین من ، من ایرانی‌، سرزمین رستم ها، و سهراب‌ها، رستم ، به امید روزی که همه در ایران در آزادی تمام زندگی‌ کنیم ، ما یک وجب از مملکت را به تو ........نمیدهیم پس دهن را ببن ولال کور شو...
شنبه 8 شهريور 1393 - 08:22
kurosh15x - ایران - ایران
ما سالها زحمت کشیدیم تا از منجلاب افکار افراطی مذهبی رها شدیم و تازه داریم از مرزهای تعصب و توهم عبور میکنیم و دیگه نسل جدید چیزی به عنوان مذهب سنی و شیعه و .. رو به حساب نمیاره پس بهتره برگردید همون پاکستان و عراق و هر جهنم دیگه که میخواهید سلفی گری کنید و کاری به ملت ایران نداشته باشید و بدانید برای ما تنبیه و یا حذف شما کار سختی نیست
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:19
kurosh15x - ایران - ایران
Imod.barbekan پسر خوب حالا گیرم شیعه بد اون اسلام اصلی هم که شما قبول داری پر از توهماته برادر، کدوم آدم عاقل میپذیره ادم توی شکم ماهی زندگی کرده مگر پدر ژپتو بوده و یا صدها حرف غیر منطقی دیگه که در تمام ادیان هست. سرت رو بگیر بالا و بگو ایرانی هستم و به آینده بهتر برای ایران قدرتمند فکر کن و بدان آینده متعلق به هیچ مذهبی نیست و تجزیه طلبی چیزی رو بهتر نمیکنه و فقط باعث برادر کشی میشه . زنده باد ایران
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:34
hossein+87= - ایران - ایران
Imod.barbekan - منامه - بحرین - صیغه بدتره یا جهاد نکاح زن شوهر دار؟! دم ایران گرم و امیدوارم همه شون رو بزودی تف مال کنن.
شنبه 8 شهريور 1393 - 11:49
souroosh - ساری - ایران
Quds force - تهران - ایران. احساس می کنم که سن شما زیر 20 سال است و تربیت شده حکومت اخوندها.
شنبه 8 شهريور 1393 - 12:26
tony_3344 - بوخارست - رومانیا
کورش۱۵خ - ایران - ایران- درود بر شما ‌یک وطن پرست ایرانی‌ خیلی‌ جالب شرح دادی.
شنبه 8 شهريور 1393 - 13:57
Imod.barbekan - منامه - بحرین
Hossien-ایران - جهاد نکاح دروغی بیش نیست که توسط مکاران ولایت فقیه ساخته و پرداخته شده تا گندی(صیغه موقت زنان شوهردار)به راه انداخته سرپوش بزارند ،وقتی برید شهر های مذهبی قم و کربلاو مشهد اونجا خواهید دید، زنان مجرد و متاهل مشغول تن فروشی هستند به اسم صیغه موقت تا تن شون رو به مردان عیاش میفروشند .
شنبه 8 شهريور 1393 - 16:02
biparva-jan - تهران - ایران
بله Imod.barbekan جهاد نکاه دروغی بیش نیست. منفجر کردن اتومبیل در میان غیر نظامیان دروغی بیش نیست. بریدن سر هر کسی که با شما هم عقیده نیست دروغی بیش نیست. ریختن بنزین و زنده زنده سوزاندن اسیران دروغی بیش نیست. کشتن مردان و به کنیزی گرفتن زنان و خرید و فروش انها دروغی بیش نیست..
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 13:44
Imod.barbekan - منامه - بحرین
جهاد نکاح هیچی ربطی به سربریدن و انتحاری نداره وقتی عرضه جواب دادن نداری بیخودی شلوغش نکنید
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 18:05
biparva-jan - تهران - ایران
اگر نتونید از کسی بهره کشی جنسی بکنید نیاز به زنده موندنش نیست و سرش رو میبرید. ربطش رو میبینی؟
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 16:24
Imod.barbekan - منامه - بحرین
ربطش رو در کربلا یا نجف یا قم با قبرستان شیخان یا هزار تا امام زاده ها خواهی دید که زنان شوهردار و مجرد به اسم صیغه شرعی مشغول تن فروشی هستند و هرروز دختران باکره رو واسه همسری امام زمان برمیگزینند و آخوندکهای عیاش بجای امام زمان حالشو میبرن
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 20:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.