رئیس دادگستری تهران: پرونده محمدرضا رحیمی سنگین است

آقای رحیمی در دوران محمود احمدی‌نژاد معاون اول رئیس‌جمهور بود



غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران، به خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، گفته است که پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در دوره محمود احمدی‌نژاد، "قطور و سنگین است."

آقای اسماعیلی، که از آقای رحیمی به طور اختصاری (م.ر) و با عنوان یکی از مقامات ارشد دولت سابق نام برده، گفته است: "پرونده قطور و سنگین است و تا هیئت شعبه دفاعیات و لوایح متعدد ارائه شده را بخوانند زمان می برد، اما طبق اطلاعی که گرفته ام، به زودی رأی پرونده صادر می شود."

رئیس دادگستری استان تهران توضیح داده است: "پرونده م .ر، جزئی از پرونده قطور آن مجموعه (اختلاس از بیمه ایران) بود. این طور نیست که بگوییم پرونده م.ر یک بخش کاملا مجزا و جمع و جور شده است، اینکه می‌گوییم پرونده‌ای قطور و حجیم داریم به دلیل آن است که در مجموع یک پرونده قضایی به حساب می‌آید."

به گفته آقای اسماعیلی به بخشی از پرونده رسیدگی شده و بخشی از آن همچنان در دادسرا مفتوح است.

حین رسیدگی به پرونده فساد مالی در بیمه ایران در سال ۱۳۸۹ نام محمدرضا رحیمی به عنوان یکی از متهمان در رسانه‌های ایرانی مطرح شد. از جمله برخی نمایندگان محافظه‌کار مجلس ایران می‌گفتند که آقای رحیمی در مواردی از سوءاستفاده مالی بیمه‌ای و ارزی دست داشته است.

محمود احمدی‌نژاد و دیگر مقام‌های دولتش، اتهام دست داشتن آقای رحیمی در هرگونه اختلاسی را رد و از او دفاع می‌کردند.

محمدرضا رحیمی از معدود مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی است که به اتهام فساد مالی مورد محاکمه قرار گرفته است.

بنا به گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران در سال ٢٠١٣ در میان ١٧٧ کشور رتبه ۱۴۴ را از حیث فساد مالی و اداری به خود اختصاص داده بود.

+53
رأی دهید
-0

dara20 - تهران - ايران
پس چرا این مرتیکه دزد و دقلکار آزاد است و دستگیر نمیشود؟ اوباشان رژیم از مصونیت آهنین برخوردارند و سرکرده افلیج مافیا علی‌ گدا چلاقدست از آنان دفاع میکند
جمعه 7 شهريور 1393 - 18:13
Farokhzad - کنت - انگلستان
اینها همگى پرونده دارند اگر بخواهند یکى را بگیرند دستهاى دیگرى پیدا میشه در این دزدیها اگر راست میگید از سرمایه ٣٥ ساله سید على چلاغ و بچه دزدش مجتبى و بچه هاى رسمانجانى بیاید بگید شرم بر این دولت مردم فریب
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:13
ghormeh sabzi - تهران - ایران
کیه که تو اون رژیم کثیف آخوندی برای این دزدان کار نکنه و پروندش قطور و سنگین نباشه ،یه مشت دزد ،اوباش ،لاته بی‌ سرو پا که شدن همه کاره ،مثلمان دزدهای کلان رو انجام میدن ،اون از اون علی‌ چلاق بنگی مفلوک که میگه کشش ندین اینم از این بیسوادهای دره پیتی،فقط لعنت ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰لعنت تو اون روح کثیفت خمینی با هر چی‌ اراذل و اوباشت .مزدورای رژیم افتخار کنین به این رتبه فساد مالی،بازم بگین ما رکورد زدیم .
شنبه 8 شهريور 1393 - 02:14
siavash2a - تهران - ایران
قوه قضاییه چکشش خوب کار میکنه اما ترازوش از میزان بودن در اومده.ریشه فقر جهل اخوندهاس
شنبه 8 شهريور 1393 - 06:56
khan.khan - تهران - ایران
به این شکلی که دادگستری برای رسیدگی به پرونده ی دزدان داره پیش میره فکر کنم نوبت برادران لاریجانی و بقیه ارازل و اوباش رژیم برسه اونا هفت تا کفن پوسوندند ...و موضوع اختلاس ها و دزدی ها شون مالیده شه ...معلوم میشه دارن ..کشش.!!! میدن..!
شنبه 8 شهريور 1393 - 07:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.