سوریه دچار 'بزرگترین شرایط اضطراری انسانی در دوره معاصر' است

سازمان ملل گفته است که بیش از سه میلیون نفر از شهروندان سوریه در اثر جنگ داخلی از خانه های خود گریخته اند و اثری از بهبود بحران سیاسی آن کشور دیده نمی شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که سوریه اکنون دچار بزرگترین شرایط اضطراری انسانی در دوره معاصر است.

تعدادی از افراد بی خانمان شده از سوریه خارج شده و در کشورهای همسایه پناه جسته اند. بیش از ۱ میلیون شهروند سوری اکنون ساکن لبنان هستند.

دهها هزار نفر دیگر به اردن و ترکیه پناه برده اند.

تخمین زده شده است که نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر نیز از زمان آغاز شورش های ضد دولتی در سه سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

شورشها در ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد و اکنون شورشیان، که عمدتا گروههای اسلامگرای افراطی سنی مذهب هستند، مناطق بزرگی از سوریه و همچنین عراق را تحت کنترل خود دارند.

بزرگترین این گروههای شورشی، گروه موسوم به 'دولت اسلامی' است که برای ایجاد رعب و وحشت سر اسیران عمدتا شیعه خود را می برد و تصاویر آنرا از طریق اینترنت پخش می کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می گوید بیش از شش میلیون سوری در داخل آن کشور آواره شده اند و نیمی از این تعداد کودک هستند.

راه خروج از سوریه برای پناهجویان سختتر شده است و بسیاری ناچار هستند که برای خروج به دسته های تبهکار مسلح باج دهند.

آنتونیو گوترز، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، خواستار دریافت کمکهای بیشتری برای ارائه خدمات به پناهجویان سوری شده است.

سازمان ملل پیشتر هشدار داده بود که شورشیان موسوم به 'دولت اسلامی' نه تنها خشونت علیه غیر نظامیان سوری را به شدت افزایش داده، بلکه عملیات امدادرسانی در آن کشور را نیز تهدید می کنند.

+17
رأی دهید
-1

hassan5 - تهران - ایران
مردم سوریه از مردم ایران بدبخت تر هستند چون یکطرف دولت بشار اسد هست که 190000 نفر را کشته و طرف دیگر دولت و حکومت اسلامی است که مردم را سر میبرد و فیلمش راهم منتشر میکند
جمعه 7 شهريور 1393 - 11:25
mountainman - استکهلم - سوئد
hassan5 - تهران - ایران مدرکی که اسد این همه رو کشته؟ . لابد شما الجزیره نگاه میکنید؟ الجزیره ای که خبرنگارش ازادانه بین تروریستا میره و فیلم میگیره ولی خبرنگار ازاد سرش بریده میشه.
جمعه 7 شهريور 1393 - 14:27
تیتو تیتو - تهران - ایران
به هر حال مداخله در سوریه یک کار بشر دوستانه نبود موضوع منافع کشور اسراییل بود که باعث سلاخی شدن و تجاوز به هزاران انسان بیگناه به بهانه ایجاد دموکراسی داعشی اسراییلی صورت گرفت .
جمعه 7 شهريور 1393 - 17:42
Alfatier - برلین - آلمان
با وجود اینکه از این بشار خوشم نمیاد ولی‌ اگر بشار این قدر سخت نمی‌گرفت و سرکوب نمیکرد ، الان تمام دختران سوری در بازار برده فروشها به فروش میرفتن. خیلی‌ها می‌گویند چرا شاه ایران در مقابل اسلامگراها محکم نایستد و سرکوبشون نکرد، اگر میکرد باید خیلی‌ بیشتر از بشار آدم میکشت و ایران حتا خرابتر از سوریه میشد. بشار اسد داره کاری رو می‌کنه که شاه ایران نکرد و رفت و دستش رو به خون ملت آلوده نکرد.. ولی‌ اگر از من بپرسید جواب میدم کاشکی‌ میکرد و این آدمخواران ولایت فقیه به قدرت نمی‌رسیدن..
جمعه 7 شهريور 1393 - 19:43
amin4497 - نیویورک - آمریکا
چرا همه خفه خون گرفتند و تظاهرات در ایران و اروپا نمیکنند؟ اگر اسراییل بود که دادتان به هوا میرفت و مرگ بر مرگ بر میکردید. چه شد؟حتما میگید که این هم کار اسراییل است. یکی خدا وکیلی جواب از بالا تنه بدهد و نه از پایین تنه.
جمعه 7 شهريور 1393 - 23:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.